Gå til innhold

- Du er skyld i mannens utroskap


Rødtoppen86

Anbefalte innlegg

Tja, hvilket år var det nå igjen. Skriver vi 1956, mon tro? Eller er vi fremdeles i 1931? :murvegg:

Hvis en kvinne som er dårlig på kjøkkenet og i senga er skyld i at mannen er utro, har vel en mann som lar kroppen forfalle og bare spiller spill skylden dersom kvinnen er utro også, da? Eller er det slik at kvinnen har skylden for det også?

Man har ansvaret for det man selv gjør, hverken mer eller mindre. Men om man ter seg på et vis som får partneren til vende seg bort fra en, så bør man kanskje vurdere sin egen atferd og kostnadene ved å fortsette den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utroskap er patetisk uansett grunn!

Jeg har både mann, barn, leilighet, bikkje og alt det der men, jeg kan gå god for at dersom jeg hadde hatt behov for å ligge rundt med andre så hadde jeg fint klart å bare gå uten å se meg tilbake.

Når man kommer til et punkt i et forhold hvor man trenger bekreftelse fra andre enn sin partner så er forholdet etter min mening kjørt i utgangspunktet.

Klarer man ikke å få ordnet opp uten å inngå forhold med andre så vil jeg si at det å gå er den minst vonde og mest enkle løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke har det bra i et forhold, avslutter man det før man innleder et nytt forhold. Det er helt og holdent ditt ansvar om du er utro, for det er du som velger å være det. Du kan fint avslutte det forholdet du er i, og så kan du ha deg med så mange du bare vil så lenge du er singel.

Hvorfor være så tafatt at man velger å være utro i stedet for å avslutte forholdet?

Fordi mannfolk vil ha i pose og sekk!

Endret av malifika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooooooh. Han følte seg truffet.

Nei, det kan jeg ikke si at jeg gjorde. Jeg er personlig tilhenger av å avslutte et forhold før man evt går inn i det neste. Det har jeg alltid vært.

Jeg har ikke vært utro noen gang i mitt liv. Men jeg har stor forståelse for en del menn som ER utro. Et dårlig forhold kan utvikle seg i en retning der man til sist føler at hjemmet ikke er den frihavnen man trenger i livet. Det er ikke et sted der man kan føle seg, vel, HJEMME, om du skjønner. Hvis man ikke har noen kjærlighet, ingen respekt, og ingen omtanke, hva er det igjen av hjemmet da? Et sted der man spiser, sover, passer på hva man sier, for å unngå å utløse kritiske kommentarer eller en krangel, og forøvrig bare tolererer hverandre. Det er ikke rare greiene. Da bør man helst ha en interessant hobby, noen gode kompiser, eller en heit elskerinne, om livet skal ha noe bra å by på i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor være så tafatt at man velger å være utro i stedet for å avslutte forholdet?

:takke:

Det er ingen middager, nybakte brød, hjemmelagde cup-cakes, støvfrie hus og kjerringer utstyrt med villighet og stay-ups i verden som kan redde et dødt kjærlighetsforhold.

Har man det tomt i livet, og like gjerne kunne bodd med sin (prektige)søster, kommer ikke gløden tilbake ved at hun kjemmer teppefrynser, serverer hjemmelagd appelsinmarmelade og legger seg på rygg.

Det er lenge siden den filmen der Wenche Foss spilte nabolagets mest uglesette /uegnede husmor, som også viste seg å ha løsningen for veninnen på truslen om å miste sin mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke har det bra i et forhold, avslutter man det før man innleder et nytt forhold. Det er helt og holdent ditt ansvar om du er utro, for det er du som velger å være det. Du kan fint avslutte det forholdet du er i, og så kan du ha deg med så mange du bare vil så lenge du er singel.

Hvorfor være så tafatt at man velger å være utro i stedet for å avslutte forholdet?

Ikke vet jeg. Det var som sagt dette med at ting ikke alltid er svart/hvitt og bare dårlig, og noen ganger så er det vel slik at man vil beholde det som er bra, og finne et fiks for det som er dårlig.

Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor det skulle være noe bedre å bryte fra hverandre en familie, med alt det innebærer, enn å være utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har ansvaret for det man selv gjør, hverken mer eller mindre. Men om man ter seg på et vis som får partneren til vende seg bort fra en, så bør man kanskje vurdere sin egen atferd og kostnadene ved å fortsette den.

Men hvis en kvinne ter seg slik som du sier å støter partneren vekk fra seg, så burde vel mannen også prøve å finne ut av hvorfor hun oppfører seg sånn eller hva som har skjedd?

Eller omvendt for den saks skyld.

Det er jo begge sitt ansvar å finne ut av problemer.

Et forhold er ikke som en barnehage hvor man bare trekker på skuldrene å finner en ny venn dersom ikke bestekompisen din vil leke med deg en dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap er patetisk uansett grunn!

Jeg har både mann, barn, leilighet, bikkje og alt det der men, jeg kan gå god for at dersom jeg hadde hatt behov for å ligge rundt med andre så hadde jeg fint klart å bare gå uten å se meg tilbake.

Når man kommer til et punkt i et forhold hvor man trenger bekreftelse fra andre enn sin partner så er forholdet etter min mening kjørt i utgangspunktet.

Klarer man ikke å få ordnet opp uten å inngå forhold med andre så vil jeg si at det å gå er den minst vonde og mest enkle løsningen.

Det virker temmelig bombastisk.

Det er selvsagt lettere for en kvinne å bare gå, ettersom kvinner stort sett ender opp med å overta den hardeste valutaen og den største verdien i parforholdet, nemlig barna, mens fedrene i mange tilfeller knapt får se dem. Særlig dersom mor er en bitch som er villig til å straffe far gjennom å sabotere samværet.

Hva som er minst vondt og mest enkelt, kan man antakelig diskutere. Det er iallfall ikke noe bra for barn å oppleve en skilsmisse. Uansett hvordan man snur og vender på det, så mister de i praksis den ene av foreldrene, og det er temmelig tungt. En far som man treffer annenhver helg er noe ganske annet enn en far som er der hele tida.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

http://www.side2.no/livsstil/article3275629.ece

Ja, vi kvinner lever kun for å tilfredstille mennnene våre må vite. Blir så irritert på slike artikler hvor en kvinne er så fantastisk og gjør alt for mannen sin slik at han ikke skal være utro.

Fikk litt flashback til Anna Anka sine uttalelser tidligere.

Hva mener andre kvinner om dette? Skal vi gjøre alt for å tilfredstille mannen slik at han ikke er utro? Selv tror jeg at mannen godt kan være utro selv om han har alt hjemme.

Jeg tror at denne "forfatteren" ikke har peiling på hva h'n snakker om! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis en kvinne ter seg slik som du sier å støter partneren vekk fra seg, så burde vel mannen også prøve å finne ut av hvorfor hun oppfører seg sånn eller hva som har skjedd?

Eller omvendt for den saks skyld.

Det er jo begge sitt ansvar å finne ut av problemer.

Et forhold er ikke som en barnehage hvor man bare trekker på skuldrene å finner en ny venn dersom ikke bestekompisen din vil leke med deg en dag.

Det er helt sikkert sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at denne "forfatteren" ikke har peiling på hva h'n snakker om! :roll:

Hun snakker nok ganske mye ut fra sin erfaring med å torpedere forhold på profesjonell basis. I USA er det mulig å leie en kvinne til å sjekke opp mannen sin, for å se om han er trofast, eller om han er villig til å være utro. Frk Silvestri jobbet som en sk "Honey Trap", en honningfelle, og hadde som oppgave å provosere frem utroskap. Jeg antar at hun fikk høre ganske mange "min kone forstår meg ikke"-historier i den jobben.

For meg virker dette som om det kan være mye motivert ut fra amerikanske bidragslover, der en mann kan dømmes til å betale underhold til sin kone etter skilsmissen, og der skilsmisse kan idømmes dersom utroskap er bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at denne "forfatteren" ikke har peiling på hva h'n snakker om! :roll:

Ble den skrevet av deg ? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker temmelig bombastisk.

Det er selvsagt lettere for en kvinne å bare gå, ettersom kvinner stort sett ender opp med å overta den hardeste valutaen og den største verdien i parforholdet, nemlig barna, mens fedrene i mange tilfeller knapt får se dem. Særlig dersom mor er en bitch som er villig til å straffe far gjennom å sabotere samværet.

Hva som er minst vondt og mest enkelt, kan man antakelig diskutere. Det er iallfall ikke noe bra for barn å oppleve en skilsmisse. Uansett hvordan man snur og vender på det, så mister de i praksis den ene av foreldrene, og det er temmelig tungt. En far som man treffer annenhver helg er noe ganske annet enn en far som er der hele tida.

Den ser jeg.

Men, sett at man er i et dårlig forhold med en kone som alltid klager, aldri er fornøyd og gjør mannen deprimert og ulykkelig.

Han vil ikke gå pga barna men, finner ut at han skal få seg en elskerinne for å sprite opp hverdagen.

Etterhvert vil jo kona merke forandringer på mannes oppførsel, iallefall hvis hun kjenner ham godt.

Da vil hun begynne å spekulere i hvem/hva/hvor og det er nærliggende å tro at utroskapet vil bli oppdaget.

Etter et svik av den grad vil nok samlivet bli ennå dårligere enn det det var og hvor gode forhold for barna vil det da bli å vokse opp i??

Jeg er selv skillsmissebarn så jeg kan skrive opp at det er vondt mens det blåser som verst men, når stormen har lagt seg så er det jevnt over bedre å ha 2 lykkelige skilte foreldre kontra 2 gifte som bare krangler å jamt lager dårlig stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Hun snakker nok ganske mye ut fra sin erfaring med å torpedere forhold på profesjonell basis. I USA er det mulig å leie en kvinne til å sjekke opp mannen sin, for å se om han er trofast, eller om han er villig til å være utro. Frk Silvestri jobbet som en sk "Honey Trap", en honningfelle, og hadde som oppgave å provosere frem utroskap. Jeg antar at hun fikk høre ganske mange "min kone forstår meg ikke"-historier i den jobben.

For meg virker dette som om det kan være mye motivert ut fra amerikanske bidragslover, der en mann kan dømmes til å betale underhold til sin kone etter skilsmissen, og der skilsmisse kan idømmes dersom utroskap er bevist.

å, ok! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Ble den skrevet av deg ? :gjeiper:

Vi er tøffe når vi sitter hjemme der det er trygt og godt og ingen vet hvem man er.. Ikke sant anonyme bruker? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uansett hva som er grunnen til utroskap, så er det individuelt i hvert eneste tilfelle. Det blir bare tøysete å påstå noe annet.

Og ansvaret for utroskapen, ligger alltid hos den som er utro, mann eller kvinne. Det er helt idiotisk å gå ut i fra at noen blir tvunget til å være i et dårlig forhold, det er jo bare å bryte hvis man vil ut, det valget har alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser jeg.

Men, sett at man er i et dårlig forhold med en kone som alltid klager, aldri er fornøyd og gjør mannen deprimert og ulykkelig.

Han vil ikke gå pga barna men, finner ut at han skal få seg en elskerinne for å sprite opp hverdagen.

Etterhvert vil jo kona merke forandringer på mannes oppførsel, iallefall hvis hun kjenner ham godt.

Da vil hun begynne å spekulere i hvem/hva/hvor og det er nærliggende å tro at utroskapet vil bli oppdaget.

Etter et svik av den grad vil nok samlivet bli ennå dårligere enn det det var og hvor gode forhold for barna vil det da bli å vokse opp i??

Jeg er selv skillsmissebarn så jeg kan skrive opp at det er vondt mens det blåser som verst men, når stormen har lagt seg så er det jevnt over bedre å ha 2 lykkelige skilte foreldre kontra 2 gifte som bare krangler å jamt lager dårlig stemning.

Mine foreldre skilte seg også, motivert av min fars utroskap. Eller iallfall begrunnet med det. Og jeg mente, som deg, at skilsmissen var bedre enn det forholdet de hadde. Ikke desto mindre innebar det store forandringer, blant annet pga at vi flyttet til en annen by.

Prognosen for skilsmissebarn er dårligere enn for barn som vokser opp i konfliktsoner.

Men det er selvsagt en forskning som er befengt med mange problemer og feilkilder, for det er jo fullt tenkelig at de forholdene som ender med skilsmisse, er en god del verre, og har vært verre over tid, enn de som halter videre. Så kanskje man ikke skal være for bastant her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva som er grunnen til utroskap, så er det individuelt i hvert eneste tilfelle. Det blir bare tøysete å påstå noe annet.

Og ansvaret for utroskapen, ligger alltid hos den som er utro, mann eller kvinne. Det er helt idiotisk å gå ut i fra at noen blir tvunget til å være i et dårlig forhold, det er jo bare å bryte hvis man vil ut, det valget har alle.

Sant nok. Den ultimate friheten er friheten til å ganske enkelt gå sin vei. Men det er ikke alle som ser det.

Men når det gjelder dette med utroskap, så er det jo ikke sånn at man bestemmer seg for at man skal være utro, og så finner seg en å være utro MED. Det er vel mer sånn at man treffer en person som man etter hvert blir så begeistret for at man er villig til å ta risikoen for å kunne utvikle det forholdet videre. Noe som er lett å forstå dersom man der finner alt det man har savnet i sitt ekteskap/samboerskap.

Og når man har kommet dit, så er det kanskje fristende å ville forsøke å holde fast på begge deler; Både familien som man jo er glad i, og den nye flammen som endelig gir livet litt lys og varme.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...