Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har nylig begynt på en Bachelor på Høyskole. Er borteboer. Har fått innvilget lån og skolepenger for høsten og den kommende våren. I 2011 regnet fra januar - idag så har jeg en inntekt på cirka 180 000 kroner pga en fulltidsjobb i vår, og grenseinntekten for få omgjort til stipend vet jeg i 2011 ligger på rundt 140.000.

Det jeg lurer på er om de regner på kalender året, eller fra den måneder jeg først fikk utbetalt støtte, altså fra skolestart i august! Etter jul er inntektsgrensen på 145.000, men som student er jobbingen min ikke fullt så mye og jeg regner med å holde meg under dette beløpet gjennom året 2012. Får jeg da omgjort for jan - jun 2012 eller går dette på hele studieåret?

Mye rot her, forhåpentligvis er det noen som forstår hva jeg vil frem til.

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i år har du tjent 180 000kr, da mister du stipendet i år.

Skrevet

Det var stort sett det jeg regnet med, men måtte forsikre meg :)

Da vil det si at jeg kan få omgjort lån på vårsemesteret til stipend?

Skrevet

Ja, neste semester, altså i 2012 så blir det stipend, med mindre du går over inntektgrensen igjen :)

Skrevet

Så lenge du bare har lån og stipend i ett semester i kalenderåret er grensen betydelig høyere.

Skrevet

Nei nei nei! Når man får støtte i 7 måneder eller færre kan man tjene godt over 300 000.

Skrevet (endret)

Dette er ikke riktig. Da hadde nesten alle som hadde et friår med jobbing før de begynte å studere på høsten blitt straffet.

Endret av Glynis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...