Gjest Fast bruker - anonym nå Skrevet 12. desember 2003 #1 Skrevet 12. desember 2003 Jeg har sluttet på pillen og ønsker naturligvis å bli gravid etterhvert. Det er ingen hast, men på sikt håper jeg vi "treffer". Men jeg tenkte kanskje det var litt lurt å være føre var på en måte. Er det derfor noe man bør spise eller unngå å spise om man ønsker å bli gravid? Er det noen spesielle vitaminer man bør ta?
Tusenfryd Skrevet 12. desember 2003 #2 Skrevet 12. desember 2003 Spis folsyre. Hold deg unna sushi og annen rå mat som spekemat og fenalår.
Gjest Tinka, ikke innlogget Skrevet 12. desember 2003 #3 Skrevet 12. desember 2003 Sånn generellt så anbefales det jo at man spiser mest mulig sunt også i tiden før man blir gravid. Tran anbefales! Hvis du kjøper boken til Gro Nylander, "På vei" så omhandler den også hva man bør tenke på når man enda er i planleggingsfasen. Den anbefales!
GadgetGirl Skrevet 12. desember 2003 #4 Skrevet 12. desember 2003 Har lest at man burde være nøye med håndhygenen etter å ha vært i kontakt med katter og jord. Men det er kanskje når man først har blitt gravid?
Imax Skrevet 12. desember 2003 #5 Skrevet 12. desember 2003 Er det ikke greit å spise sunt og variert, og få i deg nok vitaminer og folsyre? Kutt ned på sukker, det anbefaler i hvert fall leger kvinner å gjøre, for vi får store barn! Tror ikke jeg hadde orket å fokusere alt for mye på å legge om hele kostholdet fordi du vil bli gravid, det blir jo et vanvittig overfokus da...
Rannva Skrevet 12. desember 2003 #6 Skrevet 12. desember 2003 http://www.snt.no/nytt/tema/gravide/rad.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå