Gå til innhold

Hardere hud ift. jobb


jordbæret

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har funnet ut at jeg bruker for mye tid på å irritere meg ift jobb. F.eks. hvis jeg får kommentarer jeg ikke ønsker, eller jeg har gjort en liten feil som jeg ikke klarer å glemme. F.eks. i går oppdaget jeg at jeg hadde sendt ut et brev til 45 stk. hvor det var en liten feil i brevet. (Jeg leste korrektur flere ganger og fikk også en annen til å lese korrektur, og likevel smatt den inn) Dette irriterte meg hele kvelden!! Og da slo det meg at egentlig er det jo helt sykt at jeg sitter hjemme og irriterer meg over noe sånn, når f.eks. ABB den 22.07.11 gjorde helt forferdelig ting, og ikke angrer i det hele tatt. Jeg mangler virkelig hard hud. Finnes det noen tips til hvordan man får det? Er det flere som har det sånn?

Jeg trenger tydeligvis å ikke la ting gå innpå meg, og skjønne at jobb er jobb, og at jobben bør ligge på jobb. Ellers risikerer jeg at jeg tenker jobb 24 timer i døgnet, og da er jeg redd for at jeg fort kan bli utbrent... :S

Jeg burde kanskje nevne at jeg er i midten av 20-årene og jobber som advokatfullmektig. Så jobben min er krevende og kravene som stilles er store... Som innebærer igjen at jeg stiller veldig store krav til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du veldig ny i jobben? Det kan jo bare dreie seg om at det er uvant, og at fremdeles er litt "nervøs" ift dette med å gjøre alt riktig.

I min jobb jobber jeg med menneskeskjebner, og all den tid jeg er på jobb er jeg ansvarlig for disse menneskene som bor der sitt ve og vel. I starten tok jeg ofte med meg jobben hjem, i form av at jeg bekymret meg for hvordan det gikk med den og den, og om jeg hadde overlappet godt nok til neste skift. Av og til kunne jeg få helt noia for ting jeg trodde jeg hadde glemt å fortelle, og spesielt en gang da en av beboerne hadde fremmed selvmordstanker til meg ila dagen fikk jeg så noia at jeg ringte inn til jobben for å forsikre meg at jeg hadde fortalt dette videre, og at nødvendige tiltak var igangsatt.

Nå er jeg mye mer rutinert ift jobben, føler meg mye sikrere på meg selv, og at jobben jeg gjør er god nok. Med mindre det er noe meget ekstraordinært legger jeg altså fra meg jobben i det jeg går ut døra der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...