Gå til innhold

Nav, svangerskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har litt peiling på regler hos nav, trenger litt hjelp av dere. Har prøvd å lese meg til dt men er ikke så lett å forstå.

Jeg er ikke i jobb av ulike grunner så får da utbetalt engangs stønaden på 35.000.

Samboer/far jobber 100% stilling fast, men jeg lurer på om han har noe krav på barnetrygd eller hva det kalles? noe ekstra i mnd når ungen er født. Jeg vet jeg ikke har krav på foreldrepenger siden jeg ikke har jobbet 6 av de 10 mnd. Er det noe annet vi kan søke om ?

Takk for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle har da krav på barnetrygd, men den blir automatisk utbetalt til moren. Du kan jo selvfølgelig be om at den skal utbetales til faren om dere heller foretrekker det.

Dere trenger ikke søke om barnetrygd; dere får den automatisk. men da kommer den som sagt til moren dersom NAV ikke har fått beskjed om noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har da krav på barnetrygd, men den blir automatisk utbetalt til moren. Du kan jo selvfølgelig be om at den skal utbetales til faren om dere heller foretrekker det.

Dere trenger ikke søke om barnetrygd; dere får den automatisk. men da kommer den som sagt til moren dersom NAV ikke har fått beskjed om noe annet.

Okei tusen takk for svar, kommer det den første mnd fra ungen er født? jeg lurer også på om jeg får dette selv om jeg ikke er i arbeid, hva ligger barnetrygden på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de som ikke jobber får også barnetrygd. Min mor jobbet heller ikke, og hun fikk barnetrygd.

Den ligger vel på 970 i måneden innbiller jeg meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...