Gjest Aria. Skrevet 17. november 2011 #1 Del Skrevet 17. november 2011 Hunden min slikker labbene sine hele tiden, mest de to foran. Hun er korthåret om det har noe å si. Hvorfor slikker hunder sånn plutselig mye på labbene? Jeg har studert de nøye, ser ikke noe sår eller slikt. Hun slikker mest oppå labbene. Noen som vet hva det kan være? Eller er det kanskje vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 17. november 2011 #2 Del Skrevet 17. november 2011 Mest sansynlig er det enten fordi han har ubehag, eller fordi han har blitt besatt av det. Det er mange hunder som får type "tvangshandlinger", ofte da ved å slikke på labbene. Mange gjør det under bilkjøring. Man må avlede og forhindre at det skjer en liten stund, så opphører det som regel. Hvis ikke vil hunden slikke på seg våteksem, som deretter kan bli sår, infeksjon osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelura Skrevet 17. november 2011 #3 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg har også en korthåret liten hund. Den slikket og bet mye på bakbeina.. Fant ut etterhvert at det var smerter i bena som gjorde at den gjorde det... Leste faktisk i en faktabok at hunder faktisk ikke har voksesmerter;) Kan være eksem,våteksem, allergi, forallergi Nå slikker den innimellom på forbena når den skal vaske ansiktet (skulle vært katt;) Nevn det for dyrlegen neste gang du er der, eller ta en telefon til dyrlegen du vanligvis bruker.. Bedre en gang for mye enn en gang for lite! Tror jeg hørte om et kjerringråd på slikkende hunder at du kan fukte med eddikblanding? Eddikoppløsning to ganger i døgnet. bland en del 7% mateddik i fire deler lunkent vann Fukt en bomullsdott i blandingen og vask bena? hvis det er våteksem kan man prøve potetmel og potesokk? Ellers fant jeg en annen side: www.natural-dog-health-remedies.com%2Fdog-licking.html&ei=LUfFTvD5HZP34QS7_5j6DA&usg=AFQjCNHsdXpjhTxQ-rUeQ4SaoTl8N2bBQA&cad=rja Vet ikke om detta hjalp ellerno' God bedring til den 4-bente:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 17. november 2011 #4 Del Skrevet 17. november 2011 Kan være mye ,inkl. eksem,allergi,sår,smerter,sopp, tvang Ettersom du ikke ser noen form for rødhet,eksem,sopp kan det være hun kjeder seg(tvangsmessig slikking) ,allergi .Synes du burde få hunden sjekket hos vetrinær,ta en blodprøve. Så disktrahere hunden når den sleiker beina om det er mer enn rengjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 18. november 2011 #5 Del Skrevet 18. november 2011 Vår slikker seg når han kommer inn fra tur på labbene. Trodde det var for å vaske på en måte Men vet ikke om det blir ansett som så mye at det er dumt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 18. november 2011 #6 Del Skrevet 18. november 2011 Hvis det er veldig intens slikking hele tiden kan det være tegn på understimuli. At hunden ikke får nok mosjon eller hodetrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 18. november 2011 #7 Del Skrevet 18. november 2011 Det kan være allergi også, så du burde sjekke det hos legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 18. november 2011 #8 Del Skrevet 18. november 2011 Jeg har hatt samme problemet med min hund, hun var helt besatt av å slikke labbene. Det viste seg at hun hadde sopp og etter behandling med salve og soppdrepende sjampoo så opphørte slikkingen. Sopp gir forferdelig kløe og sikkert grunnen til at hunden min omtrent prøvde å spise opp labbene. Huden på labbene var rød og irritert samt den hvite pelsen ble helt misfarget (rustrød). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roo Skrevet 18. november 2011 #9 Del Skrevet 18. november 2011 Det kan være allergi eller midd. Eller rett og slett stress. Jeg ville tatt en telefon til veterinær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aria. Skrevet 18. november 2011 #10 Del Skrevet 18. november 2011 Vi skal nok ta oss en tur til dyrlegen til uka ja Håper ikke det er noe alvorlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå