AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Jeg som alltid har hatt tålmodig blære. Type; Gå på do morgen, ettermiddag, og noen ganger om kvelden uten å ver helt pissetrengt. Har i det siste hatt sinnsykt trang blære. Type siste uken. Jeg må på do så og si hele tiden. Flere ganger om natten. Det er så gale at det lekker til tider. Den generelle helsetilstanden min er bra. Sover litt mer enn vanlig, er småkvalm og har dårlig matlyst, men det er så ubetydelig lite. Har ellers STOR matlyst. Vekten min har vert varierende. Jeg drikker helt normalt og er ikke det minste tegn til dehydrering. Blærekatarr har jeg hatt, så det er ikke det jeg har. Om jeg er gravid har jeg ingen andre symptom, men da er jeg 3 uker på veg om dette er et tegn. Hva tror dere? Tørr ikke gå til lege før jeg kan ha noen anelser om hva det kan vere.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 TS HER: Kan informere om at jeg har normal mengde..
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Muskelknute/myom i livmor som trykker mot blæra? Hvor lenge er det siden du tok GU? Evt. nervøs blære, atypisk UVI eller at du faktisk er gravid.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 Muskelknute/myom i livmor som trykker mot blæra? Hvor lenge er det siden du tok GU? Evt. nervøs blære, atypisk UVI eller at du faktisk er gravid. Jeg har aldri eller kommer til å ta UVI. Kun utvendig. Hadde en UVI i narkose for 4 år siden. Muskelknute? Skal levere en urinprøve imårgen
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #5 Skrevet 18. november 2011 Jeg har aldri eller kommer til å ta UVI. Kun utvendig. Hadde en UVI i narkose for 4 år siden. Muskelknute? Skal levere en urinprøve imårgen Man oppdager ikke muskelknuter på verken urinprøver eller blodprøver, så det hjelper lite. Man må ta ultralyd (innvendig og/eller utvendig), CT-røntgen eller få kjent på størrelsen på livmoren under en standard gynekologisk undersøkelse. Fire år er ganske lang tid. Jeg gikk fra ingen muskelknute til 10 cm stor muskelknute på bare fem år. Men du burde absolutt ta en urinprøve for å utelukke urinveisinfeksjon og graviditet. Hvis det blir utelukket bør du snakke med lege angående nervøs blære eller sjekk av livmoren.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #6 Skrevet 18. november 2011 Man oppdager ikke muskelknuter på verken urinprøver eller blodprøver, så det hjelper lite. Man må ta ultralyd (innvendig og/eller utvendig), CT-røntgen eller få kjent på størrelsen på livmoren under en standard gynekologisk undersøkelse. Fire år er ganske lang tid. Jeg gikk fra ingen muskelknute til 10 cm stor muskelknute på bare fem år. Men du burde absolutt ta en urinprøve for å utelukke urinveisinfeksjon og graviditet. Hvis det blir utelukket bør du snakke med lege angående nervøs blære eller sjekk av livmoren. Men jeg har ikke uregelmessige blødninger. Må ikke "konstant" på dofølelse, som ved UVI, men når jeg først må på do er det nærmest krise, og det er ofte ja. Menstruasjon skulle vert her for 2 uker siden.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #8 Skrevet 18. november 2011 Men jeg har ikke uregelmessige blødninger. Må ikke "konstant" på dofølelse, som ved UVI, men når jeg først må på do er det nærmest krise, og det er ofte ja. Menstruasjon skulle vert her for 2 uker siden. Tenker du på uregelmessige blødninger som symptom på muskelknute? Hvis muskelknuten ligger utenpå livmoren får man ikke blødningeforstyrrelser. Mange går med muskelknuter uten at de vet det, men de fleste har så små at de ikke gir problemer. Men jeg er enig med AB over meg; det høres mest ut som graviditet.
Envy Skrevet 18. november 2011 #9 Skrevet 18. november 2011 Hvorfor har du ikke tatt en graviditetstest, når du er 2 uker på overtid med mensen?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #10 Skrevet 18. november 2011 Hvorfor har du ikke tatt en graviditetstest, når du er 2 uker på overtid med mensen? Skal gjøre det hos doktoren imårgen. Har ikke hatt mistanke inntil vannlatingen. Jeg er spent!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå