Gå til innhold

Lån omgjort til stipend?


Lottee

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig begynt på en Bachelor på Høyskole. Er borteboer. Har fått innvilget lån og skolepenger for høsten og den kommende våren. I 2011 regnet fra januar - idag så har jeg en inntekt på cirka 180 000 kroner pga en fulltidsjobb i vår, og grenseinntekten for få omgjort til stipend vet jeg i 2011 ligger på rundt 140.000.

Det jeg lurer på er om de regner på kalender året, eller fra den måneder jeg først fikk utbetalt støtte, altså fra skolestart i august! Etter jul er inntektsgrensen på 145.000, men som student er jobbingen min ikke fullt så mye og jeg regner med å holde meg under dette beløpet gjennom året 2012. Får jeg da omgjort for jan - jun 2012 eller går dette på hele studieåret?

Mye rot her, forhåpentligvis er det noen som forstår hva jeg vil frem til.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i år har du tjent 180 000kr, da mister du stipendet i år.

Det var stort sett det jeg regnet med, men måtte forsikre meg :)

Da vil det si at jeg kan få omgjort lån på vårsemesteret til stipend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, neste semester, altså i 2012 så blir det stipend, med mindre du går over inntektgrensen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i år har du tjent 180 000kr, da mister du stipendet i år.

Nei nei nei! Når man får støtte i 7 måneder eller færre kan man tjene godt over 300 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i år har du tjent 180 000kr, da mister du stipendet i år.

Dette er ikke riktig. Da hadde nesten alle som hadde et friår med jobbing før de begynte å studere på høsten blitt straffet.

Endret av Glynis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...