Gjest Syffe Skrevet 17. november 2011 #1 Skrevet 17. november 2011 Jeg skal lage suppe der jeg skal ha 7-8 dl vann pluss fløte og creme fraiche, og jeg skal bruke to buljongterninger. Men jeg har bare en! Er det noe jeg kan erstatte den andre med på noen måte?
tusse75 Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 Det skal nok gå bra med den ene også. Bruk mere krydder oppi på slutten for å få mere smak Når jeg lager kyllingsuppe bruker jeg til ei stor kjele bare en terning buljong og det går fint. (jeg tipper etter oppskrifta skulle jeg ha brukt 4)
Gjest Herr Drue Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Bruk soya, parmesan, eller sopp. Buljong gir deg mer umamismak (fra MSG) i suppa - produktene jeg nevner hjelper deg med det
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 Hvis du har sånn allround krydder (piffi?) kan du bruke det. Eller du kan koke din egen grønnsaksbuljong av løk, gulrot og div, hvis du har tid og orker ... Men jeg tipper det blir bra med bare den ene buljongterningen.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 Hvis du har sånn allround krydder (piffi?) kan du bruke det. Eller du kan koke din egen grønnsaksbuljong av løk, gulrot og div, hvis du har tid og orker ... Men jeg tipper det blir bra med bare den ene buljongterningen. Unnskyld meg, men neeeeeeiiiii!! Egen grønnsaksbuljong var lurere. 1
Gjest Herr Drue Skrevet 17. november 2011 #6 Skrevet 17. november 2011 Unnskyld meg, men neeeeeeiiiii!! Egen grønnsaksbuljong var lurere. Ikke stor forskjell på piffi og kjøpebuljong.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #7 Skrevet 17. november 2011 Ikke stor forskjell på piffi og kjøpebuljong. Hehe, jeg synes det smaker helt likt som buljongterning, så ja. Liker man buljongterning, liker man piffi ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå