Gå til innhold

Konteeksamen på UiB?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man konte på UiB? Jeg går på HF, ny nå i høst.

Har tatt mer studiepoeng enn nødvendig dette semesteret, og ser nå at jeg mest sannsynlig kommer til å gjøre det dårlig på den ene eksamen. Hørte noe om at man kan konte i midten av neste semester, men stemmer det? Andre HF-ere eller UiB-ere som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går i alle fall an på MAT.NAT.. ville tro det samme gjelder for HF?

Her er det eksamen hvert semester. Du kan opprette vurderingsmelding på Studentweb samtidig som du melder deg opp i fag til neste semester.

Spør i Infosenteret på fakultetet ditt - de hjelper deg sikkert.

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3-gangs regel på HF, dvs du kan ta en eksamen tre ganger, hvis du er uheldig og stryker tre ganger kan du prøve og søke om å få ta den en gang til.

Konteeksamen er gjerne rundt samme tid som midtsemestereksamen, altså for våren rundt mars og for høsten i september/oktober en gang.

Snakk med de på infosenteret eller bestill en veiledningstime.

Husk også at hvis du stryker på en eksamen så går det utover studieprogresjonen og lånekassen blir ikke så blid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3-gangs regel på HF, dvs du kan ta en eksamen tre ganger, hvis du er uheldig og stryker tre ganger kan du prøve og søke om å få ta den en gang til.

Konteeksamen er gjerne rundt samme tid som midtsemestereksamen, altså for våren rundt mars og for høsten i september/oktober en gang.

Snakk med de på infosenteret eller bestill en veiledningstime.

Husk også at hvis du stryker på en eksamen så går det utover studieprogresjonen og lånekassen blir ikke så blid.

Jeg stryker forhåpentligvis ikke, men gjør det ikke så bra som jeg vet er i stand til i det faget.. Derfor hadde det vært veldig fint å få konte i neste semester.

Trodde ikke lånekassen sa noe så lenge man allikevel blir ferdig med graden på normert tid, altså tre år for bachelor? Det blir jeg jo, neste semester tar jeg jo vanlig mengde studiepoeng + at jeg konter, så jeg henger jo ikke etter sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...