Gå til innhold

Steget for å gå til psykolig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på snart 23, da jeg var yngere slet jeg veldig psykisk. Har opplevd en del ting i livet som fortsatt gnager inni meg, og jeg har fortsatt dager hvor alt føles helt mørkt og trist og jeg omtrent ikke kommer meg ut av sengen i mangel på livslyst. Jeg føler nå når jeg har blitt "voksen" at det kanskje er på tide å ta fatt på disse tankene/problemene og har i lang periode vurdert og gå til psykolog. Fant denne siden http://www.oslopsykologen.no/

Noen som har noe erfaring herrifra? Jeg vil ikke gå igjennom fastlege da jeg ikke orker å gå igjennom to ledd.

Jeg vet ikke helt om jeg orker/tør å begynne å gå til psykolog, eller om jeg kan ha samvittighet til å ta så mye penger av økonomien vår. Koster tross alt 700 kr per gang. Jeg har heller ikke lyst til å fortelle samboeren min om dette, av en eller annen grunn...

Føler dette ble ett rotete inlegg, beklager for det!

Videoannonse
Annonse
Gjest WendyClear
Skrevet

Jeg synes absolutt du skal unne deg disse 700 per time for å ta fatt i problemene dine, det er ikke dyrt i det lange løp :) Om du går gjennom fastlegen kan det bli billigere, men til gjengjeld vil du havne i en altfor lang kø. Derfor anbefaler faktisk flere leger å heller kontakte privatpraktiserende psykolog når problemene er så ille at du holder sengen. Det kan kanskje være lettere å fortelle samboern din om hvordan du har det når du har fått mer fatt i problemene selv?

Jeg ønsker deg god bedring :)

Skrevet

Du bør uansett gå til legen og få en henvisning, så kan du eventuelt gå til privatpsykolog i mellomtiden dersom det er lang ventetid. Klart du orker å dra til legen, det er tross alt et stort skritt på veien til å bli bedre! Bestill time nå i dag, i stedet for å la det trekke enda lengre ut! Selv lot jeg det skure og gå altfor lenge før jeg fikk hjelp, men nå er jeg utrolig takknemlig for at jeg endelig tok tak i problemene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...