Gå til innhold

Trenger hjelp til middagstips!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I helgen har jeg tenkt å lage en god middag til kjæresten kommer hjem fra jobb. Jeg vil overraske han med noe skikkelig godt, siden han alltid pleier å lage middag fordi jeg rett og slett er elendig på kjøkkenet. Jeg klarer ikke en gang å steke en kyllingfilet, uten at den blir rå på innsiden. Flaut, ja jeg vet det, men mat og jeg henger ikke sammen.

Derfor trenger jeg hjelp! Gi meg tips til en god middag (her snakker vi noe ala biff, helgemiddag!). Hva er enkelt å lage, hvordan lager man det, og som samtidig er veldig godt? Takker for ALLE tips, jeg trenger veldig hjelp her! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Biff!

Jeg kjøper First Price sine store stykker og deler opp. Bare vær obs når du kjøper og ta den som ser best ut.

Krydrer med pepper og biffkrydder. Så lar jeg de ligge litt.

Lager fløtepoteter. Gjerne den fra Toro, krydrer med litt hvitløk. Når det er ca 15 min igjen på steketiden til fløtepotetene starter jeg på biffen. Steker de i noen minutter på hver side, kommer an på hvor rød dere vil ha den. Så legger jeg de over i en annen stekepanne med litt varme på. Så tar jeg en klatt smør og litt mel i pannen jeg stekte biffene i, uten å vaske den først. Lar dette surre litt, heller i en boks fløte. Krydret med hvitløk, garam masala, karri, kikkoman, salt og pepper. Lar dette koke litt.

Serveres med litt salat. :) mmmmmmmm, fikk lyst på biff jeg nå. :)

Endret av isodora
Skrevet

Tusen takk for tips! :D Herlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...