Gå til innhold

Global gjeld for dummies


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

En enkel forklaring av næringskjeden og hva som fører til dens kollaps.

http://www.youtube.com/watch?v=NvFj4ZwWszY&feature=channel_video_title

Den store kollapsen er allerede igang. I forhold til det vi nå har i vente vil 30 årene fortone seg som en tur i parken. Kanskje en krig i Iran kan stimulere nok til å opprettholde illusjonen en liten stund til, eller kanskje blir det en "disaster multiplier" med konsekvenser vi bare kan se for oss i våre verste mareritt?

Uansett, det kommer til å skje! Både en total økonomisk kollaps og en massiv krig mot Iran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jøss, verdensøkonomien forklart på 4 minutter og 19 sekunder.

Ingen problem. Det står deg helt fritt å stole på at bare EU får orden på et par lands økonomi og iverksetter noen stimuli så vil det hele gå bra.

Det vil gå som det går, helt uavhengig av hva du tror. Holder du en knapp på feil hest så vil det heldigvis ikke ramme noen andre enn deg selv. I motsatt fall så blir det vel sydenferie til sommeren igjen som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem. Det står deg helt fritt å stole på at bare EU får orden på et par lands økonomi og iverksetter noen stimuli så vil det hele gå bra.

Det vil gå som det går, helt uavhengig av hva du tror. Holder du en knapp på feil hest så vil det heldigvis ikke ramme noen andre enn deg selv. I motsatt fall så blir det vel sydenferie til sommeren igjen som før.

Jeg er ikke noe for sydenferie. Det er for varmt, sydboerne er hakket for slitsomme, og jeg elsker fjellet. Dessuten er det neppe noe bra for miljøet at man flakser kloden rundt for å feriere. Jeg tar bussen til nærmeste steinrøys og hepser sekken på ryggen. Eller sjøsetter kajakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...