Gå til innhold

Gutt eller jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da du var liten eller nå, whatever. Men har du hatt et sterkere ønske om det ene kjønnet enn det andre? Med tanke på dine barn.

Jeg selv, helt siden jeg var liten som jeg kan huske, har alltid ønsket meg en guttebaby. Den dag i dag har jeg fortsatt et sterkere ønske om en gutt enn en jente. Ingen spesiell grunn til det egentlig. Bare syns det virker så koselig å ha en liten sønn...

Først og fremst ønsker man jo selvfølgelig et friskt barn med 10 fingre og tær. Men nå fokuserer vi på kjønnet!

Vil du helst ha gutt eller en jente? :babyjente::babygutt:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg en gutt. Førstefødte skal være en gutt. Så lenge jeg har fått en gutt, spiller det ingen rolle om hvilket kjønn det 2. barnet er :gjeiper: Men hvis jeg kunne velge, ville jeg faktisk valgt to friske gutter!

Ingen spesiell grunn her heller.

Skrevet

Hmmm. Sånn umiddelbart ser jeg for meg en liten gutt merker jeg! :)

Når jeg tenker på om jeg skal få barn/situasjoner med barn, så tenker jeg nok ofte på en gutt, av en eller annen grunn.

Men hadde selvfølgelig vært like glad uansett.

Skrevet

Gutt, har liksom mer sansen for gutter.

Skrevet

Når den tiden kommer, for det kommer den til å gjøre, så vil jeg gjerne ha en gutt og ei jente. Klisje og et någet normalt ønske for de fleste. Ingen spesiell grunn her, har bare alltid sett det for meg.

Skrevet

Jeg har mest lyst på jente. Det kan godt være en jente og en gutt, men vil gjerne ha ei jente første gangen. :)

Men så lenge barnet er frisk, så spiller det vel egentlig ikke så stor rolle. :)

Skrevet

Helt klart en gutt. Gutter er bedre, de er litt villere og langt mer sjarmerende og utforskende. Har aldri hatt sansen for jenter.

Skrevet

Har alltid hatt mer sansen for gutter når det kommer til alt (guttebabyer, ønsket meg guttedyr, alle bamsene mine var "gutter" ect :fnise: )

Nå kan jeg godt tenke meg en av begge :)

Skrevet

Jeg har alltid drømt om å få tvillinger, en gutt og en jente! Hvis ikke det skjer så vil jeg først ha en gutt og så en jente, har selv en storebror og vil at datteren min også skal ha den tryggheten ved å ha en storebror som passer på deg :)

Skrevet

Har lyst på barn av begge kjønn, og synes at en storebror høres fint ut å ha. Har det forresten selv, men jeg har alltid vært den tøffeste av oss.

På gården hos oss (svigers) merker jeg at det henger i at den første "bør" være gutt. Odelsgutten er viktig må vite. :roll:

Likevel, eller kanskje derfor, merker jeg at jeg håper vi får ei jente nå. Vet ikke helt hvorfor, synes ofte de er koseligere, og at det er lettere å finne både navn og fine klær.

I tillegg er familien full av gutter, kanskje mest derfor hadde det vært stas med ei jente nå. :)

Gleder meg uansett :hoppe:

Gjest Delphina
Skrevet

Har alltid hatt litt lyst på en av hver, og så for meg at eldste skulle være jente. Fikk ei jente for litt over en måned siden, og hadde da vært litt morsomt om en eventuell nummer to blir en liten gutt da. Uansett, viktigste er at den eventuelle nummer to har det bra og er frisk og rask, kjønnet på barnet er ikke viktig. Jeg elsker å være mamma, og om det blir til to jenter, eller en av hver, så har jeg da to barn jeg elsker (om vi er heldige og blir tobarnsforeldre om noen år). Nå har jeg datteren min, og hun er den viktigste for meg nå.

Gjest Vena Cava
Skrevet

har alltid ønsket meg en jente først. og det fikk jeg :) har nå verdens skjønneste og mest sjarmerende vesen jeg noen gang har møtt :)

har alltid ønsket meg en selvstendig jente først som kan passe på de mindre. jeg er selv eldst i søskenflokken så jeg så for meg det samme.

så nå ønsker jeg meg egentlig en gutt neste gang det blir barn. men bryr meg egentlig ikke om det. blir veeldig glad om det kommer ut en velskapt jente med 10 fingre og 10 tær :)

Skrevet

Gutt, fordi jeg syns de er smartere og mer fornuftige. De klarer seg bedre selv og er store og sterke og kan hjelpe til med å åpne syltetøyglass jeg ikke klarer om jeg blir alenemor :fnise::rodmer:

Skrevet

Jeg vil først ha en gutt så en jente :) Så storebror kan passe på lillesøster :)

To barn tror jeg holder for meg,så en av hver hadde ikke vært feil men elsker jo barn, så kjønnet spiller ingen rolle så lenge barnet er friskt :)

Gjest Survival
Skrevet

Jeg har ingen konkrete ønsker - er akkurat samme for meg om første barnet blir en gutt eller jente, men jeg håper at første barnet blir ÈN og ikke to. Mens andre gangen håper jeg at jeg kan få tvillinger! :) Ganske mye å forlange ja, men det er lov å drømme.

Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst på en jente, men det betyr selvsagt ikke at jeg blir skuffet hvis jeg får en gutt den dagen jeg får barn.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg vil gjerne ha en av hvert kjønn. Drømmer om at nummer 1 skal bli gutt, og nr. 2 jente. Da kan storebror passe på :)

Jeg har bare søstre, mamma har kun en søster (ingen bror), mens pappa har fire søstre, og heller ingen brødre, så ligger det vel i familien å bare få jenter... Samboeren har 3 søstre..

Men egentlig spiller det ikke en stor rolle :) Så lenge barnet har det bra, kan kjønnet egentlig være det sammen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ferdig med å få barn, men før jeg fikk barn ønsket jeg meg veldig en jente. Og det fikk jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...