Gå til innhold

Hender det du dropper bilbeltet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bruker alltid bilbelte. Like viktig å sikre meg selv som å sikre datteren min, spesielt når det ikke koster den dritt å gjøre det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Cupcakes
Skrevet

nei, har alltid på bilbelte. uansett hvor kort turen er.

det er faktisk det første jeg gjør når jeg setter meg i bilen, på med belte før jeg gjør noe annet.

Skrevet

Det ser ut som folk er veldig flinke med beltet! :nigo:

Men det er kanskje bare de som bruker beltet som svarer?

Skrevet

Jeg har aldri droppet, ei heller glemt :)

Skrevet

ALLTID bilbelte,mista en av mine beste kompiser i en ulykke.Han hadde ikke beltet..Så BRUK BELTET ALLTID!!!

Skrevet

Bruker alltid bilbelte! Unntatt når jeg henter posten før jeg kjører til døra, som er fem sekunder unna døra. Til og med DA føler jeg meg ukomfortabel.

Skrevet

Jeg bruker det lite!! Kjører distribusjon og når man starter og stopper og løper ut av bilen 20-40 ganger daglig, er det pes og stjeler tid. Minst 5 sekunder pr stopp ;) I tillegg til at farten som regel ikke er særlig over 50, og jeg stoler på meg selv som sjåfør, og bilen.

Ja, jeg vet man ikke har noen garanti for hva andre finner på i trafikken, men jeg har kjørt bil i over 20 år, er ganske flink til å lese trafikken og har aldri hatt bruk for forsikringen min. Og i mitt skrudde hode driter jeg i om jeg hadde overlevd ved hjelp av bilbelte, så lenge det ikke er jeg selv som forårsaket ulykken.

Jeg kan finne på å bruke det under vanskelige kjøreforhold da.

Også kan jeg jo føye til at ja, jeg kjører ofte for fort også, jeg kjører forbi omtrent alt jeg tar igjen på langtur og irriterer meg over sinker i trafikken som tror speil er for å rygge etter og sminke seg i, bare sånn at dere får noe mer å kjefte over :)

Skrevet

Jeg bruker det lite!! Kjører distribusjon og når man starter og stopper og løper ut av bilen 20-40 ganger daglig, er det pes og stjeler tid. Minst 5 sekunder pr stopp ;) I tillegg til at farten som regel ikke er særlig over 50, og jeg stoler på meg selv som sjåfør, og bilen.

Ja, jeg vet man ikke har noen garanti for hva andre finner på i trafikken, men jeg har kjørt bil i over 20 år, er ganske flink til å lese trafikken og har aldri hatt bruk for forsikringen min. Og i mitt skrudde hode driter jeg i om jeg hadde overlevd ved hjelp av bilbelte, så lenge det ikke er jeg selv som forårsaket ulykken.

Jeg kan finne på å bruke det under vanskelige kjøreforhold da.

Også kan jeg jo føye til at ja, jeg kjører ofte for fort også, jeg kjører forbi omtrent alt jeg tar igjen på langtur og irriterer meg over sinker i trafikken som tror speil er for å rygge etter og sminke seg i, bare sånn at dere får noe mer å kjefte over :)

Når du legger det frem slik, så vet du at det du gjør er feil.

Skrevet

Jeg hadde kanskje ikke vært i livet i dag, hvis det ikke var for bilbeltet. Hadde en kraftig velt med bilen, men takket være beltet fikk jeg ikke en eneste skade. Kjører aldri noe sted uten det på!

Skrevet

Og i mitt skrudde hode driter jeg i om jeg hadde overlevd ved hjelp av bilbelte, så lenge det ikke er jeg selv som forårsaket ulykken.

Synes du seriøst at livet ikke er verdt de 5 sekundene det tar å ta på belte? (jeg bruker forresten ikke så mye som 5sek)

Du vet at man kan dø selv om man kjører i 50 i en ulykke?

Skrevet

Nei, etter flere år med en bil som piper og uler hvis jeg kjører 2 meter uten så har det blitt en vane. Så jeg glemmer det aldri dersom jeg kjører biler som ikke piper lengre.

Skrevet

Det hender hvis jeg skal bort på butikken, tar 2 min. Ellers er det alltid på.

Skrevet

Det hender hvis jeg skal bort på butikken, tar 2 min. Ellers er det alltid på.

Ja... Heldigvis så er det tiden, og ikke farten, eller stansen som dreper. Eller noe slik...

• Liker 1
Skrevet

Bilbelte sitter prentet inn i mitt handlemønster også, alltid beltet før jeg kjører noe sted. Har ikke automatisk garasjeåpner, så må ut av bilen for å lukke opp garasjen, deretter kjøre den de få meterene inn. Da har jeg ikke bilbeltet på, men føler meg veldig naken. Ser ikke poenget med å droppe beltet, det er mer ukomfortabelt å ligge kvestet på sykehus i måneder enn å ha ett belte over skulder og bryst.

• Liker 1
Skrevet

Glemmer aldri beltet.

Bevegelsen er så automatisert at jeg prøver å ta på meg beltet i kjøretøy uten belter også ;)

Skrevet

Må ha på meg bilbeltet, eller så føler jeg at jeg ikke sitter stabilt. Føler meg ikke komfortabel uten belte rett og slett, så det tar jeg på meg uansett hvor kort eller lang turen er.

Skrevet

ENESTE gangen det hender jeg dropper bilbelte er når jeg skal rygge.

Skrevet

Bruker alltid bilbelte!

Men da jeg var ung og dum, og kjørte motorsykkel, så tenkte jeg som så at jeg uansett var så mye tryggere i bilen, så da var det ikke alltid jeg brukte det. Men det er mange år siden nå.

Skrevet (endret)

Alltid beltet på.

Vanen er som følger: åpne bildør, sette seg inn, ta på beltet, starte motor.

Så jeg er altså såpass "alvorlig angrepet" at jeg ikke engang starter motoren uten at beltet er på :fnise:

Sånn er jeg også :ler:

Jeg er som regel vedlig flink, men det har hendt seg at jeg har droppa det bort til butikken(noe som tar 2min). Veit det er en dårlig uvane men.. Det er ikke ofte da!

Jeg er opplært til at avstanden til dashboardet/rattet er den samme uavhengig av lengden på turen, jeg...

Endret av Brukernavn
Skrevet

Om vi sier det faktisk tar 5 sekunder (tar ike så lang tid) og legger til grunn 40 ganger pr dag tilsvarer det 3 min og 20 sekunder. Liten pris for en god forsikring...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...