AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Som tittelen sier, er det noen som har erfaringer rundt MRSA? Eller kjenner noen? Hvordan opplevdes dette? Jeg er i en situasjon hvor jeg kan være smittet.
Sinner Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Hvis du er et friskt menneske med normalt immunforsvar så er det ingen grunn til panikk, ikke sikkert du får noen symptomer engang. Gå til legen og få testet deg, tar prøve fra hals, nese, eventuelt sår og perineum. MRSA kan være farlig for folk med svekket immunforsvar, sår, eldre ol. Hvis du har det får du en sykemelding, blir satt på en heftig antibiotikakur og må vaske ned hele huset/leiligheten din (kan overleve noen mndter i støv)
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Takk for svar Jeg jobber på et sykehjem, så er der smitten eventuelt kommer fra. Vi har blitt testet, og jeg venter på svar. Grunnen til at det bekymrer meg er at jeg også jobber på andre steder inne helse. Er jeg smittet, blir det plutselig en veldig domino effekt av mennesker som må testes :/
Sinner Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 Du bør nok holde deg unna andre arbeidsplasser mens du venter på svar. Når jeg har jobbet med MRSA smitte har det ikke vært lov å jobbe andre plasser samtidig. Jeg har aldri blitt smittet forresten, selv om jeg har vært borti det mye. Har testet meg 4-5 ganger opp gjennom årene.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #5 Skrevet 15. november 2011 Ok, det er jo betryggende Nei jeg skal ikke jobbe andre steder så lenge. Har gitt beskjed. Men om jeg har gått med smitte kan det jo ha smittet andre igjen. Jeg er sikkert ikke smittet, men blir litt små paranoid når jeg vet at det kan ha konsekvenser for så mange andre. Samt at jeg er i en praksis periode, som jeg ikke får deltatt på. Det er nok mest det at jeg syns det er frustrende å ikke vite, fordi det har så mye å si for fremover. Og så klart, det er jo aldri gøy å vite at man kanskje er smittet med et eller annet virus. Blir rett og slett litt stresset av det!
Sinner Skrevet 15. november 2011 #6 Skrevet 15. november 2011 Joda, sjansen er der selvsagt men har du vært flink med hygienen så er det mye mindre sjanse for at du har smittet noen andre evt.. Senk skuldrene og slapp av fram til du får prøvesvarene. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #7 Skrevet 15. november 2011 Takk Det blir to lange dager med ventetid! Men skal prøve å ikek tenke på det. Jeg vet jo at jeg ikke får gjort no fra eller til, er mer disse bekymringene vet du..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå