Gå til innhold

Esker/oppbevaring til konfekt i julegave

Anbefalte innlegg

Gjest Survival
Skrevet

Jeg skal lage en del konfekt, og andre spiselige julegaver, men hva i all verden skal jeg oppbevare det i? Jeg tenkte først på noen fine, store glasskrukker, men hvor finner jeg det? De kan ikke være så veldig dyre heller siden jeg skal ha veldig mange. Kan forresten også bruke noe av plast eller papir dersom det finnes noe sånt?

På forhånd, takk :)

Skrevet

IKEA har massevis av fine glasskrukker, du kan feste en tøybit rundt toppen og knyte igjen med en sløyfe. Stoff & stil, nille etc har masse fine bånd - vanlig gavebånd fungerer også! Du kan også lime stoffbiten rett på lokket og så pynte med sløyfe rundt midten av krukka.

Har ikke noe ideer med plast eller papir, men du kan kanskje legge konfekten i type brødpose og knytte igjen med sløyfe, og så legge den i en pen eske eller pose av noe slag? Tror kanskje det blir mer arbeid.

Fant disse på IKEA jeg synes var litt kule: Slom, Burken, Droppar. Mange under 30 kroner og massevis av artige fasonger! Noen av de har sånn fancy lokk med feste også så da kan du kanskje bare klistre på en merkelapp som sier hva som er oppi og ha på et bånd.

Haha nå fikk jeg kjempelyst til å lage slike også :fnise: og jeg som er ferdig med julegavene!

• Liker 1
Gjest Survival
Skrevet (endret)

Tusen takk for et godt tips! :) Problemet er bare... det er ikke ikea her :sukk: Kan jo bestille fra nett, men har hørt frakta er på 3000 kr så det blir nok litt dyrt.

Endret av Survival
Skrevet

3000 blir vel litt drøyt for noen glass ja :P Kanskje litt sent å begynne å spise masse syltetøy for å spare på glassene også!

Skrevet (endret)

Siden du leter etter store fine glass, da regner jeg med du tenker på norgesglass? eller sånne store syltetøy glass som det også kalles. Jeg så noen kjempebillige på ICA MAXI her om dagen! Tror det kostet 24,- for den minste(som er ganske stor), 29,- for mellomste og 34,- for største! Billig!!!! norgesglass pleier å koste ganske mye mer! Disse skal jeg ihvertfall ha :)

Dra på ICA maxi du :)

Endret av LovelyMonroe
Gjest Survival
Skrevet

Tusen takk for svar folkens!! Skal se på Ica først, og så begynne å spise masse syltetøy om jeg ikke finner på Ica. Hehe :)

Skrevet

Det er veldig mange som har gamle norgesglass stående som ikke blir brukt, du kan jo høre med familien din om de har det?

Gjest Surrehodet
Skrevet

Jeg brukte cellofan sist jul. Lagde en liten "pose" som jeg pyntet med en fin sløyfe.

Praktisk og billig, så slipper du å spise deg syk på syltetøy :fnise:

Gjest Survival
Skrevet

Gode tips dere!! Ting jeg aldri ville tenkt over selv :) Liker idèen om gjenbruk, å spørre familiemedlemmer om de har noe stående. Så får de jo det tilbake i julegave uansett ;)

Skrevet

Europris hadde i dag med lokk + bånd rundt, veldig fine til 25 kroner.

Gjest Survival
Skrevet

Europris hadde i dag med lokk + bånd rundt, veldig fine til 25 kroner.

Wow høres utrolig bra ut :) Skal dra dit i morgen å se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...