Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2002 #1 Skrevet 18. mai 2002 Er det greit i et bryllup. Har ikke så mange antrekk, og lommeboken tom. hilsen en gjest (ikke bruden altså)
ivanka Skrevet 18. mai 2002 #2 Skrevet 18. mai 2002 hm. verken svart eller hvit kjole er regnet som ideelle bryllupsantrekk, særlig ikke hvit. men det kommer jo an på tilbehøret hvordan helheten blir. helsvart blir liksom litt for 'begravelse'. når det er sagt, jeg gikk i bryllup i fjor sommer i svart kjole med lyse perlebroderier. (dette var før jeg satte meg ned og leste i skikk og bruk-boka.) hvis det plaget noen, fikk jeg ikke med meg det, uansett var det et relativt lite formelt bryllup i strandkanten, liberal og kunstnerisk familie osv. brudens mor var ihvertfall henrykt over antrekket mitt. men det er kanskje greiest å kjøre safe og satse på en farge i stedet. det er jo aldri gøy å være et sted der man føler seg galt kledd for anledningen.
Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2002 #3 Skrevet 18. mai 2002 Helt enig med Ivanka: du kan, dersom du ikke har andre kjoler du liker, bruke en svart "anstendig" kjole (ikke den "lille sorte") med farvet tilbehoer som hatt, sko og spesielt sjal og hvorfor ikke noen morsomme fantasismykker med farger. Dersom du ikke har tilbehoer fra foer av, koster ikke et enkelt sjal eller fantasismykker saerlig mye. Haaper du finner det du trenger.
Mina Skrevet 19. mai 2002 #4 Skrevet 19. mai 2002 Gå med det du vil du - ingen idag bryr seg om hva andre har på seg, og hvis de gjør - blås i det. Er kanskje naiv, men tror at folk har andre ting tenke på denne dagen. (Men har jo skjønt at folk er rare og kan henge seg opp i mange ting) Håper i alle fall ikke noen tenker slik i vårt bryllup - det ville gjort meg trist - det viktigste er jo at de kommer! Lykke til
Augustbrud02 Skrevet 19. mai 2002 #5 Skrevet 19. mai 2002 Mitt råd er: spør bruden om akkurat dette. Det finnes mildt sagt delte meningerom dette her blant brudene. Noen mener det er verdens undergangs og en enorm frekkhet om noen kommer i svart kjole, andre bryr seg ikke med dette i det hele tatt! Forøvrig er jeg av sistnevnte. Men for å være sikker på at du ikke skal skape sure miner bør du når spørre bruden eller brudeparet om det på forhånd.12
'Lilly' Skrevet 19. mai 2002 #6 Skrevet 19. mai 2002 Jeg synes det er greit med sort i bryllup, selv om jeg personlig ikke ville gå i helsort! Slenger meg på de som har anbefalt et fargerikt sjal å ha rundt skuldrene. Det er jo så mye flott å velge mellom. Da jeg var i bryllup (og var forlover) i fjor, hadde jeg mørkeblå kjole og lilla sjal over skuldrene + lilla blomster i oppsatt hår. Følte meg fin, jeg...
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2002 #7 Skrevet 20. mai 2002 Flere av gjestene i bryllupet vårt i fjor hadde sorte kjoler, men kan ikke si jeg tenkte over det i det hele tatt!!! Dersom du ikke føler deg helt komfortabel med det, kan du jo pynte opp med en pent sjal i en lys farge. da blir det iallefall helt flott!
Anki1971 Skrevet 20. mai 2002 #8 Skrevet 20. mai 2002 Svart kjole er da helt greit det Det er nå min mening. Men om du ikke føler deg vel med det selv, så kan du jo sprite opp antrekket med et sjal i en livlig farge f.eks Lykke til! 12
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2002 #9 Skrevet 20. mai 2002 Man skal ikke bruke sort eller blodrød kjole i bryllup. Sort egner seg i begravelse, men ikke i bryllup. Dette er vanlig skikk og bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå