Gå til innhold

På vei ned


Style de la Vie

Anbefalte innlegg

Heisann ! :)

Jeg er ei 21 år gammel norsk jente som er samboer og student.

Jeg har arvelig overvekt i familien min og som resultat av det er jeg nå 90 kg fordelt på 169 cm. Mitt største mål i livet for tiden er å gå ned 20 kg, og holde meg stabil på 70 kg.

Her på forumet vil jeg gjerne dele min vektnedgang med dere, som en slags motivasjonsfaktor for meg selv! Jeg har aldri prøvd å slanke meg før, men liker sunn mat, er motivert og alt ligger til rette for at dette skal fungere, så hvorfor ikke? :danse:

Jeg begynner fra i morgen med et helt nytt kosthold... Siden kostholdet har vært det største problemet tror jeg at det kommer til å bli tungt!! Jeg har levd på sunn mat + usunn mat. Masse sukker, hvitt mel, gjær, mettet fett, store porsjoner og sjelden spising, mer kcal inn enn ut .... Ja pølsefest med andre ord. Det blir da : mindre sukker, mindre mettet fett, mindre porsjoner og flere måltider om dagen, mindre kcal inn enn ut, og mindre hvetemel og gjær. Jeg sier MINDRE fordi å kutte HELT gir ingen nytte. Har sett mennesker slanke seg og gjøre dette feil fra starten. Skal man nekte seg ALT hele tiden vil man miste motivasjonen på et blunk ... Jeg forbeholder meg retten til å kunne spise godsaker på julaften, spesielle anledninger, men dette må inngå som en del av det daglige inntaket !

Mine forventninger til prosjektet er at dette blir spennende! Det blir godt å få noe nytt i livet å fokusere på... ^^, Og håper jeg kan oppnå de resultatene jeg ønsker!!

:Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heiiiii :goodbye:

Her sitter jeg... med knekkebrødsmuler overalt! Har stort sett spist knekkebrød i dag, av mangel på videre inspirasjon. Har også spist Êntrecote med salat og fant ut at jeg rødt kjøtt, type biff, ikke smaker så godt i min munn. Jeg liker best hvitt kjøtt og karbonadedeig, til nøds kjøttdeig dersom karbonadedeigen ikke finnes i butikken.

Jeg gikk meg en fantastisk nydelig tur for litt siden. Det var helt mørkt ut, masse stjerner på himmelen og et tynt lag snø/frost på bakken... Skikkelig julestemning! :nissegutt: Gleder meg forferdelig mye til jula! Har allerede begynt å kjøpe juledekorasjon og julegaver... Min samboer syns ikke noe om det. Han syns at jula begynner i desember... :sjenert:

Jeg lurer på hva morgendagen bringer... om det blir tur eller om det blir dansing! Er nemlig invitert på dans sammen med ei god venninna. Aner ikke hvilken dans ? Vi får se, *spent* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå viser vekta 89 kg... :sjokkbla: Problemet mitt er bare at jeg ikke tror det! Jeg tror det skyldes at vekta er feil... Jeg tror det er fordi jeg veier meg på morgenen når jeg ikke har spist eller drukket. Jeg finner på unnskyldninger hele tida for hvorfor vekta ikke er rett :vekt:

Skulle også ønske at det gikk litt fortere, man blir så deppa hver gang man trør på den jævla vekta og den viser noen hundre gram i nedgang, selv om at jeg VET at det er mye ... Innerst inne liksom.

Jeg har fortsatt stor mangel på inspirasjon og har spist særdeles uvariert. Derfor føler jeg meg slapp og sliten hele tida. Mye karbohydrater, særlig brød av rug, knekkebrød med pålegg har det gått i den siste tida. Vurdere å begynne å bytte ut "morgen-brødet" (ha ha) med proteinshake. Burde funke ... er så lei karbohydrater.

Egentlig er alt litt deppis for dagen .. Depper for det meste. Tror jeg har fått mørketidsdepresjon! Er fullstendig negativ til det meste, og syter og klager over at jeg ikke gidder å gjøre noenting. Wæh, det gjør ikke akkurat slankingen enklere når jeg bare vil legge meg på soffaen foran TVen å spise drittmat.....

:sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææh, vekta har stabilisert seg! Det er nok pga. all stresset, varierende spisingen, søvnmangelen og dårlig tid til trening. Mye å gjøre? Ja!! :frown:

Men har blitt flink da, syns jeg selv i hvert fall. Har kuttet ut alt av godis ut av kosten, alle drikker utenom melk og vann, og det meste av hvitt mel. :) Og har ikke kjent noe savn til disse tingene i det hele tatt! Det er lettere enn hva man tror når man først prøver... Det tar noen dager så er man ute av vanen liksom, og suget er ikke der. Det vanskeligeste har vært å kutte ut brus! Ikke bare pga. smaken, men også koffeinen som holder våpen og opplagt. Jeg har vært koffein-avhengig, men siden jeg ikke liker sort kaffe, har det gått i Pepsi Max... Nå er jeg trøtt hele dagen lang og sover store med en gang jeg har muligheten -kanskje en kombinasjon av mørketid og koffein-kutt!? Skulle gjerne hatt et annet alternativ til Light-Brus og kaffe for å få i meg koffein... Noen tips? :gullengel:

I morgen er det første dagen i desember!!! Det betyr at det bare er 3 uker til juleferie, wiiiih.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...