Gå til innhold

Ikke fullført utdanning-- skrive det på CV?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kun fullført 1. året av en 3. årig utdannelse, og en god del fra 2. året. Hva skal jeg skrive på cv?

Hva ser verre ut? Hull på cv'en? (har ingen annen utdannelse) eller uferdig utdannelse? Tenker at om jeg skriver det så må jeg drive og forklare hvorfor jeg sluttet på intervjuet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville skrevet det opp, og skrevet hvilke fag jeg hadde fullført. Selv om man ikke har fullført et helt studie eller oppnådd en grad, har man jo lært mye av de fagene man har hatt.

Men det er kanskje greit å kunne forklare hvorfor man avsluttet utdanningen, da intervjuer kan trekke egne konklusjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville latt være å skrive ufullført utdannelse på cv'en. For mange holder det å ha bare arbeidserfaring. Ikke alltid de med høyest utdannelse som får seg lettest jobb der ute i arbeidsmarket. Man må ha arbeidserfaring å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs på om du har tenkt å fortsette å studere eller ikke.

Hvis du skriver 2010-2011 studienavn , antar jeg at du skal hoppe over på noe annet.

Hvis du skriver 2010-2011 studienavn, ikke fullført. Antar jeg at du er ferdig å studere.

Men dette er min oppfatning. Kanskje andre er uenige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun fullført 1. året av en 3. årig utdannelse, og en god del fra 2. året. Hva skal jeg skrive på cv?

Hva ser verre ut? Hull på cv'en? (har ingen annen utdannelse) eller uferdig utdannelse? Tenker at om jeg skriver det så må jeg drive og forklare hvorfor jeg sluttet på intervjuet...

Åh, jeg sliter med akkurat samme problemet, og aner liksom ikke hva jeg skal gjøre jeg heller.. Tenker kanskje at det virker litt "useriøst" å ikke ha fullført, og at det ser litt dumt ut at det mangler et par fag på lista. Men likevel, det greieste er kanskje å spille med åpne kort? Er liksom ikke så lett å vite hva som er det "riktige" å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å begynne med noe annet etterhvert. Er 25 nå. Jeg tenker at det ser negativt ut at jeg ikke har fullført, at jeg virker lat eller noe.

Men det er fordi jeg ikke likte det jeg studerte. Og ikke vil jobbe innen det. Syns den er litt tynn på intervju kanskje.

Jeg hadde skrevet på CV Studier innen "biologi" 2008-2009. Videre vil de jo se at jeg aldri har jobbet innen det. Siden 2009 har jeg jobbet innen en helt annen bransje, og man vil kanskje dra konklusjonen "au da... det gikk visst ikke så bra med "studier innen biologi"

Ser jeg for meg da, men aner ikke. Eller er det verre at jeg bare har VGS og div jobber etter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en avbrutt utdannelse bak meg pga en ulykke. Jeg skriver bare da opp fagene og studiepoeng. Viktig å vise at man faktisk har gjort noe den tiden. Fagene er jo viktig i seg selv selv om det ikke har ført til en grad. Har en arbeidsgiver spørsmål så svarer jeg gjerne på intervju. Jeg fikk faktisk den første jobben jeg søkte på etter avbrutt utdannelse og et par år uten å gjøre noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å presierere at jeg skriver kun opp fag og studiepoeng som jeg faktisk har tatt eksamen i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å begynne med noe annet etterhvert. Er 25 nå. Jeg tenker at det ser negativt ut at jeg ikke har fullført, at jeg virker lat eller noe.

Men det er fordi jeg ikke likte det jeg studerte. Og ikke vil jobbe innen det. Syns den er litt tynn på intervju kanskje.

Jeg hadde skrevet på CV Studier innen "biologi" 2008-2009. Videre vil de jo se at jeg aldri har jobbet innen det. Siden 2009 har jeg jobbet innen en helt annen bransje, og man vil kanskje dra konklusjonen "au da... det gikk visst ikke så bra med "studier innen biologi"

Ser jeg for meg da, men aner ikke. Eller er det verre at jeg bare har VGS og div jobber etter det?

Det er jo mange som tar årstudium. På min cv har jeg to årstudium (i tillegg til annen utdanning), regner ikke med at folk ser på det som "ikke fullført". Spesielt ikke når det er universitetsfag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...