Gå til innhold

Sur kassadame på bygda

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vanligvis så handler jeg på meny som er 100 m bortenfor jobben min, men av og til så handler jeg på nærbutikken også.

Der er kassadama så utrolig sur. Det byttes på rundt fem stykker og er alltid de samme 5 dag ut og dag inn. I hvertfall da jeg er der. Sur som ei padde er de også.

Men på butikken som er ved jobb, som faktik er så og si i en liten by og ganske så stor, der er de alltid blide og hyggelig. Svært skjelden jeg ser de samme i gjen også av en eller annen grunn.

Har vært på andre småbutikker på bygda og ser det samme der, sure folk.

Er det bare renm tilfeldighet eller er kassafolk i butikker på mindre steder oftere sure? Og hvorfor det sånn? Og jobber de på bygden i butikken i butikken lengre? For på de større stedene så er det faktisk skjelden jeg ser de samme der over lengre perioder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har totalt motsatt erfaring. Ingen steder føler jeg meg mer velkommen enn hos små forretninger på bygda.

I byen byttes det nok ansatte oftere ja, ettersom det gjerne er en jobb unge har vedsiden av studier.

Skrevet

ikke sure, men redde for "utenbys" folk på bygda leser så mye stygt i VG skjønner du.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er stikk motsatt. På bygda kjenner jo alle hverandre, og kassadamene slår av en prat med de kundene som vil. Det kan heller være et problem å komme seg ut av butikken fort når man har det travelt...!

• Liker 1
Skrevet

Jeg var og handlet "på bygda" sammen med en venninne. Kassadama var ikke bare hyggelig, hun tok seg tid til å kommentere at hun husket at venninna mi hadde storhandlet en spesiell vare sist hun var der - for 3 uker siden.

Og nei, det er ikke nærbutikken til venninna mi heller, men et godt eksempel på at hvis man er hyggelig mot kassabetjeningen, ja, så er de ofte hyggelige tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...