AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #1 Skrevet 19. november 2011 EU forbyr nå produsenter av drikkvann å reklamere med at det kan forebygge dehydrering. HAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA !!!!!! Ikke rart EU går under !!!! Etter tre års undersøkelser, har EU-byråkratene nå konkludert: Drikkevannprodusenter må snarest fjerne alle lovnader om at drikkevann kan forebygge dehydrering. Det fins nemlig ingen bevis for at dette stemmer, ifølge EU. Det er ikke første gangen EU erter på seg både politikere, fagfolk og forbrukere med mat- og drikkedirektiver. I 2008 ble regler som forbød bøyde bananer og agurker droppet etter internasjonal latterliggjøring. http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7881128 http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/8897662/EU-bans-claim-that-water-can-prevent-dehydration.html Noen som vet om andre latterlige lover ? USA har forresten nylig erklært at pizza er en grønnsak 5 pizza om dagen dekker de 5 om dagen )
Inx Skrevet 19. november 2011 #2 Skrevet 19. november 2011 Jeg har visst dette lenge. Er'ke uten grunn at Grandiosaen er nøkkelhullmerket!
Mamma1 Skrevet 19. november 2011 #3 Skrevet 19. november 2011 Hvordan skal man forebygge dehydrering da??
Gjest sk1llz Skrevet 19. november 2011 #4 Skrevet 19. november 2011 Dette er ingen bombe.. ved rehydrering må en erstatte væske- og salttapet 1
Viljaa Skrevet 19. november 2011 #5 Skrevet 19. november 2011 Det å påstå at vann alene forebygger dehydrering er jo faktisk misvisende, og kan føre til at stakkarer i syden heller innpå mot varmen, og ender opp like dehydrert.
Pingting Skrevet 19. november 2011 #6 Skrevet 19. november 2011 USA har forresten nylig erklært at pizza er en grønnsak Nei, det har de ikke. De har definert tomatsausen på pizza som en stor nok grønnsaksporsjonporsjon til at det kan gis stassubsidiering. Og da favner naturlig nok den definisjonen hele retten. Fortsatt idiotisk, og ble kraftig motarbeidet av både Obama og Landbruksdepartementet. Det er et greit utgangspunkt for en diskusjon om bruken av definisjoner ifht subsidiering, og hvor latterlig stor innflytelse matvareprodusentene og industrien har på de amerikanske skolebarnas kosthold. Men det er ikke "en teit lov". Ca. samme sak gjelder ang. vannet som selges på flaske. Slenger inn et par avsnitt fra denne artikkelen, siden mr. Robbins forklarer det bedre enn jeg orker: Firstly, "regular consumption" of water doesn't reduce the risk of dehydration any more than eating a pork pie a day reduces the risk of starvation. If I drink half a pint of bottled water while running through a desert in the blistering sun, I'll still end up dehydrated, and if I drink several bottles today, that won't prevent me from dehydrating tomorrow. The key is to drink enough water when you need it, and you're not going to get that from any bottled water product unless it's mounted on a drip. Secondly, dehydration doesn't just mean a lack of water, or 'being thirsty'; electrolytes like sodium are important too. If salt levels fall too far, the body struggles to regulate fluid levels in the first place. That's why hospitals use saline drips to prevent dehydration in patients who can't take fluids orally, and why people with diarhhoea are treated with salt-containing oral rehydration fluids. Presumably the next big investigation at the Express will expose the shocking waste of NHS money on needless quantities of saline solution, when jolly old tap water would work just as well. Det er dermed markedsføringen av flaskevann som er hovedskane her. Å drikke vann er ikke en garanti mot å bli dehydrert. På samme måte som du ikke garantert vil bli det av å kun drikke når du er tørst, du MÅ ikke konstant småsutte på en flaske med vann for å være "sunn". Flaskevann er ikke bedre enn vann fra springen, og vann alene er ikke nok. Jeg har litt sansen for den saken jeg da, fordi jeg er mektig irritert på all den agressive markedsføringen som spiller på helsehysteriet. Pizzasaken er verre, og bare trist. Felles for begge er at de egentlig handler om noe litt annet enn det tabloidoverskriftene gjerne vil at de skal.
Mamma1 Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 Men jeg spør fortsatt, hvordan skal man unngå å bli dehydrert? Drikke farris?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 Men jeg spør fortsatt, hvordan skal man unngå å bli dehydrert? Drikke farris? Få i deg noe salt, slik det står nevnt to ganger i denne tråden... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå