Gå til innhold

To jobbtilbud samtidig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp vært på to jobbintervjuer denne uken. Det første intervjuet var til jobben jeg helst vil ha, den andre er også en bra jobb, men den er altså andrevalget. Problemet mitt er at jobb 1 som jeg vil ha har sagt at de skal gi beskjed uken etter neste uke, jobb 2 har sagt at de skal gi beskjed neste uke. Jeg vil jo selvsagt ikke si nei til jobb 2 for så å se om jeg får jobb 1, for jeg vil gjerne ha jobb 2 om jeg ikke får jobb 1. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du får tilbudet fra jobb 2, så ringer du jobb 1 og forteller at du har fått et annet tilbud, at du helst vil ha jobb 1 men at du må takke ja til jobb 2 hvis du ikke får den. Så om du kunne få svar litt raskere. Hvis de ser deg som en aktuell kandidat, vil de få farta på seg.

Ikke sikkert det er noen krise uansett, siden det bare er en uke imellom. Når tilbudet først er gitt så er det juridisk bindende. Vanligvis står det i tilbudet hva som er fristen for tilbakemelding, det pleier å være lengre enn en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: Tusen takk for svar, jeg har tenkt i disse baner jeg også. Kan jeg be om et skriftlig tilbud fra jobb 2? Jeg tror ikke det er en selvfølge at jeg får det i bransjen jeg søker jobb i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: Tusen takk for svar, jeg har tenkt i disse baner jeg også. Kan jeg be om et skriftlig tilbud fra jobb 2? Jeg tror ikke det er en selvfølge at jeg får det i bransjen jeg søker jobb i.

Hvilken bransje er det? Det burde vanligvis være helt greit. Si at du liker å ha det formelle i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...