Gjest Madelene1 Skrevet 18. november 2011 #1 Skrevet 18. november 2011 Hvordan lager man hjemmelaget rullekake?
Gjest Survival Skrevet 18. november 2011 #3 Skrevet 18. november 2011 Det er kjempe enkelt! Man bare lager en bunn først på langpanne i ovnen. Lar bunnen ligge på et klede med langpanne over til den er kald, og deretter har man i fyll. Søk etter rullekakeoppskrifter f.eks. på Detsoteliv.no
Gjest Madelene1 Skrevet 18. november 2011 #4 Skrevet 18. november 2011 Takk :D Er det sånn at man kan ha i hva man vil? Feks gul krem?
Gjest Survival Skrevet 18. november 2011 #5 Skrevet 18. november 2011 Takk :D Er det sånn at man kan ha i hva man vil? Feks gul krem? Tja, det tror jeg :gjeiper: Har bare fulgt vanlige oppskrifter jeg, men ser for meg at hvis du får bunnen til riktig kan du ha i hvilket som helst fyll inni. Husk at bunnen må være helt kald før du har i fyllet, hvis ikke flyter det utover, og det blir vanskelig å rulle.
Orchideae Skrevet 18. november 2011 #6 Skrevet 18. november 2011 Strø litt sukker på et bakepapir før du hvelver bunnen over. Rullekake er digg!
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #7 Skrevet 18. november 2011 Min mor lager verdens beste rullekake. Hun har inni sjokoladekrem. Men hun ruller kaken når den fortsatt er varm.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #8 Skrevet 18. november 2011 Og så må du strø sukker på bakepapiret =)
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #9 Skrevet 18. november 2011 Takk :D Er det sånn at man kan ha i hva man vil? Feks gul krem? Mener du vaniljekrem? Ifølge denne oppskriften så skal kaken være varm når du har på fyllet og rører den sammen: Min lenke NB: Det står rør inn eggehviten forsiktig, vet ikke hva de mener jeg, men jeg forstår det slik at den skal vispes stiv på forhånd.
Gjest Survival Skrevet 18. november 2011 #10 Skrevet 18. november 2011 Litt forskjellige metoder her ser jeg! Jeg bruker aldri sukker på bakepapiret, og jeg venter alltid til bunnen er kald før jeg har i fyllet, men det kommer sikkert helt an på oppskrift og metode
Gjest Madelene1 Skrevet 18. november 2011 #11 Skrevet 18. november 2011 Takk for svar gode kvinner! Imorgen blir det hjemmelaget rullekake!!
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #12 Skrevet 18. november 2011 Mener du vaniljekrem? Ifølge denne oppskriften så skal kaken være varm når du har på fyllet og rører den sammen: Min lenke NB: Det står rør inn eggehviten forsiktig, vet ikke hva de mener jeg, men jeg forstår det slik at den skal vispes stiv på forhånd. RULLER mente jeg
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #13 Skrevet 18. november 2011 Litt forskjellige metoder her ser jeg! Jeg bruker aldri sukker på bakepapiret, og jeg venter alltid til bunnen er kald før jeg har i fyllet, men det kommer sikkert helt an på oppskrift og metode Åååå du må ha sukker!
Gjest Madelene1 Skrevet 18. november 2011 #14 Skrevet 18. november 2011 Mener du vaniljekrem? Ifølge denne oppskriften så skal kaken være varm når du har på fyllet og rører den sammen: Min lenke NB: Det står rør inn eggehviten forsiktig, vet ikke hva de mener jeg, men jeg forstår det slik at den skal vispes stiv på forhånd. ja, mener vaniljekrem. Vaniljekrem istedenfor syltetøy.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå