Gå til innhold

Nerder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva vil det si å være en nerd for deg?

Og hva er din mening om jenta som er kjæreste med nerden? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den ble sendt litt fort av gårde. Jeg er nemlig sammen med en nerd og føler at folk ser litt ned på meg av den grunn. Han har litt sånn utseende som mange mener nerder har, han er jo også en nerd etter min mening. Kan masse om ting, spesielt pc. Spiller mye dataspill osv.

Bare lurer på om du ser ned på jenter som er sammen med nerder?

Skrevet

Å være spesielt interessert, nesten opphengt i et tema. Da er man litt nerd, men for meg er nerd et kompliment, som betyr at man er engasjert og har karakter, ofte litt mer IQ enn sine medbrødre.

Jenter som er sammen med "nerder" er veldig ofte personer med karakter de også.

Den tradisjonelle oppfattelsen av nerd er kanskje heller han som sitter mye foran dataen og samler på tegneserier, med tykke briller og regulering. En slik nerd må jeg innrømme at jeg ikke er såå tiltrukket av.

Jeg kaller mannen min for nerd, selv om han overhodet ikke ser sånn ut eller kan noe om PC.

Skrevet

mannen min kan masse om pc, "alt om pc" i følge mange andre, men noen nerd er han ikke. ;)

han har hverken briller, aldri hatt regulering, ikke full av kviser osv, slik man typisk omtaler nerd i negativ sammenheng.

Den typiske nerd (med briller, kviser, regulering, og som sitter 10 timer i døgnet foran en pc) må jeg også si ikke akkurat er drømmemannen. :P

Og nerd kan, som nevn over her, være positivt også. :) Man er meget engasjert og dedikert i et tema, eller objekter, og kan dermed mye om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...