Gå til innhold

Forbanna parkeringsvakt!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Mannen min kom tilbake til bilen en gang, ett minutt før tiden var gått ut, og der sto en p-vakt og skrev ut bot. Mannen min spurte hva han drev med, og da svarte han at han hadde stått over tiden.

"Men jeg har jo ikke stått over tiden", sa mannen min. "Bare se på klokken din og på p-lappen, jeg har ett minutt igjen!"

"Jo, du har stått over tiden", sa han, så på klokka og ble stående. Mannen min ba ham se på klokken sin igjen, men han ble bare stående. Til klokken passerte.

Så tok han scanneren sin og scannet p-lappen.

"Nå er det over tiden", sa han.

Og skrev ut boten.

Mannen min var så rasende at han ikke greide å gå og klage en gang...

Endret av Flair
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt sykt!

Bilen min ble tauet, skikkelig kjedelig, hadde fått 2 bøter i mellomtiden, alt ble betalt da jeg hentet bilen. Så... mange mange måneder etterpå, vi snakker godt over et halvt år, så får jeg purring på den ene boten. Da jeg ringte spurte de først om jeg hadde bevis for at jeg hadde betalt, "Ja" sa jeg, og da sa de bare at betaling ikke var blitt registrert.

VELDIG merkelig at de har greid å registrere den ene men ikke den andre, når begge ble betalt likt. Mange (ikke alle, men mange) er noen drittfolk som driter i deg og bare vil suge ut mest mulig penger av deg.

Skrevet

Slik skal det jo ikke være.

Uansett hva de sier på telefonen så sender du så klart inn en klage, der du ber om at boten blir annulert/refundert.

Skrevet

Har avisen fått gjort noe?=)

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Ja, dette gikk jo veien, komisk nok. Jeg har fått muntlig beklagelse fra lederen i selskapet, samt at boten "selvsagt" ble annulert. P-vakten skal inn på teppet på mandag, og politiet har beklaget sin oppførsel. Merkelig hvor effektiv en telefon til en av Norges største aviser er......... :duskedame:

(En morsom detalj fremkom forøvrig - p-vakten FÅR faktisk litt bonus pr. bot, og en av politibetjentene er broren hans, var nok derfor polisen kom såpass raskt)

Jeg tar helg med god samvittighet, men skal aldri parkere der igjen!

• Liker 9
Skrevet

Genialt! Så bra! :)

Skrevet

Herregud, det var da enda godt det gikk bra for deg. Alle sakene som er nevnt her er jo helt absurb. Jeg blir så irritert og sint. Trodde ikke det gikk an at det var så ille.

Tydeligvis godt jeg alltid står ved bilen og venter mens mannen henter parkeringslapp. Har innbilt meg at parkeringsvakta kommer løpende så fort man forlater bilen, og jammen skjønner jeg at det er lurt av meg å stå og vente ved bilen.

Hva skjer når det er lang kø og treg automat? Kan fort ta over fem minutter. Skulle søren meg ikke vært mulig at parkeringsselskapene får holde på slik som de gjør.

Skrevet

Så bra at det ordnet seg! Går ut fra at dette vil få konsekvenser både for parkeringsvakten og hans bror..flott at du sto på ditt!

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Ja, det var festlig.

Først ringer jeg; "Nei, du kommer ingen vei med denne saken, p-betjenten er uskyldig, og har ikke gjort noen feil i sin tjeneste".

Så ringer avisen: "Ja, denne saken er under behandling, og vi ser at det har vært en svikt i våre rutiner. P-betjenten er innkalt til møte, og vi skal se på hva som ble gjort feil".

De kan bare drite og dra, det skjer nok noe lignende med dem igjen...

• Liker 7
Skrevet

Fy faens frekke folk du! Bra du aldri vek fra ditt på dette.

Skrevet

Jeg tror nesten jeg hadde anmeldt det. Hvis ingen reagerer skikkelig på sånt kan de jo bare drive på...

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Men hva kan jeg konkret anmelde dem for? Jeg tipper saken blir henlagt, det er snakk om et lite miljø i området, og siden både p-vakt og broren er "høyt oppe", så kommer jeg sikkert ikke videre med saken..

Skrevet

Opplevde også en litt "morsom" situasjon med en parkeringsvakt en gang. Parkerte i sentrum sammen med søsteren min, og fant ut at vi ikke hadde småpenger til automaten (denne automaten tok ikke kort). Hun løp til en butikk rett ved for å veksle mens jeg satt i passasjersetet i bilen og ventet. Etter ett minutt eller to kom en parkeringsvakt bort og skulle faktisk til å skrive ut bot. Jeg åpnet vinduet og sa at hun straks var tilbake med penger, og da presterte han å si at men da måtte det jo være noen tilstede for å si fra! Jeg bare: Eeeh, er det ikke akkurat det JEG sitter og gjør? Hun kom tilbake mens han stod der og vi slapp bot, men tror han ble litt frustrert over at han ikke hadde noe å ta oss på.

• Liker 1
Skrevet

Opplevde også en litt "morsom" situasjon med en parkeringsvakt en gang. Parkerte i sentrum sammen med søsteren min, og fant ut at vi ikke hadde småpenger til automaten (denne automaten tok ikke kort). Hun løp til en butikk rett ved for å veksle mens jeg satt i passasjersetet i bilen og ventet. Etter ett minutt eller to kom en parkeringsvakt bort og skulle faktisk til å skrive ut bot. Jeg åpnet vinduet og sa at hun straks var tilbake med penger, og da presterte han å si at men da måtte det jo være noen tilstede for å si fra! Jeg bare: Eeeh, er det ikke akkurat det JEG sitter og gjør? Hun kom tilbake mens han stod der og vi slapp bot, men tror han ble litt frustrert over at han ikke hadde noe å ta oss på.

Jeg tror ikke parkeringsvakter er de skarpeste knivene i skuffen, sånn generelt. :)

Skrevet

Men hva kan jeg konkret anmelde dem for? Jeg tipper saken blir henlagt, det er snakk om et lite miljø i området, og siden både p-vakt og broren er "høyt oppe", så kommer jeg sikkert ikke videre med saken..

Jeg synes akkurat det er mer enn nok til at det bør tas tak i. Det er misbruk av makt og stillinger, og sånt må settes en stopper for.

• 2 uker senere...
Gjest SnowLeopard
Skrevet

https://www.politi.no/tjenester/klage_pa_politiet/

Klag til politimesteren, forklar at politibetjenten og p-vakten er i slekt. Spør så om dette regnes som at en offentlig tjenestemann misbruker sin stilling, og om du kanskje heller bør melde forholdet til SEP. Post svaret her :-)

Det var smart, det skal jeg vurdere :)

Skrevet (endret)

Leste en sak i norge om en mann som gikk til rettsak mot en parkeringsbot på kr fem hundre. Etter lang tid vant han rettsaken. Men de mente at omkostningene var så høy, at han ble frikjent for boten på kr 500 men måtte betale omkostningene på nesten 25 tusen kr. Bitter seier.

Endret av *Sinnataggen*
Gjest SemperFi
Skrevet

Hadde spurt om lokalavisen var interessert i en story, de digger å tyne P-folka for idioti og politiet for dårlig resursbruk.

+ At du selv kan tjene noen lapper på det.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...