Gå til innhold

Kan jeg bruke "evnen" min til noe?

Anbefalte innlegg

Jeg anbefaler deg å blåse en lang mars i disse "gode" rådene du får her. Registrer deg på et alternativt forum der du kan få råd fra erfarne mennesker. Spritualist kirken kan også være noe?

Det er forøvrig helt vanlig for intuitive og sensitive mennesker å få bivirkninger av mental karakter pga evnene sine. Det vil bli bedre :)

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere som hevder å være opptatte av det som kan bevises og SAMTIDIG forteller TS at hun er syk uten bevis for det, er intet mindre enn hyklerske.

Svulst er et helt reelt alternativ som beviselig har gitt slike symptomer. Alternativet som de fleste her ønsker å tro har derimot *aldri* vært beviselig riktig selv om veldig mange som har påstått å ha slike evner har vært grundig testet. De objektive fakta vi har tilgjengelig taler derfor for at hun bør ta kontakt med fastlegen. Dessverre tror de fleste det de ønsker å tro, og for noen betyr det at de dør av noe som kunne vært behandlet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og flere andre i samme dur.

Syns det er interessant at noen påstår seg å vite alt som skjer mellom himmel og jord - for det gjør dere jo når dere kan slå fast at TS må være syk. Tror ikke det er bevist noen gang at mennesker med slike evner ikke fins. Det eneste som er bevist, er at det av og til skjer ting som ikke kan forklares. Hvorfor kan ikke dette være en av dem?

TS, når det er sagt, så ville jeg uansett tatt en legesjekk av hodet, bare for å utelukke evt svulst først, fordi det du beskriver også kan være symptomer på en slik.

Vi vet at det er null bevis for at slike evner finnes, og haugevis av bevis for at det ikke gjør det.

Vi vet også at stemmer i hodet er et tegn på mental sykdom. Folk som hører stemmer i hodet er ofte psykotiske, og kan ofte ende opp med å bli lagt inn for psykiatrisk behandling.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes medium kurs der ute, og sirkel ol som du kan ta del av. Det koster som regel penger, men noen er billigere enn andre. Jeg tror de fleste ligger på rundt ca 2000 for en helg, men det kan det kanskje være verdt om du virkelig ønsker å trene deg på dette.

Ja, dette er typisk for slike svindlere. De tar gode penger for ingen verdens ting.

Les litt om medium på nettet, og kanskje du finner noen bøker ol som du kanskje kan begynne med. Ønsker deg lykke til, og det er et veldig spennende tema

Enda bedre: Sjekk fakta. Sjekk hva forskningen viser. Ikke bare ta råd fra onde mennesker som ønsker å tjene lette tusenlapper på din mentale sykdom.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å bare få det ut, så har jeg hatt en syk periode for noen år siden der jeg faktisk var så ødelagt i hodet at jeg hørte stemmer, men dette her er så absolutt ikke det samme som det.

Aha, så du har vært mentalt syk tidligere. Da har du nok dessverre fått tilbakefall. Det forklarer faktisk en del.

Jeg syns det er ganske jævlig av noen av dere å kalle meg mentalt syk, for akkurat den delen vet jeg mye om.

Et tegn på mental sykdom er at man benekter det. Man insisterer på at man er helt frisk.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet at det er null bevis for at slike evner finnes, og haugevis av bevis for at det ikke gjør det.

Vi vet også at stemmer i hodet er et tegn på mental sykdom. Folk som hører stemmer i hodet er ofte psykotiske, og kan ofte ende opp med å bli lagt inn for psykiatrisk behandling.

...kan du legge fram disse bevisene for meg? Venter spent...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også skeptisk til fenomener som det du skriver om TS, men dette er tross alt "religion og livssyn", ikke "vitenskap".

At det er et forum for religion og livssyn betyr ikke at man trenger å være verdens mest naive fjott.

Dere som hevder å være opptatte av det som kan bevises og SAMTIDIG forteller TS at hun er syk uten bevis for det, er intet mindre enn hyklerske.

Tull og tøys. Vi vet at det ikke finnes klarsynte (null bevis for, haugevis av bevos mot), og vi vet at stemmer i hodet og andre ting er tegn på psykisk sykdom. Dette er ren faktabasert logikk.

Det er hundrevis av innlegg på KG som omtaler diverse uten vitenskapelig forankring på en positiv måte, tviler sterkt på at dere er så krasse mot disse.

Hva snakker du om?

Jeg stiller gjerne opp på en positivisme/"hva kan måles"-debatt på vitenskapsforumet. I mellomtiden vil iallefall jeg la folk få dele erfaringene sine (på dette livssynsforumet) uten å bli diagnostisert av meg som skeptiker. Det er nemlig svært lite vitenskapelig å slenge rundt seg med diagnoser på nett.

At du tror vitenskap bare handler om "hva kan måles" sier jo egentlig sitt om deg.

Og det er ikke lite vitenskapelig å påpeke vanlige tegn ved psykisk sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kan du legge fram disse bevisene for meg? Venter spent...!!

Jeg kan, men jeg gidder ikke. Du kommer bare til å ignorere det. Enten vil du bare la være å svare, eller så kommer du til å endre tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er et forum for religion og livssyn betyr ikke at man trenger å være verdens mest naive fjott.

Tull og tøys. Vi vet at det ikke finnes klarsynte (null bevis for, haugevis av bevos mot), og vi vet at stemmer i hodet og andre ting er tegn på psykisk sykdom. Dette er ren faktabasert logikk.

Hva snakker du om?

At du tror vitenskap bare handler om "hva kan måles" sier jo egentlig sitt om deg.

Og det er ikke lite vitenskapelig å påpeke vanlige tegn ved psykisk sykdom.

Du spammer jo tråden, jo! Som alltid syns jeg det er VELDIG fascinerende å snakke med personer som vet ALT.

Hvorfor gjør dette deg så sint forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan, men jeg gidder ikke. Du kommer bare til å ignorere det. Enten vil du bare la være å svare, eller så kommer du til å endre tema.

Hahaha.. Barnehagestrategien much? "Jeg vet, jeg vil bare ikke si det!" :skratte:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg kommer til å stille spørsmål ved holdbarheten i det du legger fram. Bevis krever nemlig dokumentasjon - og den dokumentasjonen har jeg enda til gode å se.

Virker som du rett og slett feiger ut her? Hvis hensikten bare er å rakke ned på personer med en annen mening enn deg selv så har du lite å komme med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Det er ikke slik at man er en naiv fjott selv om man er uenig med deg.

Hvor i teksten min fremstår det som uklart at jeg er skeptisk til sånt selv? Poenget er at man ikke trenger å angripe andre selv om de spør på et livssynsforum om noe man er uenig i. Det er ingen lege som setter en diagnose på et forum, og sist jeg sjekka var det leger som var best kvalifisert til å sette nettopp diagnoser.

Det var derfor jeg skrev "positivisme". Jeg har mest lyst til å si: "at du ikke klarer å lese hva jeg skriver sier jo egentlig sitt om deg", men det ville vært latterliggjøring. Jeg tror jeg vet hva vitenskap dreier seg om, men takk for omtanken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spammer jo tråden, jo! Som alltid syns jeg det er VELDIG fascinerende å snakke med personer som vet ALT.

Bra motargumenter der, luringen.

Hvorfor gjør dette deg så sint forresten?

Hvorfor skulle jeg være det?

Endret av hulaboer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg kommer til å stille spørsmål ved holdbarheten i det du legger fram. Bevis krever nemlig dokumentasjon - og den dokumentasjonen har jeg enda til gode å se.

Du kommer ikke til å stille spørsmål. Du kommer til å nekte eller ignorere. Bare det at du påstår du aldri har sett noe dokumentasjon beviser at du aldri vil tenke rasjonelt i denne saken, og da er det nytteløst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at man er en naiv fjott selv om man er uenig med deg.

Helt riktig. Man er derimot en naiv fjott når man automatisk tror på alt svindlere forteller en.

Hvor i teksten min fremstår det som uklart at jeg er skeptisk til sånt selv? Poenget er at man ikke trenger å angripe andre selv om de spør på et livssynsforum om noe man er uenig i. Det er ingen lege som setter en diagnose på et forum, og sist jeg sjekka var det leger som var best kvalifisert til å sette nettopp diagnoser.

Derfor må vedkommende komme seg til lege snarest, for dette virker som ganske klare symptomer. Kombinert med tidligere mental sykdom er saken enda klarere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor må vedkommende komme seg til lege snarest, for dette virker som ganske klare symptomer. Kombinert med tidligere mental sykdom er saken enda klarere.

Det er den alldeles ikke. Du vet jo ingenting om TSs tidligere sykdomshistorie, mental sykdom er et veldig vidt begrep. Det at du mener disse evnene ikke eksisterer, dog ikke "gidder" belegge dine påstander noe videre er også helt greit - majoriteten er nok enig med deg. Men måten du bruker hersketeknikker på, og måten du forsøker å diagnosere TS er ikke greit.

Jeg er ikke religiøs, men ber ikke de som er det om å dra til legen for å sjekke seg for hjernesvulst..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. Om du er keen på å tjene penger på det, så kan du jo kontakte F.eks. James Randi som lover ut en million dollar til den som klarer å bevise evnen sin. Du får til og med være med å utforme testen selv, slik at den blir mest mulig rettferdig :)

kan du ikke gjøre det da ts? DA ville du fått haugevis med respekt, og du kunne da endelig bevist at det faktisk finnes slike som deg, med evner der ute blandt alle de falske!

forøvrig er ikke dette kritikk, for jeg er interessert i temaet selv, og tror på en del av det selv etter egne erfaringer. men langt i fra alle er ekte. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ikke til å stille spørsmål. Du kommer til å nekte eller ignorere. Bare det at du påstår du aldri har sett noe dokumentasjon beviser at du aldri vil tenke rasjonelt i denne saken, og da er det nytteløst.

Den eneste som kommer med påstander og slår fast sannheter her, er deg. Mitt utsagn var subjektivt - jeg sa at JEG aldri har sett beviser for dette, og inviterte så deg til å gi meg dem.

Videre setter du fram den påstand at jeg ikke vil stille spørsmål, som indirekte er en påstand om at jeg lyver når jeg sier jeg vil det.

Så sier du at jeg vil nekte og ignorere. Hva bygger du det på?

Og tislutt at jeg ikke vil tenke rasjonelt. Vel. Det er ikke jeg som har slengt ut påstander jeg ikke kan dokumentere, eller som har nektet å legge fram dokumentasjon.

Sorry, men dette oppfatter jeg som både useriøst, feigt og irrasjonelt. Men det kan du jo forandre på - venter fortsatt spent, jeg :)

Går og legger meg nå, men lover å titte inn gijen i morgen. Så da har du god tid ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den alldeles ikke. Du vet jo ingenting om TSs tidligere sykdomshistorie, mental sykdom er et veldig vidt begrep. Det at du mener disse evnene ikke eksisterer, dog ikke "gidder" belegge dine påstander noe videre er også helt greit - majoriteten er nok enig med deg. Men måten du bruker hersketeknikker på, og måten du forsøker å diagnosere TS er ikke greit.

Jeg ber TS komme seg til legen, for dette er et vanlig tegn på psykisk sykdom. Bare legen kan komme frem til den endelige diagnosen, men man hører nok neppe stemmer i hodet uten at det mest sannsynlig er psykisk sykdom.

Jeg er ikke religiøs, men ber ikke de som er det om å dra til legen for å sjekke seg for hjernesvulst..

Når man hører stemmer i hodet, er det en diger varsellampe som blinker intenst. Lege. Nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med Hulaboer... Uansett om man er overtroisk eller ikke, burde man gå til en lege om man hører stemmer.

Folk skal få tro på akkurat hva de vil, men når man hører stemmer, kan det være noe veldig feil, som burde sjekkes.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...