Gå til innhold

Politikk i forfall?


Gjest Forundret

Anbefalte innlegg

Gjest Forundret

Hva er det som skjer i den norske politikken om dagen. Det ene overformynderiske forslaget etter det andre. Enten det gjelder likestilling, bilkjøring eller organisering av familiestruktur. Avgiftsøkninger og redusering/bortfall av skattefradrag. Yttringsfrihet er en selvfølge, men bare man yttrer de rette tingene. Fravær av politi, mens de gråter over reduserte innkomster fra forelegg/ bøter og diverse relatert til trafikk. Åpnet opp for overvåkning, for 60 år siden ville man kalt det spionasje satt i system.

Mener den politiske standen at vi som er bosatte i dette landet, ikke innehar evnen til å tenke/bestemme selv? Er det et ønske om at alle skal ha de samme (lave?) økonomiske forutsettningene? Mens de som allerede kommer dårligere ut, skal få det vanskeligere?

Forfaller politikken, eller tror virkelig politikerne at de skaper et bedre samfunn av dette?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det ganske åpenbart at folk IKKE kan tenke selv og handle ansvarlig. Jeg har sluttet å tro på det naturlig gode og ansvarlige menensket i alle fall.

Mer frihet fører jo bare til mer elendighet, mer kvalme.

Jeg synes derfor det er greit at reglene strammer inn. Mer politi, mer regler, mer overvåking. Vi trenger det. Vi må gjetes. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ganske åpenbart at folk IKKE kan tenke selv og handle ansvarlig. Jeg har sluttet å tro på det naturlig gode og ansvarlige menensket i alle fall.

Mer frihet fører jo bare til mer elendighet, mer kvalme.

Jeg synes derfor det er greit at reglene strammer inn. Mer politi, mer regler, mer overvåking. Vi trenger det. Vi må gjetes. Dessverre.

Så godt vi har islam til å holde oss i ørene da.

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ganske åpenbart at folk IKKE kan tenke selv og handle ansvarlig. Jeg har sluttet å tro på det naturlig gode og ansvarlige menensket i alle fall.

Mer frihet fører jo bare til mer elendighet, mer kvalme.

Jeg synes derfor det er greit at reglene strammer inn. Mer politi, mer regler, mer overvåking. Vi trenger det. Vi må gjetes. Dessverre.

Politikernee har foreslått flere små saker, ikke kun politi, regler og overvåkning. Hva mener du for eksempel om Lysbakkens forslag om offentlige pappagrupper? De rødgrønnes mening om statlig bestemt leggetid? Bratlis ønske om unge menns begrensede frihet i trafikken? Går dette under "Vi trenger mer regler"?

Jeg mener nordmenn har godt av mer frihet. Vi kan ta vare på våre egne penger, våre egne barn og vår egen helse i mye større grad enn staten tillater oss idag og politikerne foreslår for tiden fremover. Individer er fullstendig av mulighet til å velge den måten som passer dem selv best. Økt tillit til folket skaper mer trygghet. Ingen menn som triller vogner med statens støtte, ingen regler for når kranene skal stenges og ingen regler som rammer en bestemt alders- og kjønnsbestemt gruppe.

Vi trenger også tydeligere satte grenser, strengere straffer og vi må bli bedre innlært med regler, normer og moraler.

Dagens regjering liker å styre Norges befolkning som hånddukker og selv om de helt sikkert mener alt godt, er ikke jeg i den oppfatning av at det de gjør, er det beste for landet og folket vårt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Personlig er jeg mer bekymret for den (ikke-eksisterende) politiske debatten, og jeg må jo absolutt si at jeg synes politikken er i forfall når det "politiske innholdet" i medier stort sett går på seksuelle overgrep, tullete utsagn, og beklagelser for utsagnene etterpå!

Hvis man fikk til en faktisk diskusjon rundt politikken, istedet for alt dette tullet, så kunne det jo ha positiv innvirkning på den praktiske politkken også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...