fionel Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 Jeg er en jente på snart 23, da jeg var yngere slet jeg veldig psykisk. Har opplevd en del ting i livet som fortsatt gnager inni meg, og jeg har fortsatt dager hvor alt føles helt mørkt og trist og jeg omtrent ikke kommer meg ut av sengen i mangel på livslyst. Jeg føler nå når jeg har blitt "voksen" at det kanskje er på tide å ta fatt på disse tankene/problemene og har i lang periode vurdert og gå til psykolog. Fant denne siden http://www.oslopsykologen.no/ Noen som har noe erfaring herrifra? Jeg vil ikke gå igjennom fastlege da jeg ikke orker å gå igjennom to ledd. Jeg vet ikke helt om jeg orker/tør å begynne å gå til psykolog, eller om jeg kan ha samvittighet til å ta så mye penger av økonomien vår. Koster tross alt 700 kr per gang. Jeg har heller ikke lyst til å fortelle samboeren min om dette, av en eller annen grunn... Føler dette ble ett rotete inlegg, beklager for det!
Gjest WendyClear Skrevet 16. november 2011 #2 Skrevet 16. november 2011 Jeg synes absolutt du skal unne deg disse 700 per time for å ta fatt i problemene dine, det er ikke dyrt i det lange løp Om du går gjennom fastlegen kan det bli billigere, men til gjengjeld vil du havne i en altfor lang kø. Derfor anbefaler faktisk flere leger å heller kontakte privatpraktiserende psykolog når problemene er så ille at du holder sengen. Det kan kanskje være lettere å fortelle samboern din om hvordan du har det når du har fått mer fatt i problemene selv? Jeg ønsker deg god bedring
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Du bør uansett gå til legen og få en henvisning, så kan du eventuelt gå til privatpsykolog i mellomtiden dersom det er lang ventetid. Klart du orker å dra til legen, det er tross alt et stort skritt på veien til å bli bedre! Bestill time nå i dag, i stedet for å la det trekke enda lengre ut! Selv lot jeg det skure og gå altfor lenge før jeg fikk hjelp, men nå er jeg utrolig takknemlig for at jeg endelig tok tak i problemene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå