Gjest PMavhengig Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 Hei! Jeg er ei 29 år gammel jente som drikker enorme mengder Pepsi Max. Jeg har vært avhengig av Pepsi Max i mange år, og forbruket har gradvis økt gjennom alle disse årene. Innerst inne vet jeg at dette slett ikke er sunt, men jeg greier likevel ikke å kvitte meg med avhengigheten. Er det noen som vil være med på å slutte med dette svineriet? Kanskje det blir lettere om vi er flere?
Usikker23 Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 Hei! Jeg er ei 29 år gammel jente som drikker enorme mengder Pepsi Max. Jeg har vært avhengig av Pepsi Max i mange år, og forbruket har gradvis økt gjennom alle disse årene. Innerst inne vet jeg at dette slett ikke er sunt, men jeg greier likevel ikke å kvitte meg med avhengigheten. Er det noen som vil være med på å slutte med dette svineriet? Kanskje det blir lettere om vi er flere? Godt å høre at det ikke bare er jeg som er totalt avhengig av pepsi max Jeg begynte med små mengder, og med årene har det bare blitt mer og mer. Nå MÅ jeg ha pepsi max hver dag, ellers blir eg nesten litt smågål Jeg burde sluttet å drikke det jeg også, men vet ikke helt om jeg klarer det... det er så vanskelig å gi det opp dessverre
Gjest Survival Skrevet 17. november 2011 #3 Skrevet 17. november 2011 Jeg sluttet (delvis) for noen uker siden i kombinasjon med at jeg la om kostholdet helt. Har litt vanskeligheter fordi jeg er ganske avhengig av koffeinen, men det går bedre og bedre. Det er bare å komme over den avhengighetsgrensa på noen uker så blir det straks mye enklere.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 17. november 2011 #4 Skrevet 17. november 2011 Jeg også drikker mye pepsi max. Tidligere drakk jeg kun coca-cola, så jeg erstattet den med pepsi max, og siden har den vært et viktig innslag i livet mitt Men, jeg har jo også tenkt på å kutte ned flere ganger, men hva skal man drikke ellers? Eneste som ikke er mer skadelig (eller like skadelig) for kroppen er jo rent vann, og om jeg drikker det gjør jeg ikke annet enn å gå på toalettet.. Hva skal dere drikke istedet?
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2011 #5 Skrevet 17. november 2011 Drikk saft istedet.Og hvis suget etter koffein bli for stort- ta en kopp kaffe. Fungerte for meg da jeg tidlgere drakk omtrent 2liter Pepsi Max hver dag. Suget er der hele tiden i en uke eller to,så ble det sakte men sikkert mindre og forsvant. Lykke til
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 17. november 2011 #6 Skrevet 17. november 2011 Ja, men saft er jo mindre sunt enn pepsi max? Så om man drikker like mye saft som man drakk pepsi max, må man jo holde igjen på noe annet i kostholdet? Eller kanskje bare jeg drikker usannsynlig mye? Tar medisiner som gir munntørrhet, så jeg går jo rundt og drikker hele dagen (tennene mine jubler, forresten...)
Gjest Badabing Skrevet 17. november 2011 #7 Skrevet 17. november 2011 Jeg har også vært utrolig avhengig i flere år, men nå er jeg tre uker uten! Hurra! Jeg bare bestemte meg for det etter å ha lest om hva som finnes i den dritten, og nå byr det meg i mot. Byttet ut med Olden Boble med eplesmak, og nå har jeg begynt å bytte ut det med vann med noen dråper sitron i, eller en skive med lime. Det er mulig! 1
Gjest Survival Skrevet 17. november 2011 #8 Skrevet 17. november 2011 (endret) Jeg har tenkt mye på Pepsi Max forbruk og tannhelsa. Det er jo veldig lav pH-verdi i brus, også lightbrus tror jeg (?), og det må da slite veldig på tennene. At emaljen blir dårligere osv. Noen som har merka noe til det? For jeg har ikke. Endret 17. november 2011 av Survival
rastløs_89 Skrevet 17. november 2011 #9 Skrevet 17. november 2011 Jeg er med! Prøver så godt jeg kan å kutte ned, kompenserer ved å drikke farris og te (anbefaler kald te - uten sukett). Men av og til sprekker jeg likevel :/ Jeg har et mål om å avstå fra PepsiMax frem til jul, i første omgang!
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #10 Skrevet 17. november 2011 Jeg har tenkt mye på Pepsi Max forbruk og tannhelsa. Det er jo veldig lav pH-verdi i brus, også lightbrus tror jeg (?), og det må da slite veldig på tennene. At emaljen blir dårligere osv. Noen som har merka noe til det? For jeg har ikke. En venninne av meg ( hun er 19 ) har fått brune og skadete tenner av sin Pepsi avhengiget, så brusen gjør jo ganske stor skade over tid..
Gjest Gh Skrevet 18. november 2011 #11 Skrevet 18. november 2011 Saft er ikke det sunneste man kan drikke,nei. Men dersom man kan drikke en light versjon er det ikke mange kaloriene du får i deg.Beste er jo rent vann selvfølgelig jeg derimot får ikke i meg nok væske i løpet av en dag ved å bare drikke vann. Jeg har fått syreskader på tennene etter cola og Pepsi Max. I følge tannlegen min er all kullsyreholdig drikke skadelig for tennene.Inkl farris!!!
muesli Skrevet 18. november 2011 #12 Skrevet 18. november 2011 Saft er ikke det sunneste man kan drikke,nei. Men dersom man kan drikke en light versjon er det ikke mange kaloriene du får i deg.Beste er jo rent vann selvfølgelig jeg derimot får ikke i meg nok væske i løpet av en dag ved å bare drikke vann. Jeg har fått syreskader på tennene etter cola og Pepsi Max. I følge tannlegen min er all kullsyreholdig drikke skadelig for tennene.Inkl farris!!! Eg har og høyrd frå tannpleier at vatn med tilsatt smak er ganske skadelig for tenne også.. Så det er ikkje så mange alternativa igjen enn bare vatn 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #13 Skrevet 18. november 2011 Jeg har tenkt mye på Pepsi Max forbruk og tannhelsa. Det er jo veldig lav pH-verdi i brus, også lightbrus tror jeg (?), og det må da slite veldig på tennene. At emaljen blir dårligere osv. Noen som har merka noe til det? For jeg har ikke. Jeg vet ikke om jeg vil kalles superavhengig, drikker pepsi max 2-3-4 ganger i uka, men jeg drikker bare med sugerør. Har gjort det så lenge at nå føles det kjempemerkelig å drikke av et vanlig glass.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 18. november 2011 #14 Skrevet 18. november 2011 Jeg drikker også bare med sugerør, og en av grunnene er tennene. Ellers, som både jeg og andre har vært innpå, det eneste man kan erstatte pepsi maxen med som er mindre skadelig (tenker da også på tenner, ikke bare søtningsstoffer) er helt rent vann. Og motivasjonen for å slutte å drikke mye pepsi max er vel helsen, og å da skulle erstatte den med saft (ligthvariantene inneholder som regel samme søtningsstoff som pepsi max) eller boblevann eller juice er man jo like langt. Kan jo ikke kun drikke melk heller. Hmmm, blir litt frustrert bare. Hva er deres motivasjon for å kutte ned? Er det å få et mer variert inntak av drikkevarer, eller er det helseeffekten dere ønsker? Forresten, jeg har funnet ut at jeg blir mye mer sulten om jeg drikker rent vann enn pepsi max. Andre som opplever det samme?
Gjest Survival Skrevet 18. november 2011 #15 Skrevet 18. november 2011 Hva er poenget med å drikke fra sugerør? Brusa kommer jo inn i munnen allikevel - det er vel ingen som har sugerøret helt ned i halsen? Bare spør siden jeg er nysgjerrig.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 18. november 2011 #16 Skrevet 18. november 2011 Hva er poenget med å drikke fra sugerør? Brusa kommer jo inn i munnen allikevel - det er vel ingen som har sugerøret helt ned i halsen? Bare spør siden jeg er nysgjerrig. Når det kommer til tennene er det fordi du skåner fortennene dine. Prøv å drikke brus en hel dag uten sugerør, og kjenn utenpå fortennene med tungen før du pusser tennene om kvelden. Så drikker du kun med sugerør dagen etter, og gjør det samme med tungen. Det er iallefall stor forskjell på tennene mine
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå