AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 Jeg har absolutt ingen venner på skolen eller i klassen. Går på vgs, 2. året. Nå må jeg ta grep, og prøve å komme i kontakt med de andre i klassen min før det er for sent! 1) Jeg har begynt å prøve og hilse på de jeg møter i gangen på skolen, som går i min klasse. Som en myk start, ettersom jeg aldri sier noe. Problemet er at det er vanskelig å få blikkontakt med folk. Syns du jeg bør vente til jeg får blikkontakt før jeg hilser? Eller ville du hilst selv om du ikke fikk blikkontakt? 2) Jeg er elendig på smalltalk. Hva i all verden kan jeg prate om? Noen tips? Kom med hva som helst, jeg er desperat. Jeg finner aldri noe å si eller prate om. 3) Har dere noen tips for virkelig å få opp selvtilliten på et normalt nivå? Jeg har verdens dårligste selvtillit, er utrolig selvkritisk og negativ til meg selv. På grunn av dette føler jeg aldri at noe av det jeg kommer med er bra nok, og trekker meg derfor unna andre.
Envy Skrevet 16. november 2011 #2 Skrevet 16. november 2011 1) Jeg har begynt å prøve og hilse på de jeg møter i gangen på skolen, som går i min klasse. Som en myk start, ettersom jeg aldri sier noe. Problemet er at det er vanskelig å få blikkontakt med folk. Syns du jeg bør vente til jeg får blikkontakt før jeg hilser? Eller ville du hilst selv om du ikke fikk blikkontakt? Bra at du tar initiativ! Vil så definitivt tro det er lurt å forsøke å oppnå blikkontakt. Tror det er fort gjort at andre ikke skjønner at det er dem du snakker til, om du ikke har hatt blikket dems litt. Og da kan du jo fort bli skuffet, om du ikke får svar, når det hele bare dreier seg om at folk ikke fikk med seg at du snakket til dem. 2) Jeg er elendig på smalltalk. Hva i all verden kan jeg prate om? Noen tips? Kom med hva som helst, jeg er desperat. Jeg finner aldri noe å si eller prate om. Prøv å finne noe dere har felles Spør om ting, som hvor de bor eller hva de driver med på fritiden. Du kan jo også åpne med å snakke/spørre om skoleting, siden dere går i samme klasse. For all del, ikke snakk om været! 3) Har dere noen tips for virkelig å få opp selvtilliten på et normalt nivå? Jeg har verdens dårligste selvtillit, er utrolig selvkritisk og negativ til meg selv. På grunn av dette føler jeg aldri at noe av det jeg kommer med er bra nok, og trekker meg derfor unna andre. Tenk pene tanker om deg selv Fokuser på de tingene du liker ved deg selv. Skjønner at det kan være vanskelig, men du må nesten bare forsøke å legge det du er misfornøyd med bakerst i hodet. Du ER bra nok, og du er like mye verdt som alle andre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå