Gå til innhold

Å ha katten i bånd

~sikka~

Anbefalte innlegg

Ja de bruker kattesele på den, så den ikke skal kvales hvis den plutselig hopper eller noe sånt.

Håper virkelig ikke de skal ha den i løpestreng - stakkars pus.

Ser det er blandete meninger om bånd her. Jeg vet ikke hva som egentlig er riktig. Tror ikke min brors katt er en skogskatt, den er litt mer rasekatt enn det da. Men det er jo ikke en innekatt - så.

Skal si ifra til dem om det med å ha døren åpen i begynnelsen så katten kan komme og gå og bli trygg.

Takk for alle synspunkter og tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vokste opp med en katt som kom og gikk som han ville. Selv om det var trafikk i nærheten og vi flyttet et par ganger gikk det bra. Han ble 16 år gammel faktisk.

Så jeg syns det er rart å ikke la katten være ute hvis man bor slik at man har mulighet til det. Virker litt overbeskyttende..

Men folk er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babygirl

vi har en katt som er halvt skogskatt og huskatt. Vi bor i blokk og borettslag hvor det ikke er lov til å la dyr gå fritt, så helt fra han har vært liten har vi brukt kattesele og bånd og latt han gå ute i hagen.

Han har ikke noe imot båndet/sela i det hele tatt! (selvom det sikkert hadde vært mye morsommere uten!hehe) Når vi henter båndet fra skuffen så løper han mot utgangsdøra med en gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har katten min i sele og han er kun ute i den! Vi har trafikerte veier rundt oss på alle kanter og der ikke aktuelt å slippe han ut uten det! Jeg pleier også feste båndet hans en stolpe på verandaen, så han kan gå litt rundt! Når han er ute, har jeg han under oppsyn hele tiden, sånn at det ikke plutselig kommer noen store stygge dyr å tar han...Det hender han er hos mamma som bor i mer landlige omgivelser og der er han er ute og løper rundt omkring uten bånd!

Kattemishandling eller ikke, så lenge katten min er fornøyd så er det det som teller for meg! Synes det er verre å slippe han løs og så finne han smadret utover veien!!! Men når vi blir naboer med mamma, så kommer han til å få være ute så mye han vil uten bånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man merker fort om katten ikke har det bra/føler seg utrygg. De fleste klarer å unngå dette i tide.. Å kalle det dyreplageri er å.. ta litt hardt i, mener jeg.

Tror det plager dyrevernsfolk mer enn kattene.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man merker fort om katten ikke har det bra/føler seg utrygg. De fleste klarer å unngå dette i tide.. Å kalle det dyreplageri er å.. ta litt hardt i, mener jeg.

Godt sagt, jordbær :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror kanskje du misforstod meg litt. Jeg mener ikke at det å ha katt i bånd er dyreplageri i seg selv. Men å ha den BUNDET ute, DET er dyreplageri!

"Dyrevernsfolk"... huff, mulig jeg er overfølsom her, men ordet fikk en negativ tone plutselig. Jeg er stolt over å tilhøre denne gruppen, så får andre mene det de vil. Bryr meg mer om at dyrene har det bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter skal ikke være nødt til å gå i bånd, jeg syns det er sykt å ha katter i bånd, det er rett å slett dyreplageri :x For katter ligger det naturlig i genene og få gå fri. Kan sikkert svare 100% sikkert på at ingen normal katt liker å gå i bånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også de fleste hunder ville valgt å gå uten bånd. Det betyr ikke at det er dyreplageri :evil:

Dere overdriver LITT vel mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er faktisk en vesentlig forskjell på katter og hunder, Foreksempel er det vell ikke så vanlig å se løshunder???men løskatter er det mange av!

Katter er å blir mere frie dyr enn hunder er...Hunder kan jo anngripe og drepe mennesker, det kan ikke katter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...