tweet Skrevet 16. november 2011 #1 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg har altså en slik "evne". Jeg kan plutselig se mennesker (både klart og uklart) stå i rommet eller gå forbi, og den døde hunden til naboen min følger meg overalt (haha, høres merkelig ut). Kan også høre stemmer i hodet om natten, som om noen vil jeg skal våkne og snakke til dem. I tillegg har jeg fått hørt av mange rundt meg at jeg har sykt varme hender til tider. Da søsteren min var gravid, klarte jeg å roe ned barnet bare ved å legge hendene mine på magen, da barnet sparka som verst. Bare et eksempel Saken er at jeg så veldig gjerne vil utvikle dette på en eller annen måte! Vil på en måte bli mer kjent med den siden av meg selv. Kanskje jeg kan bruke det til noe bra? Det er kjempespennende og jeg har aldri vært redd for å ha kontakt med "den andre siden", om jeg kan kalle det det. Noen som har noen råd eller tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #2 Del Skrevet 16. november 2011 Så utrolig spennende!! jeg ville nok tatt kontakt med en med lignende evner, med erfaring på området, og snakket litt med vedkommende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 16. november 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 16. november 2011 Men hvordan får man tak i en slik person? Jeg føler det kanskje er dyrt, jeg? Jeg har reist på alternativsmesse i byen tre ganger før, så kan vel ta det opp med noen der neste gang Noen som har det som meg, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekerilar Skrevet 16. november 2011 #4 Del Skrevet 16. november 2011 (endret) Det skal du overhode ikke gjøre. Det du skal gjøre er å dokumentere alt sammen. Det du har gjort hittil er å se sammenhenger og trekke dine konklusjoner. Men det er ingen grunn til å tro at dine konklusjoner er korrekte. Din søster er gravid og barnet sparker. Du legger din hånd på magen. Barnet slutter å sparke. Hvis du har noen som helst form for kritisk tenkning, så skjønner du like godt som meg at du ikke kan konkludere med at det var dine påståtte magiske evner som fikk babyen til å roe seg. Jeg har det ikke som deg. Kjæresten min sier jeg har varme hender, men de har ingen effekt. Jeg ser aldri noen spøkelser. Jeg ser aldri noen ufoer. Jeg hører ikke stemmer, bare mine egne tanker. Endret 16. november 2011 av Ekerilar 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 16. november 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 16. november 2011 Det er ikke sånn at jeg skriker ut at jeg har "magiske evner" heller. For jeg vet ikke hva jeg skal kalle det. Jeg er sikker i min sak om det jeg ser og hører, og tror på meg selv, kroppen og hjernen min, og dette vil jeg finne ut av Det med søsteren min var kanskje ikke noe godt eksempel, jeg ser den, men jeg tror likevel der kan være noe. (Les: det KAN være noe, men kanskje ikke). Jeg tror at om man er åpen for det "overnaturlige" og tenker at "ja, kanskje der er noe mellom himmel og jord", så er det en stor sjanse for at man faktisk kan oppleve å se/høre forskjellig. Men det virker ikke som du er så særlig åpen for det, og da er det ikke så rart om du aldri har opplevd noe slikt. Men hva vet jeg. Kjenner jo deg ikke 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korall Skrevet 16. november 2011 #6 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg har også evner som ligner dine, men har valgt å ikke gjøre noe ut av det. Men det er flere av de som har vært med i "jakten på den 6. sans" som holder kurs og som kan hjelpe deg videre. Jeg er sikker på at du kommer til å ha stor glede av å videreutvikle evnene dine! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulaboer Skrevet 16. november 2011 #7 Del Skrevet 16. november 2011 Hvis du hører stemmer i hodet, osv., så er du nok mentalt syk. Anbefaler deg å bestille time hos psykolog for å sjekke om du må legges inn. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #8 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg har altså en slik "evne". Jeg kan plutselig se mennesker (både klart og uklart) stå i rommet eller gå forbi, og den døde hunden til naboen min følger meg overalt (haha, høres merkelig ut). Kan også høre stemmer i hodet om natten, som om noen vil jeg skal våkne og snakke til dem. Beklager, men hjernen din er åpenbart i ustand, i verste fall kan det f.eks. være at du har hjernesvulst. Du bør derfor ta kontakt med fastlegen din. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #9 Del Skrevet 16. november 2011 Beklager, men hjernen din er åpenbart i ustand, i verste fall kan det f.eks. være at du har hjernesvulst. Du bør derfor ta kontakt med fastlegen din. Enig. Om du er keen på å tjene penger på det, så kan du jo kontakte F.eks. James Randi som lover ut en million dollar til den som klarer å bevise evnen sin. Du får til og med være med å utforme testen selv, slik at den blir mest mulig rettferdig 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 16. november 2011 #10 Del Skrevet 16. november 2011 Hvis du hører stemmer i hodet, osv., så er du nok mentalt syk. Anbefaler deg å bestille time hos psykolog for å sjekke om du må legges inn. ... og flere andre i samme dur. Syns det er interessant at noen påstår seg å vite alt som skjer mellom himmel og jord - for det gjør dere jo når dere kan slå fast at TS må være syk. Tror ikke det er bevist noen gang at mennesker med slike evner ikke fins. Det eneste som er bevist, er at det av og til skjer ting som ikke kan forklares. Hvorfor kan ikke dette være en av dem? TS, når det er sagt, så ville jeg uansett tatt en legesjekk av hodet, bare for å utelukke evt svulst først, fordi det du beskriver også kan være symptomer på en slik. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 16. november 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 16. november 2011 Jo, takk skal dere ha for å skremme meg med den SVULSTEN dere snakker om. Er forresten ikke ute etter penger. Og for å bare få det ut, så har jeg hatt en syk periode for noen år siden der jeg faktisk var så ødelagt i hodet at jeg hørte stemmer, men dette her er så absolutt ikke det samme som det. Jeg syns det er ganske jævlig av noen av dere å kalle meg mentalt syk, for akkurat den delen vet jeg mye om. Men okey, kanskje jeg bare skal sjekke hodet for å se om jeg er på vei til å dø. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 16. november 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 16. november 2011 ... og flere andre i samme dur. Syns det er interessant at noen påstår seg å vite alt som skjer mellom himmel og jord - for det gjør dere jo når dere kan slå fast at TS må være syk. Tror ikke det er bevist noen gang at mennesker med slike evner ikke fins. Det eneste som er bevist, er at det av og til skjer ting som ikke kan forklares. Hvorfor kan ikke dette være en av dem? Takk for støtten for den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 16. november 2011 Forfatter #13 Del Skrevet 16. november 2011 på den* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #14 Del Skrevet 17. november 2011 Det finnes medium kurs der ute, og sirkel ol som du kan ta del av. Det koster som regel penger, men noen er billigere enn andre. Jeg tror de fleste ligger på rundt ca 2000 for en helg, men det kan det kanskje være verdt om du virkelig ønsker å trene deg på dette. Det finnes skeptikere overalt, og du bør nok bare venne deg til at du kan risikere å bli kalt for både det ene og det andre. Men du skal stå sterk på din tro, og på det du vet er riktig. La ikke noen her inne ødelegge deg, for de er ikke verdt det. Les litt om medium på nettet, og kanskje du finner noen bøker ol som du kanskje kan begynne med. Ønsker deg lykke til, og det er et veldig spennende tema 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 17. november 2011 Forfatter #15 Del Skrevet 17. november 2011 Det finnes medium kurs der ute, og sirkel ol som du kan ta del av. Det koster som regel penger, men noen er billigere enn andre. Jeg tror de fleste ligger på rundt ca 2000 for en helg, men det kan det kanskje være verdt om du virkelig ønsker å trene deg på dette. Det finnes skeptikere overalt, og du bør nok bare venne deg til at du kan risikere å bli kalt for både det ene og det andre. Men du skal stå sterk på din tro, og på det du vet er riktig. La ikke noen her inne ødelegge deg, for de er ikke verdt det. Les litt om medium på nettet, og kanskje du finner noen bøker ol som du kanskje kan begynne med. Ønsker deg lykke til, og det er et veldig spennende tema Tusen takk! At noen tror jeg er ute etter penger, er bare drøyt. Det har jeg aldri sagt, og jeg kommer aldri til å kreve noe som helst, bare respekt. Det jeg vil er å bli kjent med den siden av meg selv. Det å se og høre ting fra "den andre siden" ligger i familien. Det er bare de som har det på samme måten eller har opplevd slike ting som kan forstå dette. Klart det kan være feil, men jeg velger å tro på meg selv og finne mer ut av hva dette kan være for noe. Det er helt drøyt hvor mange som tråkker på andre inne på dette forumet her. Greit at folk kritiserer meg på en GREI MÅTE, men å kalle meg mentalt syk stikker langt inn i hjertet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D_flatmajor Skrevet 17. november 2011 #16 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg er også skeptisk til fenomener som det du skriver om TS, men dette er tross alt "religion og livssyn", ikke "vitenskap". Dere som hevder å være opptatte av det som kan bevises og SAMTIDIG forteller TS at hun er syk uten bevis for det, er intet mindre enn hyklerske. Debatten rundt klarsynte/industrien m.m. kan muligens tas i en annen tråd? Det er hundrevis av innlegg på KG som omtaler diverse uten vitenskapelig forankring på en positiv måte, tviler sterkt på at dere er så krasse mot disse. Jeg stiller gjerne opp på en positivisme/"hva kan måles"-debatt på vitenskapsforumet. I mellomtiden vil iallefall jeg la folk få dele erfaringene sine (på dette livssynsforumet) uten å bli diagnostisert av meg som skeptiker. Det er nemlig svært lite vitenskapelig å slenge rundt seg med diagnoser på nett. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 17. november 2011 Forfatter #17 Del Skrevet 17. november 2011 Thank you. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekerilar Skrevet 17. november 2011 #18 Del Skrevet 17. november 2011 (endret) men å kalle meg mentalt syk stikker langt inn i hjertet Enig i at det var en stygg ting å si. Bare ignorer slike kommentarer. Men vær obs på at andre mennesker med lignende historier har sykdommer og da er det greit å følge med selv. Jeg tror at om man er åpen for det "overnaturlige" og tenker at "ja, kanskje der er noe mellom himmel og jord", så er det en stor sjanse for at man faktisk kan oppleve å se/høre forskjellig. Men det virker ikke som du er så særlig åpen for det, og da er det ikke så rart om du aldri har opplevd noe slikt. Men hva vet jeg. Kjenner jo deg ikke Og det er derfor det er juks. Hva om jeg sa "for å oppleve elektrisitet så må du tro på det". Hvis ikke du tror på elektrisitet, da kan du jo bare stikke spikere inn i støpselet og se hva som skjer. Hva med radioaktivitet? Tror du ikke på det? Da kan du reise på ferie til Prypiat. Den virkelige verdene fungerer ikke slik du beskriver den. Dersom det KAN være mulig at du har magiske trollmannevner, så skal du begynne øyeblikkelig med å dokumentere det. Sett opp en falsifiserbar hypotese. Bruk den vitenskapelige metode. Dersom du gjør dette og dine evner består testene, så garanterer jeg deg en spennende fremtid der du kan reise verden rundt og tjene millioner. Det eneste som er bevist, er at det av og til skjer ting som ikke kan forklares. Hvorfor kan ikke dette være en av dem? Det kan være en av dem. Men da kan ikke TS forklare det uforklarlige med at h*n har magiske evner. Forklarlig eller uforklarlig? Man kan ikke ha begge deler. Det finnes skeptikere overalt, og du bør nok bare venne deg til at du kan risikere å bli kalt for både det ene og det andre. Men du skal stå sterk på din tro, og på det du vet er riktig. La ikke noen her inne ødelegge deg, for de er ikke verdt det. Gjelder det alle mennesker uansett hvor ville ideer de har? Hjernen er kronisk unøyaktig. Den lurer oss daglig og er ikke til å stole på! Hvordan oppnår man en så sikker posisjon at man vet uten tvil at det er riktig, når hjernen beviselig lurer så mange mennesker? Hvordan utelukker du at hjernen lurer deg? Endret 17. november 2011 av Ekerilar 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 17. november 2011 #19 Del Skrevet 17. november 2011 Hei ts. Meld deg inn i forumet http://www.magicgate.no/index.php?option=com_fireboard&Itemid=2 Her finner du mange erfarne folk og flere som deg som ønsker å utvikle seg. Jeg bruker FB for å finne div alternative aktiviteter i mitt nærområde. Her jeg bor finnes det en spirituell forening en kan melde seg inn i. Det er flere forskjellige samlinger som en kan delta på. Det finnes også noen som har samlinger via live stream, feks http://www.runarhalonen.com/http://www.runarhalonen.com/ og http://www.morten-eriksen.no/index.php?menyvalg=32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korall Skrevet 17. november 2011 #20 Del Skrevet 17. november 2011 Jeg anbefaler deg å blåse en lang mars i disse "gode" rådene du får her. Registrer deg på et alternativt forum der du kan få råd fra erfarne mennesker. Spritualist kirken kan også være noe? Det er forøvrig helt vanlig for intuitive og sensitive mennesker å få bivirkninger av mental karakter pga evnene sine. Det vil bli bedre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå