Gå til innhold

Utvekslingsår i USA


Mermaid Blues

Anbefalte innlegg

Her hvor jeg går blir alle studentene sterkt oppfordret til å stikke utenlands tredjeåret, noe jeg har innmari lyst til. Forrige uke hadde vi internasjonal-messe, og jeg har funnet opptil flere skoler som frister på andre siden av dammen. Særlig er det en skole i Boston, og to i New York som passer graden min ypperlig. De jeg snakket med hadde alle bodd på campus, men det er jo ingen garanti at man får rom der selv om man kommer langveisfra, så jeg regner med jeg bør være forberedt på å finne bosted på egen hånd i tilfelle ullfille.

Derfor: Har noen her bodd/studert i enten Boston eller NYC? Bodde dere på campus eller i kollektiv/egen leilighet? Hvordan ligger det an med priser? Jeg har søkt litt på privatutleie i Boston, og det jeg fant var hysterisk dyrt - håper at jeg bare har søkt på helt feil nettsteder.

Og, dette er et realt langskudd i mørket, men: Førsteønsket mitt er Boston College - har noen gått der, og ønsker å dele erfaringer? De jeg snakka med var der strengt talt for å reklamere for skolen, så jeg ville neppe hørt noe negativt, går jeg ut fra ;)

Blir kjempeglad for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...