AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Vet ikke om det passe best her, men får vel bare satse på det Hei kjære KG! Jeg henvender meg til dere, av en eller annen grunn så har jeg klart å falle for kontaktlæreren min. Han er så kjekk, vis, mandig og mystisk på en gang! Det er på en måte en aura som omkranser han. Det eneste problemet, er jo det med at jeg er 15 år, og han er liksom sånn mye eldre enn meg. Jeg snakker om sånn, han er sånn i 40 årene, og kunne vært faren min liksom.. Så det jeg lurer på da, burde jeg følge hjerte mitt? Det er det jeg har hørt at man skal gjøre når man er forelska, men igjen så er han mye eldre enn meg. Burde jeg gå for det? Har allerede begynt å sende noe sensuelle blikk til han, og småflørter når jeg snakker meg han. Og av en eller annen grunn så ser det ut som at han liker det. Sier på forhånd tusen takk for alle svar. Jeg vet at det er noe merkelig, og at det er sikkert mange som vil reagere negativt, men kan si at jeg ville likt å høre hva dere mener om dette, enten om dere er for eller imot det. Hilsen forvirret jente
Soleklart Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 Helt ærlig? Nei. Det er ulovlig pga. stillig og alder. Hvis du fortsatt føler det slik for han neste sommer, kan du jo alltids prøve deg. Er det verdt at han risikerer jobb og evnt. fengsel(hvis det er sex inni bildet), at samfunnet ikke godtar dere o.l.? Mitt råd er å vente. 1
zse09 Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Tror vi alle har vært, ung og forelsket i en eldre person. Kos deg med tanken, det kommer nok ikke til å skje noe uansett, pga stilling og alder. Vent noen år også prøv deg :-)
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 Skal snart få besøk av en gutt, så svarer bare kort. Kan ikke vi være sammen pågrunn av at jobben hans som lærer hindrer dette? Hva hvis han faller for meg? Jeg må selv innrømme at jeg er ganske pen, dette er noe jeg vet, både pågrunn av speilet og at jeg hele tiden får mye oppmerksomhet fra kjekke gutter. Så jeg vet at hvis jeg prøver, så kan han ha vanskelig for å motstå meg. Og hvorfor skal alder og yrke være en hindring for eventuell kjærlighet? Hva hvis jeg bytter klasse, eller skole, kan vi da ha samleie? Setter pris på svar, uff føler meg så dum nå
Gjest henriett3 Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 (endret) Skal snart få besøk av en gutt, så svarer bare kort. Kan ikke vi være sammen pågrunn av at jobben hans som lærer hindrer dette? Hva hvis han faller for meg? Jeg må selv innrømme at jeg er ganske pen, dette er noe jeg vet, både pågrunn av speilet og at jeg hele tiden får mye oppmerksomhet fra kjekke gutter. Så jeg vet at hvis jeg prøver, så kan han ha vanskelig for å motstå meg. Og hvorfor skal alder og yrke være en hindring for eventuell kjærlighet? Hva hvis jeg bytter klasse, eller skole, kan vi da ha samleie? Setter pris på svar, uff føler meg så dum nå Lærere har ikke lov til å ha forhold til elevene. Når du er under seksuell lavalder, er det uansett ikke lov å ha sex med deg. En lærer vil bli ekstra hardt straffet for det. Slapp av. Du er bare 15 og vil finne noen andre, som du både er forelsket i og som du har lov til å ha et forhold til Straffeloven § 193. Den som skaffer seg eller en annen seksuell omgang ved misbruk av stilling, avhengighetsforhold eller tillitsforhold, straffes med fengsel inntil 6 år. Et forhold mellom lærer og elev gir opp til 5 års fengsel. Endret 17. november 2011 av henriett3
-Jiinxs- Skrevet 17. november 2011 #6 Skrevet 17. november 2011 La det forbli en tanke, og ikke noe mer enn det. Kan ikke komme noe godt ut av dette.
Sunnshine Skrevet 18. november 2011 #7 Skrevet 18. november 2011 Det vil ikke komme noe godt ut av dette, hold det for deg selv du og vent heller til det dukker opp en gutt i en mer passende alder
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #8 Skrevet 19. november 2011 Ja, men gutter på min egen alder er så kjedelige. De er umodne, og det virker som at alt de vil ha er sex, liksom. Det er i og for seg selv greit nok det, å ha sex altså. Men jeg føler noe mer for læreren min. Han er også en voksen og ansvarlig mann, imotsetning til gutter som er 15,16,17 eller 18. Jeg ønsker noe mer enn å bare bli pult, jeg ville også ha en som er i glad i meg, og ikke bare utseende.
Sunnshine Skrevet 19. november 2011 #9 Skrevet 19. november 2011 (endret) Du trenger ikke en MANN, du trenger en GUTT, rett og slett. Det kan hende du er mer moden en jevnaldrende, men du må desverre innse at du ikke når opp til en voksen (snart middelaldrende) mann. Jeg mener også at sjansen er minimal for at han har like følelser for deg, for han er du nok bare barnet. Og om det skulle være slik at han innleder et forhold til deg, vil jeg også påstå at han da kun vil utnytte deg og at det for han ikke vil være noen varme følelser med i bildet, desverre.. Du kan klare å finne en voksen og ansvarlig kjæreste, som ikke er 25 år eldre enn deg... Det er lov å være forelseket, men i dette tilfelle så bør du la det være med det. Hvis det virkelig er kjærlighet og varme du er ute etter, så innser du at denne læreren ikke er veien å gå. Hvis ikke så er du ikke så moden som du selv tror du er. Edit: en ting til, du skriver først at han trolig ikke kan motstå deg fordi du er ganske pen, mens du lenger nede skriver at du ikke vil ha en kjæreste som kun vil ha deg for utseende. Tenk deg litt om =) Endret 19. november 2011 av Sunnshine 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #10 Skrevet 19. november 2011 hhahaha nei du burde ikke gå for det hva tror du?
Gjest henriett3 Skrevet 19. november 2011 #11 Skrevet 19. november 2011 Du tror at alle gutter på din egen alder kun er ute etter sex. Hva tror du menn i 40-årene som "vil ha deg" er ute etter da? 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #12 Skrevet 19. november 2011 Kjære deg, hold deg langt unna han. Hva får du ut av å være med han a? fy går det ann spør jeg! Han er 40 år og du 15.. herregud! Tenk litt a, bruk hjerne, har du ingen voksen hjemme som du kan prate med eller? eller en god venninne som du stoler på? Du er 15 år, er ung, du skal se masse i livet enda. Det å bli forelska i en 40åring betyr ikke livet ditt.. Han er sikkert gift, har barn, kanskje er bestefar..HAHA..hvem vet? Du burde kanskje finne deg en kjæreste som er i lik alder som deg. Jeg kan ikke tenke meg at du kan bli sammen med en 40åring! Hvem vet hva han kan gjøre, la oss si at dere har sex, ender opp med at du blir gravid, altså 4+åringen blir faren til 15årings barn, så dør han etter par år. Hva skal du leve med det? Med den vonde ekle tanken at du ble sammen med en 40åring, fikk barn også døde han! Hva tenker du nå? Vil du være med en 40åring? Du får ingen nytte av dette! Jeg tror rett og slett at du ikke får oppmerksomhet av andre gutter, derfor du bare sitter og tenker på gamle mannen som er læreren din... Gi opp a... Finn deg en som er i lik alder som deg, eller kanskje 2 3 år eldre enn deg.. 40åring... Hva skjer hvis foreldrene dine får vite det da? Trokke moren din er 40 engang jeg... Ja.. hva skal du si til moren din da? at jeg liker en 40åring..??? hahahha... voks opp kjære, tenk klarere, bruk hjerne.. Vet du forreten hvorfor hjerte er på venstre side? Fordi den har ikke alltid rett for å være i høyre side (right side) skjønner du? Når det kommer til kjærlighets og forelskele så dumer man alltid ut! Han mannen der er sikkert bestefar, æsj å fy! Du kan da ikke bli med en som er bestefar? Klarer du det...? skrevet masse nå, men du får gjøre det du vil. Lykke til! Jeg mener altså at aldri våg deg!
Steinar40 Skrevet 19. november 2011 #13 Skrevet 19. november 2011 Ja, men gutter på min egen alder er så kjedelige. De er umodne, og det virker som at alt de vil ha er sex, liksom. Det er i og for seg selv greit nok det, å ha sex altså. Men jeg føler noe mer for læreren min. Han er også en voksen og ansvarlig mann, imotsetning til gutter som er 15,16,17 eller 18. Jeg ønsker noe mer enn å bare bli pult, jeg ville også ha en som er i glad i meg, og ikke bare utseende. Jeg er mann og ikke så veldig langt unna han læreren din i alder. Hva i all verden skulle jeg ville med ei jente på 15 år? Vel, kommer vel på en ting isåfall, men det er jo ulovlig, og jeg føler veldig lite for å komme i fengsel.
Gjest henriett3 Skrevet 19. november 2011 #14 Skrevet 19. november 2011 Jeg er mann og ikke så veldig langt unna han læreren din i alder. Hva i all verden skulle jeg ville med ei jente på 15 år? Vel, kommer vel på en ting isåfall, men det er jo ulovlig, og jeg føler veldig lite for å komme i fengsel. hehehe
ohlala Skrevet 19. november 2011 #15 Skrevet 19. november 2011 Selv om jeg er enig med de andre her, så synes jeg du har fått litt vel strenge og sure svar. Hvis du virkelig er forelsket er det en følelse og følelser skal man ta på alvor, selv om jeg synes dette høres litt ekkelt ut. Likevel har jeg en venninne på 30 som lenge har vært sammen med en mann i 50-årene og de har det kjempefint. Men jeg hadde ALDRI klart å være sammen med en som var så mye eldre! Hva vet du om læreren din? Er han gift? Har han barn? Det er kanskje ikke så rart at en mann liker oppmerksomhet fra en ung pen jente? Så det er ikke sikkert at han er forelsket og glad i deg på den måten du håper. Er du sikker på at du er forelsket? Kanskje du bare betatt og ser opp til ham? Han er erfaren og kan mye. Hvor lenge skal han være læreren din? Jeg synes du skal prøve å glemme ham mens du har han som lærer og kanskje finne en annen imens. Når han ikke lenger er læreren din kan du tenkte deg godt om. Men lett for å bli såret...
solch Skrevet 19. november 2011 #16 Skrevet 19. november 2011 (endret) Forelskelser går over... Heldigvis! Men ellers skjønner jeg egentlig godt at du kan falle for han. Men finn deg noen som er litt yngre iallefall. Noen gutter tidelig i tjueårene kan være vell så modne de også Husker selv når jeg var 15, det falt meg aldri inn å kunne ha et forhold til en på min egen alder. Der er bare GALT!! Det føltes iallefall galt for meg... Er 16 nå, over den seksuelle lavalderen i motsetning til deg, (takk og lov!!). Og er litt småbetatt av en som er 32... Egentlig ikke særlig gøy, når man innser at en 32 år gammel mann faktisk ser på en 16-åring som et barn. Og i teorien er en 16-åring faktisk et barn. Selv om man har en voksen oppførsel, og like interesser som en 32-åring kan ha. Håper du ser hva jeg mener. Alderen for oss jenter oppover har ikke så masse og si, tror det derrimot kan være vanskeligere for en mann å introdusere den 16 år gamle nydama si til vennegjengen. Endret 19. november 2011 av solch
Gjest Skrevet 19. november 2011 #17 Skrevet 19. november 2011 Kjære deg, hold deg langt unna han. Hva får du ut av å være med han a? fy går det ann spør jeg! Han er 40 år og du 15.. herregud! Tenk litt a, bruk hjerne, har du ingen voksen hjemme som du kan prate med eller? eller en god venninne som du stoler på? Du er 15 år, er ung, du skal se masse i livet enda. Det å bli forelska i en 40åring betyr ikke livet ditt.. Han er sikkert gift, har barn, kanskje er bestefar..HAHA..hvem vet? Du burde kanskje finne deg en kjæreste som er i lik alder som deg. Jeg kan ikke tenke meg at du kan bli sammen med en 40åring! Hvem vet hva han kan gjøre, la oss si at dere har sex, ender opp med at du blir gravid, altså 4+åringen blir faren til 15årings barn, så dør han etter par år. Hva skal du leve med det? Med den vonde ekle tanken at du ble sammen med en 40åring, fikk barn også døde han! Hva tenker du nå? Vil du være med en 40åring? Du får ingen nytte av dette! Jeg tror rett og slett at du ikke får oppmerksomhet av andre gutter, derfor du bare sitter og tenker på gamle mannen som er læreren din... Gi opp a... Finn deg en som er i lik alder som deg, eller kanskje 2 3 år eldre enn deg.. 40åring... Hva skjer hvis foreldrene dine får vite det da? Trokke moren din er 40 engang jeg... Ja.. hva skal du si til moren din da? at jeg liker en 40åring..??? hahahha... voks opp kjære, tenk klarere, bruk hjerne.. Vet du forreten hvorfor hjerte er på venstre side? Fordi den har ikke alltid rett for å være i høyre side (right side) skjønner du? Når det kommer til kjærlighets og forelskele så dumer man alltid ut! Han mannen der er sikkert bestefar, æsj å fy! Du kan da ikke bli med en som er bestefar? Klarer du det...? skrevet masse nå, men du får gjøre det du vil. Lykke til! Jeg mener altså at aldri våg deg! Det var for mye usakligheter i dette innlegget til at jeg kan ta deg seriøst 2
Gjest Skrevet 19. november 2011 #18 Skrevet 19. november 2011 (endret) Kjære deg, hold deg langt unna han. Hva får du ut av å være med han a? fy går det ann spør jeg! Han er 40 år og du 15.. herregud! Tenk litt a, bruk hjerne, har du ingen voksen hjemme som du kan prate med eller? eller en god venninne som du stoler på? Du er 15 år, er ung, du skal se masse i livet enda. Det å bli forelska i en 40åring betyr ikke livet ditt.. Han er sikkert gift, har barn, kanskje er bestefar..HAHA..hvem vet? Du burde kanskje finne deg en kjæreste som er i lik alder som deg. Jeg kan ikke tenke meg at du kan bli sammen med en 40åring! Hvem vet hva han kan gjøre, la oss si at dere har sex, ender opp med at du blir gravid, altså 4+åringen blir faren til 15årings barn, så dør han etter par år. Hva skal du leve med det? Med den vonde ekle tanken at du ble sammen med en 40åring, fikk barn også døde han! Hva tenker du nå? Vil du være med en 40åring? Du får ingen nytte av dette! Jeg tror rett og slett at du ikke får oppmerksomhet av andre gutter, derfor du bare sitter og tenker på gamle mannen som er læreren din... Gi opp a... Finn deg en som er i lik alder som deg, eller kanskje 2 3 år eldre enn deg.. 40åring... Hva skjer hvis foreldrene dine får vite det da? Trokke moren din er 40 engang jeg... Ja.. hva skal du si til moren din da? at jeg liker en 40åring..??? hahahha... voks opp kjære, tenk klarere, bruk hjerne.. Vet du forreten hvorfor hjerte er på venstre side? Fordi den har ikke alltid rett for å være i høyre side (right side) skjønner du? Når det kommer til kjærlighets og forelskele så dumer man alltid ut! Han mannen der er sikkert bestefar, æsj å fy! Du kan da ikke bli med en som er bestefar? Klarer du det...? skrevet masse nå, men du får gjøre det du vil. Lykke til! Jeg mener altså at aldri våg deg! Dobbelpost Endret 19. november 2011 av PrincessKiki
Gjest uAnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #19 Skrevet 19. november 2011 Jeg gikk for min lærer da jeg var 16, ble et rent helvete ut av det. Er virkelig ikke verdt det. Når han mister jobben på grunn av deg, så står du der og føler deg som verdens verste person og han vil ikke ha noenting med deg å gjøre. Hold deg unna ham, forelskelsen din går over.
ssecret Skrevet 19. november 2011 #20 Skrevet 19. november 2011 Sånn hypotetisk sett... Hvis dette i det hele tatt hadde skjedd, så hadde det vært på grunn av at han utnyttet deg, ikke fordi han var like forelska som deg!!! Hvis en mann på 40 har et forhold med ei på 15, så er det utnytting fra hans side uansett hvordan du vrir og vender på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå