Pearl Skrevet 12. desember 2003 #1 Skrevet 12. desember 2003 Hei dere. Jeg utfordrer dere til aa dele deres oppskrifter paa risboller. Jeg er paa utkikk etter en veldig god oppskrift som inneholder lys sjokolade slik at barna vil like dem, gjerne rosiner i ogsaa. Please hjelp meg.
Reina Skrevet 12. desember 2003 #2 Skrevet 12. desember 2003 Sånne med puffet ris og sjokolade?! Jeg laget det for et par dager siden kjempegodt!! Og det kan ikke gjøres lettere!! Du smelter: 150 g mørk kokeskjokolade og 150 g melkesjokolade Og blander det sammen med: 1 liter puffet ris, som du legger i muffinsformer og putter inn i kjøleskapet (de skal stå i ca. 8 timer før de er helt stivnet). Oppskriften gir deg ca. 20 kaker. Håper det smaker
Sally Skrevet 12. desember 2003 #3 Skrevet 12. desember 2003 Jeg har ikke oppskrift med rosiner eller lys sjokolade. Men disse popsbollene har bestandig vært en stor suksess blandt unger i min familie. 250 g delfiafett 2 plater mørk kokesjokolade 4 ss sterk kaffe 2 egg 2-3 ss sukker 1 pose pops Smelt fettet og avkjøl det litt. Pisk eggedosis av egg og sukker, og bland det med fettet. Smelt sjokoladen i kaffen og bland i eggedosisen/ fettet. Ha i pops, og legg i muffinsformer. Her i huset blir det ikke jul uten popsboller, yummi!!!
Thomasine Skrevet 12. desember 2003 #4 Skrevet 12. desember 2003 Dette høres deilig ut!!! Det skal lages i helgen her hjemme, men hva er "pops"???!!!
Gjest gjest1 Skrevet 12. desember 2003 #5 Skrevet 12. desember 2003 Bytt ut mørk kokesjokolade med lys, i oppskriften. Du kan jo ha det du vil i bollene puffet ris, rosiner annen tørket frukt, kokosmasse osv. Antar POPS = puffet ris
smile Skrevet 12. desember 2003 #6 Skrevet 12. desember 2003 Gjør som det står bak på puffet ris-pakken men for all del: lag en god porsjon eggedosis og bland i . Det gjør den lettere og ikke så "sterk" på smak.
huzky Skrevet 12. desember 2003 #7 Skrevet 12. desember 2003 ååååååååååååååååååååååååååååå, for jeg fikk ikke lyst på sånne risboller da!!!
Gjest Pearl, ikke innlogget Skrevet 15. desember 2003 #9 Skrevet 15. desember 2003 Takk dere. Skal innom butikken i morgen aa kjoepe ingrediensen, regner med at jeg proever den med delfiafett og lys sjokolade istedenfor moerk. God jul alle sammen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå