mousepad Skrevet 16. november 2011 #1 Skrevet 16. november 2011 Lurer på dette jeg, om menn som regel alltid er sterkere, rent fysisk, enn kvinner? Snakker da om en gjennomsnittlig mann og ikke om den mest puslete typen som fins.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #2 Skrevet 16. november 2011 En gjennomsnittlig mann er betraktelig sterkere enn en gjennomsnittlig kvinne. 1
Gjest Madelene1 Skrevet 16. november 2011 #3 Skrevet 16. november 2011 Lurer på dette jeg, om menn som regel alltid er sterkere, rent fysisk, enn kvinner? Snakker da om en gjennomsnittlig mann og ikke om den mest puslete typen som fins. Det er jo ikke alltid sånn at mannen er sterkere en kvinnen, men som regel er det nok det ja. Jeg må si, jeg hadde blitt litt flau over mannen min om han var svakere enn meg.
makkapakka Skrevet 16. november 2011 #4 Skrevet 16. november 2011 Det finns jo noen gamle store tanter som er sterke i klypa...
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #5 Skrevet 16. november 2011 Ja, uten tvil! Mener jeg har lest at en gjennomsnittsmann har 60% høyere styrke i overkroppen (rygg og armer) og 40% høyere styrke i underkroppen (hofter og bein) enn gjennomsnittskvinnen. Selvsagt husker jeg ikke hvor. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #6 Skrevet 16. november 2011 Nei, men de er som regel større. Many people believe that all men, as some sort of single unit, are stronger than women. And reason says that simply isn’t true. Men’s strength is just as variable as women’s. Men, on average, are bigger than women, with a higher lean body mass-to-fat ratio. But women generate the same force per unit of muscle as men. That is, muscle pound to muscle pound, women and men are similar in strength. A strong woman is strong, full stop. (emphasis mine) This observation was confirmed by a study from the US National Strength and Conditioning Foundation, which adds that although women and men have the same muscle strength, the reason many men appear stronger on the surface is because they have more muscle mass from being bigger (as opposed to muscle strength), have a higher lean body mass-to-fat ratio, and have different fat distribution in the body than women do.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #7 Skrevet 16. november 2011 Ja, uten tvil! Mener jeg har lest at en gjennomsnittsmann har 60% høyere styrke i overkroppen (rygg og armer) og 40% høyere styrke i underkroppen (hofter og bein) enn gjennomsnittskvinnen. Selvsagt husker jeg ikke hvor. Nå husker jeg hvor, og fant det igjen.. Sex differences in humans - Wikipedia On average, males are physically stronger than females. The difference is due to females, on average, having less total muscle mass than males, and also having lower muscle mass in comparison to total body mass. While individual muscle fibers have similar strength, males have more fibers due to their greater total muscle mass. The greater muscle mass of males is in turn due to a greater capacity for muscular hypertrophy as a result of men's higher levels of testosterone. Males remain stronger than females, when adjusting for differences in total body mass. This is due to the higher male muscle-mass to body-mass ratio.[4] As a result, gross measures of body strength suggest an average 40-50% difference in upper body strength between the sexes as a result of this difference, and a 20-30% difference in lower body strength.[5] This is supported by another study that found females are about 52-66 percent as strong as males in the upper body (34-48% difference), and about 70-80 percent as strong in the lower body (20-30% difference).[6] One study of muscle strength in the elbows and knees—in 45 and older males and females—found the strength of females to range from 42 to 63% of male strength.[7] Kort oppsummert: Menn ER sterkere enn kvinner, i gjennomsnitt. 40-50% sterkere i overkroppen og 20-30% sterkere i underkroppen. Det linkes også til artikler som dokumenterer disse tallene. Tallene er klare!
Lutetium 71 Skrevet 16. november 2011 #8 Skrevet 16. november 2011 Dette er nok ikke gjennomsnittlig mann versus gjennomsnittlig kvinne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå