Gå til innhold

Fotsid kjole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en fotsid svart halterneck-kjole, hvordan jakke passer å ha utpå da? Blir jo dritkaldt når jeg skal gå fra og til julebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Hvordan" jakke?! Hva med å droppe julebordet og heller øve litt på norsk gramatikk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan" jakke?! Hva med å droppe julebordet og heller øve litt på norsk gramatikk?

Fælt så spydige vi skulle være da. I mitt hode er det greit å skrive hvordan jakke, fordi hvilken blir mer sånn.. skal det være denne eller denne liksom. Noen spesifikke jakker. Men samma det.

Men ser det ikke dumt ut når kjolen er helt ned til bakken og kåpa stoppen lenger oppe?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ser det ikke dumt ut når kjolen er helt ned til bakken og kåpa stoppen lenger oppe?

Jau. Det er til slike høve at ein skaffar seg ei lang kåpe. Til alt anna vil ein helst sleppe å snuble rundt i lang kåpe, men nett til lang kjole er det fint å kunne vere på veg til og fra festen og framleis halde stilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan" jakke?! Hva med å droppe julebordet og heller øve litt på norsk gramatikk?

Tja, flere som trenger å øve..Grammatikk skrives med to m-er :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, får helt fnatt jeg. Skal liksom være skikkelig galla dette julebordet da, og jeg har aldri gått i fotsid kjole før nesten. Men okei, da må jeg kjøpe en lang, lang, kåpe da? Er dte foressten OK å ha bolero til en lang halterneck kjole? Føler meg så naken inne uten..

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du absolutt må ha en fotsid kåpe. En midjekort/hoftekort jakke er like fint. Hva med en jakke i fuskepels, slik som denne modellen http://www.asos.com/A-Wear/AWear-Big-Collar-Fur-Jacket/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1686878&cid=11900&sh=0&pge=1&pgesize=20&sort=-1&clr=Cream

Du bør helst ha svart eller mørk brun. Så tar du pene skinnhansker til.

Du kan ha bolero til, men kanskje ikke en strikket en dersom det er "skikkelig galla". Du kan også ha et sjal, eller en stola, noe slikt som dette: http://wkdesigner.wordpress.com/2007/09/22/fur-wrap-with-an-elegant-satin-bow/ (ikke lilla, da..) eller denne http://www.asos.com/Warehouse/Warehouse-Faux-Fur-Stole/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1843923&SearchQuery=stole&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Black

Så kan du evt. ha kange selskapshansker til når du er innendørs, sånne som går litt opp på overarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-37809-0-69252900-1321546134_thumb.j

post-37809-0-63301200-1321546122_thumb.j

Her der det jeg har. Her ser du boleroen. Har bretta opp kjolen litt da. Men syns dere jeg kan ha den jakken til? Eller bør jeg kjøpe en ny.. SYns dere det var fint eller helt feil alt sammen? :P

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt bra. Jeg tror faktisk det blir kjempefint.

Hvor har du kjøpt kjolen? Og jakka?

Fotside kåper er gjerne det mest ideelle, men du trenger ikke å kjøpe en ny kåpe bare for å gå til og fra. Den jakken du har er skikkelig flott! Dessuten så føler jeg meg rimelig sikker på at fotside kåper ikke er like vanlig som det var tidligere.

Gå slik du! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt bra. Jeg tror faktisk det blir kjempefint.

Hvor har du kjøpt kjolen? Og jakka?

Fotside kåper er gjerne det mest ideelle, men du trenger ikke å kjøpe en ny kåpe bare for å gå til og fra. Den jakken du har er skikkelig flott! Dessuten så føler jeg meg rimelig sikker på at fotside kåper ikke er like vanlig som det var tidligere.

Gå slik du! :)

Syns forresten også at du fint kan gå med den boleroen har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blitzlys lyver gjerne, men hvis fargeforskjellen mellom kjolen og boleroen er like stor som på bildet ville jeg droppet den (boleroen) helt eller funnet noe annet å ha på over kjolen.

Ytterjakken er helt grei. En kåpe er å foretrekke, men ytterplagget er tross alt ikke annet enn noe du reiser til og fra selskapet i.

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding :D

Syns forskjellen i farge er mindre enn det som viser på bilde, så jeg går for den. Men bare et spm til, hvilken farge ville dere hatt på en liten veske til? Sølv? :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...