Gå til innhold

Faresignal - sukkersyke


Adanidina

Anbefalte innlegg

Jeg går rundt nå for tiden og drikker meg stappa med vann for jeg er tørst hele tiden.

Da jeg vet at dette er noe som kan bety diabetes, lurte jeg på om dere vet om flere ting som kan tyde på at jeg utvikler diabetes..?

Uff... :( at jeg aldri kan holde meg frisk.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg vet at dette er noe som kan bety diabetes' date=' lurte jeg på om dere vet om flere ting som kan tyde på at jeg utvikler diabetes..?[/quote']

Når det ble oppdaget at jeg hadde diabetes så hadde jeg tatt av en del i vekt. Og det var i en periode jeg spiste MYE. Ellers er det jo som du skriver tørste hele tiden. Står du opp om natta og drikker?

Kan vel egentlig bare anbefale deg og oppsøke lege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ta en tur på laboratoriet hos din lege,og be dem ta en fastende glukose.Den skal være under 6.5. Du må ta den pa fastende mage,så gjør det tidlig om morgenen.

Hvis du samtidig som de andre symp. også flyr mye på do,bør du få sjekket dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få tatt blodsukkeret ditt! symtpomer på lavt blodsukker er tørste, svimmelhet og svette. Hvis det hjelper for deg å spise noe sukkerholdig, kan det tyde på at du har diabetes. ellers finnes det mer informasjon på www.diabetes.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode råd før mitt svar. Det du også kan gjøre er å få tatt en urin-stix (urinprøve). Hvis den viser at du har sukker i urinen, vil det si at kroppen ikke klarer å gjøre jobben sin. Da er det på sin plass med en blodprøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Hei, jeg har lurt litt på om jeg kansje har diabetes og spurte legen min om å teste for dette. Da spurte hun om jeg hadde mye føling. Hun hadde ikke tid til å snakke mer og jeg lurer veldig på hva dette er for noe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sløvt at legen ikke engang tok seg tid til å forlkare hva en føling er.

Føling er når blodsukkeret ditt blir for lavt. Da kan du begynne å skjelve, få vanskeligheter med å stå, bli svimmel, bli trist uten noen åpenbar grunn f.eks.

Jeg synes det er merkelig at legen stilte deg et slikt spørsmål, ettersom udiagnostiserte diabetikere heller sliter med HØYT blodsukker, som jo er det stikk motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha... det virker jo merkelig. Men grunnen til at jeg tror jeg har diabetes er at jeg er utrolig tørst! drikker 7-8 liter vann om dagen. Også blir jeg veldig svimmel, skjelver fært på hendene og føler jeg holder på å svime av, men hvis jeg spiser litt sjokolade og siter i ro et par minutter så blir jeg bra igjen. Er det dette legen mente med føling da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...