AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #141 Del Skrevet 21. november 2011 jeg tror at healing fungerer, fordi jeg faktisk kan det selv, og har utført det på veldig mange, hvor de aller fleste har blitt bedre ........ Jeg aner ikke hvorfor det funker, men det har virka på alt fra menssmerter Smerter er noe av det placebo fungerer mest effektivt på. til heroinabstinenser, Placebo har også vist seg til å virke effektivt her. og i situasjoner hvor det ikke kan være en placeboeffekt både fordi personen ikke veit at jeg gjør det, eller fordi personen ikke tror på at sånt går an. Det kan veldig fint være placeboeffekt, da det verken er nødvendig at personen tror på behandlingen, placebo eller vet den blir behandlet for at placebo skal være tilstede. Det har med klassisk betinging å gjøre. Måten jeg oppdaget dette på var en gang jeg skulle kjenne på mandlene til en venninne. De var hovne og vonde... Når jeg la hendene på halsen hennes, sa hu at det blei varmt og digg, så hu ville at jeg skulle holde dem der litt. Når jeg tok vekk hendene var hu frisk. Hva mener du med frisk da? At du leide henne etter halsen på vei inn til legekontoret hvor nødvendige prøver ble tatt - hvorpå det ble konkludert med at hun ikke var syk? Er det ikke da mest nærtliggende å tro at hun egentlig aldri var virkelig syk i utgangspunktet men bare litt sår i halsen? (og at sårheten gikk over etter gitt friskmelding - slik diverse plager har vist seg til å gjøre?) Eller var dere ikke på legekontoret i det heletatt, og du bare holdt rundt halsen hennes og så sa hun at hun opplevde helsetilstanden som bra etterpå, hvorpå du deretter opplevde at hevelsen var gått ned? Er det ikke da mer nærtliggende å gi denne æren til placebo og påfølgende selektiv persepsjon, noe som faktisk har vist seg til å være reelle fenomen, i motsetning til healing som aldri har vist seg til å ha noen som helst effekt utover placebo? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 21. november 2011 #142 Del Skrevet 21. november 2011 (endret) Alt dette er ting som har blitt, eller holder på å bli diskutert allerede, så her blir svarene ganske korte. Smerter er noe av det placebo fungerer mest effektivt på. Ja. Placebo har også vist seg til å virke effektivt her. Ja, men "bedre" og "frisk" er ikke det samme. Det kan veldig fint være placeboeffekt, da det verken er nødvendig at personen tror på behandlingen, placebo eller vet den blir behandlet for at placebo skal være tilstede. Det har med klassisk betinging å gjøre. Det blei jeg fortalt, men utifra kildene jeg blei tildelt, som da skulle vise at personen ikke trengte å vite om noe behandlig for å få placeboeffekt, sa jo at man trengte å vite om behandlingen. Hvordan skal det ellers fungere? Skal jeg kunne bli plasebofrisk mens jeg sitter her hjemme, fordi en eller annen personen sitter i japan og tror han fjern-healer meg, uten at jeg har noe som helst peiling på at det skjer? Hva mener du med frisk da? At du leide henne etter halsen på vei inn til legekontoret hvor nødvendige prøver ble tatt - hvorpå det ble konkludert med at hun ikke var syk? Er det ikke da mest nærtliggende å tro at hun egentlig aldri var virkelig syk i utgangspunktet men bare litt sår i halsen? (og at sårheten gikk over etter gitt friskmelding - slik diverse plager har vist seg til å gjøre?) Frisk som i "jeg var syk, og nå er jeg ikke det mer". Jeg veit ikke hvordan man skal kunne forklare det bedre. Enten er man syk, eller så er man frisk :gjeiper: Eller var dere ikke på legekontoret i det heletatt, og du bare holdt rundt halsen hennes og så sa hun at hun opplevde helsetilstanden som bra etterpå, hvorpå du deretter opplevde at hevelsen var gått ned? Er det ikke da mer nærtliggende å gi denne æren til placebo og påfølgende selektiv persepsjon, noe som faktisk har vist seg til å være reelle fenomen, i motsetning til healing som aldri har vist seg til å ha noen som helst effekt utover placebo? Trenger du beskjed av en lege, for å vite om du er frisk eller ikke? Og du blir kanskje frisk helt av degselv, om legen sier du er frisk, selv om du egentlig er syk? Hva er prosentandelen av hvor ofte placebobehandling virker, egentlig? Endret 21. november 2011 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #143 Del Skrevet 21. november 2011 Jeg må innrømme at jeg er skeptisk til slike ting trådstarter beskriver, men de er nå engang reelle nok for henne på et eller annet plan, så da forholder jeg meg til det. Jeg har lest en del om buddhistisk praksis, hvor det er vanlig at en kan "vekke" ulike slike evner underveis i den spirituelle utviklingen. Om det er snakk om noe en faktisk kan (som ikke andre kan, og som er "riktig") eller noe en bare selv trekker sammenhenger mellom (ser jeg et lys ved det tredje øyet KAN det være fordi jeg har fokusert intenst på området i månedsvis... etc), skal jeg ikke mene noe om. Men det kan være verdt å ta med seg at i slik åndelig praksis, yoga etc så blir en sterkt oppfordret til å ikke legge vekt på, dvele ved eller utnytte slike "evner". Det er nok mye fordi det er et blindspor på en åndelig vei hvor en ønsker å frigjøre seg fra alt som har med verden og illusjonen av verden å gjøre, samtidig synes jeg det er er et perspektiv en bør ha i bakhodet i våre dager hvor hvem som helst ser ut til å kunne gjøre gode penger som kjæledyrtolk eller husrenser. Så hvis jeg var trådstarter håper jeg jeg ville fortsatt en åndelig utvikling uten å opprette firma 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #144 Del Skrevet 21. november 2011 Utifra det jeg forstår, er dette en placeboeffekt som gjør at de føler seg bedre. Dette er eksempler placeboeffekt som påvirker heroinabstinenser, noe du etterlyste på en latterliggjørene måte av en annen bruker, da du mente at han/hun ikke kunne forklare din opplevelse med placebo her: Veit du hvordan abstinenser hos en heroinmissbruker fungerer? Det hadde vært spennende å få en forklaring på hvordan det kan være placebo når man fjerner noe sånt. (Det funker kanskje like godt å bare bruke skjerf til det også? :gjeiper:) Har du lest disse selv? Jeg har ikke fått lest gjennom de 3 lengste, men de andre sier jo akkurat det jeg skrev... At personen må være klar over at han får behandlingen, om han skal ha noe placeboeffekt. Selvfølgelig har jeg lest de, og leser du dem selv ser du at det står i alle som et at expectancy ikke står alene eller er utelukkende nødvendig for å få frem placebo. men det fenomenet du skriver om her, er jo absolutt ikke det samme som jeg nevner. En veldig vesentlig sak, er at du faktisk ikke forstår hva jeg snakker om, og dermed er ikke svarene dine basert på "riktig info" på en måte... Så når jeg sier at det er helt normalt for alle at en kjølig hand kan få en til å føle seg varm helt inn i kroppen der man holder, så tar det ingen ting vekk fra dine healing-egenskaper fordi du snakker om noe HELT ANNET - du snakker jo om dette Men når hendene mine er kalde, og personen blir varm på innsiden av kroppen akkurat der jeg holder, og bare mens jeg holde der.. Si meg, hva er egentlig forskjellen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 22. november 2011 #145 Del Skrevet 22. november 2011 Dette er eksempler placeboeffekt som påvirker heroinabstinenser, noe du etterlyste på en latterliggjørene måte av en annen bruker, da du mente at han/hun ikke kunne forklare din opplevelse med placebo her: Ja, men jeg prøvde også å gjøre det klart at det jeg snakka om, var å bli frisk, og ikke bare at man følte seg bedre. Selvfølgelig har jeg lest de, og leser du dem selv ser du at det står i alle som et at expectancy ikke står alene eller er utelukkende nødvendig for å få frem placebo. Det betyr ikke at personen ikke veit at han/hun får behandlig. "Expectancy" betyr forventning... Det står at de ikke forventer noe av behandlingen, men det står ikke at de ikke veit at den foregår. Så når jeg sier at det er helt normalt for alle at en kjølig hand kan få en til å føle seg varm helt inn i kroppen der man holder, så tar det ingen ting vekk fra dine healing-egenskaper fordi du snakker om noe HELT ANNET - du snakker jo om dette Utifra det eksempelet du skreiv tidligere, er det ikke det samme... Måten du formulerer det på nå, høres likt ut som det jeg skreiv. Si meg, hva er egentlig forskjellen? Man merker jo godt om det skjer noe man ikke er vandt med. Alle mennesker veit hvordan det føles å ha kroppskontakt, og da burde de jo også kunne kjenne at noe er annerledes med denne "healingen" enn om noen bare tar på dem, og akkurat det tror jeg ikke at jeg greier å forklare så veldig mye bedre... Du kan eventuelt prøve å beskrive spørsmålet ditt bedre, eller vinkle det på en annen måte. Jeg er autist, så det er veldig mye lettere å få forklart ting, om jeg får veldig spesifikke spørsmål, ellers kan det bli uklart for meg hva folk egentlig vil fram til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #146 Del Skrevet 22. november 2011 Det blei jeg fortalt, men utifra kildene jeg blei tildelt, som da skulle vise at personen ikke trengte å vite om noe behandlig for å få placeboeffekt, sa jo at man trengte å vite om behandlingen. Hvordan skal det ellers fungere? Skal jeg kunne bli plasebofrisk mens jeg sitter her hjemme, fordi en eller annen personen sitter i japan og tror han fjern-healer meg, uten at jeg har noe som helst peiling på at det skjer? Nei, det fungerer som sakt og som beskrevet i alle linkene jeg ga deg via klassisk betinging. Frisk som i "jeg var syk, og nå er jeg ikke det mer". Jeg veit ikke hvordan man skal kunne forklare det bedre. Enten er man syk, eller så er man frisk :gjeiper: Det var jo en perfekt flåsete bekreftelse på at dette kun dreide seg om opplevd forbedring - placeboens hovedområde. Men alikevel mener du at Healing er den mest nærtliggende konklusjonen for dette? Trenger du beskjed av en lege, for å vite om du er frisk eller ikke? Og du blir kanskje frisk helt av degselv, om legen sier du er frisk, selv om du egentlig er syk? Personlig så trenger ikke jeg det, men i sammenheng med å forsøke å dokumentere effekt av ulike behandlingsformer er det kritisk nødvendig å ha med en legesjekk da opplevd forbedring og faktisk forbedring er to vidt forskjellige ting. Hva er prosentandelen av hvor ofte placebobehandling virker, egentlig? Det avhenger av hva man behandler og hva slags placebo som blir brukt. Da jeg ikke ser dette som direkte relevant for diskusjonen kan du finne konkrete konklusjoner på dette selv på pubmed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 22. november 2011 #147 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Nei, det fungerer som sakt og som beskrevet i alle linkene jeg ga deg via klassisk betinging. Ja, men det som står der er jo absolutt ikke at man kan få en placeboeffekt av noe man ikke er klar over at skjer... Som jeg beskrev i eksempelet mitt, så er det ikke sånn at jeg kan føle meg bedre grunnet placeboeffekt, når jeg feks sitter hjemme og er lykkelig uviten om at en eller annen person på andre siden av verden, later som at han healer eller behandler meg på en eller annen måte. Det var jo en perfekt flåsete bekreftelse på at dette kun dreide seg om opplevd forbedring - placeboens hovedområde. Men alikevel mener du at Healing er den mest nærtliggende konklusjonen for dette? Ja, jeg har jo gjort det klart, helt fra starten av, at dette er mine personlige erfaringer. Jeg har ikke sagt "healing fungerer, og sånn er det!"... Det jeg har sagt, er at jeg tror det fungerer, og at jeg tror jeg kan det pga personlige erfaringer. Selvfølgelig er det mulig at det er feil, og innlegget mitt handler ikke om noe annet enn hva jeg, personlig, syns og tror om det jeg opplever. Personlig så trenger ikke jeg det, men i sammenheng med å forsøke å dokumentere effekt av ulike behandlingsformer er det kritisk nødvendig å ha med en legesjekk da opplevd forbedring og faktisk forbedring er to vidt forskjellige ting. Ja, det har du helt rett i, men det er ikke normalt å gå gjennom sånne prosedyrer hver eneste gang man skal gjøre seg opp en mening om et eller annet. Det avhenger av hva man behandler og hva slags placebo som blir brukt. Da jeg ikke ser dette som direkte relevant for diskusjonen kan du finne konkrete konklusjoner på dette selv på pubmed. Det er jo ganske relevant, da denne placeboeffekten som rammer de jeg har prøvd healing på, skjer over 90% av gangene, og på ganske drastiske måter. Endret 22. november 2011 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #148 Del Skrevet 22. november 2011 Du kan eventuelt prøve å beskrive spørsmålet ditt bedre, eller vinkle det på en annen måte. Jeg er autist, så det er veldig mye lettere å få forklart ting, om jeg får veldig spesifikke spørsmål, ellers kan det bli uklart for meg hva folk egentlig vil fram til. Det kan vel ikke bli stort mere spesifikt enn dette - Hva er denne forskjellen du snakker om? Men når hendene mine er kalde, og personen blir varm på innsiden av kroppen akkurat der jeg holder, og bare mens jeg holde der.. ta et grep rundt venstre arm med høyre hand og se om det kun påvirker armens overhud, mens resten av armen fortsatt er kald. Hos meg føles nemmelig hele området handa dekker plutselig varmt ut fra innerst til ytterst. men det fenomenet du skriver om her, er jo absolutt ikke det samme som jeg nevner. En veldig vesentlig sak, er at du faktisk ikke forstår hva jeg snakker om, og dermed er ikke svarene dine basert på "riktig info" på en måte... Så når jeg sier at det er helt normalt for alle at en kjølig hand kan få en til å føle seg varm helt inn i kroppen der man holder, så tar det ingen ting vekk fra dine healing-egenskaper fordi du snakker om noe HELT ANNET. Utifra det eksempelet du skreiv tidligere, er det ikke det samme... Måten du formulerer det på nå, høres likt ut som det jeg skreiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 22. november 2011 #149 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Det kan vel ikke bli stort mere spesifikt enn dette - Hva er denne forskjellen du snakker om? Hvis ikke dette (det jeg har sitert av megselv under her) svaret forklarer det bra nok, så tror jeg ikke at jeg greier å forklare det bedre. Det du beskriver, er jo en helt normal greie som skjer når man tar på hverandre, og derfor vil man jo ikke reagere over at det skjer noe spesielt. Man merker jo godt om det skjer noe man ikke er vandt med. Alle mennesker veit hvordan det føles å ha kroppskontakt, og da burde de jo også kunne kjenne at noe er annerledes med denne "healingen" enn om noen bare tar på dem. Er ikke dette et svar på det du lurer på i det heletatt? Endret 22. november 2011 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #150 Del Skrevet 22. november 2011 Ja, men det som står der er jo absolutt ikke at man kan få en placeboeffekt av noe man ikke er klar over at skjer... Som jeg beskrev i eksempelet mitt, så er det ikke sånn at jeg kan føle meg bedre grunnet placeboeffekt, når jeg feks sitter hjemme og er lykkelig uviten om at en eller annen person på andre siden av verden, later som at han healer eller behandler meg på en eller annen måte. Ja men kjære deg! Det står jo gjentatte ganger - svart på hvitt i alle linkene jeg ga deg, i tillegg til at jeg selv har skrevet det til deg opptil fler ganger. The study addressed the question whether the pain experienced by the patients with atopic dermatitis could be reduced through a placebo effect and whether the placebo effect was achieved through expectancy or through a process of classical conditioning or both. The results indicate that a placebo effect is achieved via expectancy and classical conditioning. Although conditioning trials significantly enhanced placebo responding, this effect was eliminated by adding expectancies to the regression equation, indicating that the effect of pairing trials on placebo response was mediated completely by expectancy. The rewieved litterature suggests that classical conditioning procedures are one shaping factor but that verbal information can also shape placebo effect. Price & Fields’ review (1999) notes parallels between the placebo response and classical conditioning. Current placebo research postulates that conditioning processes are one of the major mechanisms of the placebo response. Behaviourally conditioned changes in peripheral immune functions have been demonstrated in experimental animals, healthy subjects and patients. Hvis du ikke klarer å sette to og to sammen fordi klassisk betinging er et fremmedord for deg så får du jo søke det opp eller spørre! Og ikke bare forsette å påstå i det uendelige at det ikke står at placebo kan foregå ubevisst, når selve definisjonen på klassisk betinging omtrent er ubevisst. Definisjon: When neutral stimulus is presented along with the unconditional stimulus, it would become a conditional stimulus (CS). The unconditioned stimulus is one that unconditionally, naturally, and automatically triggers a response. The unconditioned response is the unlearned response that occurs naturally in response to the unconditioned stimulus. Eksempel: når du som 12 år gammel jente ligger å vrir deg i menssmerter, og moren din stryker deg på magen til det går over, og denne samme opplevelsen blir trigget når man i voksen alder blir tatt på av "healer-Yme" Eller når man som liten har vært hos legen med sår hals, eller sårt hva som helst som legen undersøker, hvorpå man senere blir frisk. Da har disse hendelsene dannet en forbindelse, en forbindelse som senere blir trigget når "Healer-Yme" skal frem å ta på den såre halsen. Man trenger ikke å vite at den som gjør dette er noen healer. Man trenger ikke å vite at dette er noen behandling. Man trenger ikke tro på healing, og mest av alt trenger man ikke være klar over dette selv. Og det er dette som er beskrevet i alle linkene jeg ga deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #151 Del Skrevet 22. november 2011 Man merker jo godt om det skjer noe man ikke er vandt med. Alle mennesker veit hvordan det føles å ha kroppskontakt, og da burde de jo også kunne kjenne at noe er annerledes med denne "healingen" enn om noen bare tar på dem. Noen har varmere hender enn andre, så uansett helsetilstand vil berøring oppleves som ekstra varmt. Kanskje du er en av disse med "oppsiktsvekkende" varme hender? Hva vet jeg. Men hva er det bevis for? Jo, at du har varme hender. Eller kanskje du ikke har spesiellt varme hender i det heletatt, men ca samme temperatur som folk flest, noe som alikevel vil oppleves som oppsiktsvekkende varmt på generell basis, om man har for vane å legge hendene sine på folk med redusert almenntilstand - med alt det innebærer av økt blodsirkulasjon til problemområdet, hetetokter, frysninger, kuldebølger, kaldsvette, varm med vanlig svette (som jo kjøler ned) og diverse andre ting som jo i aller høyeste grad bidrar til å skape en kontrast-temperatur mellom den syke og hendene som berører. Legger man dette sammen med den normale effekten berøring har vist seg til å ha (med utskillelse av oxitocin, stress-reduksjon og andre fordeler) vil jo dette naturligvis oppleves som veldig behagelig for mottaker - Uten at det er noe revelusjonerende nytt med det. Ja, jeg har jo gjort det klart, helt fra starten av, at dette er mine personlige erfaringer. Jeg har ikke sagt "healing fungerer, og sånn er det!"... Det jeg har sagt, er at jeg tror det fungerer, og at jeg tror jeg kan det pga personlige erfaringer. Jeg hører deg si det, men det jeg ikke skjønner er at du basert på disse høyst forklarlige opplevelsene har fått denne urokkelige troen på noe som aldri noen sinne er blitt dokumentert (healing) Istedenfor å konkludere med at det som skjer, skjer med logisk grunnlag i de mest nærtliggende og naturlige fenomenenene som faktisk er blitt vitenskapelig dokumentert - gang på gang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 22. november 2011 #152 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Ja men kjære deg! Det står jo gjentatte ganger - svart på hvitt i alle linkene jeg ga deg, i tillegg til at jeg selv har skrevet det til deg opptil fler ganger. Hvis du ikke klarer å sette to og to sammen fordi klassisk betinging er et fremmedord for deg så får du jo søke det opp eller spørre! Og ikke bare forsette å påstå i det uendelige at det ikke står at placebo kan foregå ubevisst, når selve definisjonen på klassisk betinging omtrent er ubevisst. Definisjon: When neutral stimulus is presented along with the unconditional stimulus, it would become a conditional stimulus (CS). The unconditioned stimulus is one that unconditionally, naturally, and automatically triggers a response. The unconditioned response is the unlearned response that occurs naturally in response to the unconditioned stimulus. Eksempel: når du som 12 år gammel jente ligger å vrir deg i menssmerter, og moren din stryker deg på magen til det går over, og denne samme opplevelsen blir trigget når man i voksen alder blir tatt på av "healer-Yme" Eller når man som liten har vært hos legen med sår hals, eller sårt hva som helst som legen undersøker, hvorpå man senere blir frisk. Da har disse hendelsene dannet en forbindelse, en forbindelse som senere blir trigget når "Healer-Yme" skal frem å ta på den såre halsen. Man trenger ikke å vite at den som gjør dette er noen healer. Man trenger ikke å vite at dette er noen behandling. Man trenger ikke tro på healing, og mest av alt trenger man ikke være klar over dette selv. Og det er dette som er beskrevet i alle linkene jeg ga deg. Ja... Jeg ser at det står det der, men det står ikke at personen ikke er klar over at det skjer noe... Se på eksempelet jeg ga deg. Placeboeffekten ER avhengig av at personen veit at det skjer noe. "Som jeg beskrev i eksempelet mitt, så er det ikke sånn at jeg kan føle meg bedre grunnet placeboeffekt, når jeg feks sitter hjemme og er lykkelig uviten om at en eller annen person på andre siden av verden, later som at han healer eller behandler meg på en eller annen måte." Ser du forskjellen på at en person reagerer positivt på at moren stryker på henne, og den situasjonen i eksempelet jeg ga deg over? Jenta er fullstendig klar over at morra hennes stryker henne på magen, mens personen i mitt eksempel sitter hjemme og sturer, og er helt aleine. Det jeg skriver, og det du siterer, sier at det må skje noe som personen oppfatter (som at mor stryker på barnet sitt) for at det skal kunne forekomme en placeboeffekt. Endret 22. november 2011 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 22. november 2011 #153 Del Skrevet 22. november 2011 Noen har varmere hender enn andre, så uansett helsetilstand vil berøring oppleves som ekstra varmt. Kanskje du er en av disse med "oppsiktsvekkende" varme hender? Hva vet jeg. Men hva er det bevis for? Jo, at du har varme hender. Eller kanskje du ikke har spesiellt varme hender i det heletatt, men ca samme temperatur som folk flest, noe som alikevel vil oppleves som oppsiktsvekkende varmt på generell basis, om man har for vane å legge hendene sine på folk med redusert almenntilstand - med alt det innebærer av økt blodsirkulasjon til problemområdet, hetetokter, frysninger, kuldebølger, kaldsvette, varm med vanlig svette (som jo kjøler ned) og diverse andre ting som jo i aller høyeste grad bidrar til å skape en kontrast-temperatur mellom den syke og hendene som berører. Legger man dette sammen med den normale effekten berøring har vist seg til å ha (med utskillelse av oxitocin, stress-reduksjon og andre fordeler) vil jo dette naturligvis oppleves som veldig behagelig for mottaker - Uten at det er noe revelusjonerende nytt med det. Har jeg ikke greid å gjøre det klart nok, hvor drastisk effekten er? Jeg ga et eksempel om herionabstinenser... Personen blei FRISK. Han/hun følte seg ikke bare litt bedre, men hele abstinensen blei borte. Hvordan kan det være en placeboeffekt, eller et resultat av "normal" kroppskontakt? Jeg hører deg si det, men det jeg ikke skjønner er at du basert på disse høyst forklarlige opplevelsene har fått denne urokkelige troen på noe som aldri noen sinne er blitt dokumentert (healing) Istedenfor å konkludere med at det som skjer, skjer med logisk grunnlag i de mest nærtliggende og naturlige fenomenenene som faktisk er blitt vitenskapelig dokumentert - gang på gang. Jeg har fått litt halvveis forklaringer på den ene situasjonen om hu som hadde håvene mandler, og det er forklaring som ikke er basert på hele greia jeg opplevd den gangen, fordi det virker som at dere ikke helt forstår hva jeg skriver, enten om dere bare lukker dere, eller fordi jeg ikke forklarer meg godt nok... Det er derfor jeg ber om spesifikke spørsmål. Jeg har også utallige andre opplevelser med dette, og jeg har vist det for både leger og psykiatere, som ikke har greid å forklare dette på noe annen måte enn at de sier at det faktisk virker. Jeg var innlagt til utredning for autisme i et halvt år, og i løpet av disse månedene hadde jeg god tid til å ta opp disse tingene, og vise det til folk som jeg tenkte kunne ha en grei forklaring på hva som egentlig skjedde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #154 Del Skrevet 22. november 2011 Har jeg ikke greid å gjøre det klart nok, hvor drastisk effekten er? Jeg ga et eksempel om herionabstinenser... Personen blei FRISK. Han/hun følte seg ikke bare litt bedre, men hele abstinensen blei borte. Da synes jeg du bør markedsføre dette blant de narkomane. Start et behandlingssted og så kan du bare legge hendene på dem så er abstinenesene borte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #155 Del Skrevet 22. november 2011 Da synes jeg du bør markedsføre dette blant de narkomane. Start et behandlingssted og så kan du bare legge hendene på dem så er abstinenesene borte. Eller bare gå og ta på folk nede på plata. Du kan lage deg en slags bod og så kan de bare komme å bli tatt på av deg istedet for å sette seg et skudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 22. november 2011 #156 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Da synes jeg du bør markedsføre dette blant de narkomane. Start et behandlingssted og så kan du bare legge hendene på dem så er abstinenesene borte. Ja, man ser jo hvor godt alle sånne ting blir mottatt... Eller bare gå og ta på folk nede på plata. Du kan lage deg en slags bod og så kan de bare komme å bli tatt på av deg istedet for å sette seg et skudd. Veldig smart! Eller så kan man jo eventuelt bare fange dem, og proppe dem fulle av subutex, suboxone eller metadon. Endret 22. november 2011 av Yme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #157 Del Skrevet 22. november 2011 Ja, man ser jo hvor godt alle sånne ting blir mottatt... Av de narkomane? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 22. november 2011 #158 Del Skrevet 22. november 2011 Av de narkomane? Folk generelt... Hvis noen hadde gjort noe sånt, så hadde han/hun fått veldig mye pes fra omverden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madelene1 Skrevet 22. november 2011 #159 Del Skrevet 22. november 2011 Hvis du hører stemmer i hodet, osv., så er du nok mentalt syk. Anbefaler deg å bestille time hos psykolog for å sjekke om du må legges inn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 22. november 2011 #160 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Eller bare gå og ta på folk nede på plata. Du kan lage deg en slags bod og så kan de bare komme å bli tatt på av deg istedet for å sette seg et skudd. Jævlig god ide du! Rart ikke alle narkomane blir tvangsbehandlet i Norge, da hadde vi jo vært kvitt problemet!!! De narkomane trenger nok først og fremst at vi alle prater med dem og ønsker de noe godt. Noen folk kan gi healende energi via hendene sine til folk og noen også via tankene/fjernhealing. Man kan også heale seg selv. Hvorfor det er sånn vet jeg ikke. Endret 22. november 2011 av Raggy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå