Gå til innhold

Slanke seg nå eller vente til 1. januar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et veldig enkelt spørsmål. Syns dere det er idioti å begynne og slanke seg nå? Jeg mener, vi er snart i desember. Fristelser over alt, feite julemiddager, julegodter, grøt og julebrus.

Ville du ventet til 1. januar hvis du har planer om å slanke deg? Eller ville du begynt til tross for at julen snart er her?

Videoannonse
Annonse
Gjest SnowLeopard
Skrevet (endret)

Hvorfor ikke starte med fornuftig trening, omlegging av kosthold og å lage gode rutiner allerede nå? Så kan du kose deg når julen kommer, og gjenoppta disse rutinene på nyåret. Og selv om det er jul, så betyr ikke det at man f.eks. må la være å trene :)

Endret av SnowLeopard
  • Liker 7
Skrevet

Ingen vits i å vente. Desember blir en ypperlig sjanse til å øve på selvkontroll!

Skrevet

Synes det er idioti å utsette på grunn av julen. Den vil komme hvert år, så det er det bare å leve med.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes heller ikke det er noen grunn til å vente :)

Ingen vits i å kose seg ekstra feit i desember, for å få det ekstra vanskelig og kjipt i januar.

Øve på selvkontroll synes jeg var en god tanke, klarer man å begrense seg i desember så klarer man det resten av året. Litt mindre kaker, snop og brus, mer bevegelse - vips, så var du i gang :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok startet med å komme igang med litt mosjon og trening (hvis du ikke allerede er i gang med dette).

Hadde kanskje ventet med den verste kaloritellings til jul, men allerede nå begynt å tenke på sunne alternativer, begrense godteriinntaket osv. Men jeg hadde unnet meg litt god julemat og litt julegodter (men med måte...)

• Liker 1
Gjest shirelle
Skrevet

Vær sunn fram til når juleferien din starter, så koser du deg da (men prøv å behersk det litt) og så begynner du på igjen med sunn livsstil i januar :)

• Liker 3
Skrevet

Ser ikke noe poeng med å vente med å legge om livsstilen. Har man motivasjon og selvdisiplin, bør man kunne klare seg gjennom desember også. Det er jo ikke snakk om at du må droppe juleribba, kanskje heller at du ikke trenger å spise sjokolade hver dag i desember, bare fordi det er desember.

• Liker 1
Skrevet

Enig med samtlige over meg.

Det finnes alltids grunner for å utsette ting. Bruker man disse, vil man aldri komme i gang.

• Liker 5
Skrevet

Bare å begynne nå, man legger ikke på seg mellom jul å nyttår, men mellom nyttår å jul ;) så ingen grunn til å vente med å utsette det :)

Skrevet

Ikke bekymre deg så mye for hva du spiser den ene uka i året, men heller de 51 andre ukene. Begynn nå ;)

• Liker 1
Skrevet

Som de andre sier jeg "Begynn nå!"

Jeg mener, vi er snart i desember. Fristelser over alt, feite julemiddager, julegodter, grøt og julebrus.

Det vil alltid være noe som kommer snart, bursdag, morsdag, påske, nyttår, sommerferie, vinterferie... skal man hele tiden vente, slik at det aldri skjer noe innen en måneds tid, så kommer du heller aldri i gang. ;)

Fristelser vil du alltid møte, helgegodt, bursdagskaker på jobb, fredagskos på jobb, feite søndagsmiddager hos besteforeldre, what ever.

Det finnes alltid en unnskyldning, men om du ønsker og trenger å gå ned i vekt, er det like bra å starte idag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig med absolutt alle over. Ingen grunn/unnskyldning til å vente. Begynn NÅ! Lykke til :klemmer:

Gjest Daenerys
Skrevet

Start nå! da er du allerede i gang og har rutinene på plass når de andre skal til å begynne:)

Skrevet

Den nest vanligste dagen å begynne en ny (og forhåpentligvis bedre) livsstil er 1. januar. Den aller vanligste er "i morgen". Begynn i dag og ta knekken på de vanene du vil bli kvitt!

Det aller beste er å kaste alle søtsaker du har i hus nå. Du skal ikke ha lett tilgang til det dersom søtsuget melder seg. Det er dumt å ha noe i bakhånd tilfelle du får besøk også.

• Liker 3
Skrevet

Hvis du tenker at det er dumt å vente nå fordi det er så mange fristelser som kommer snart, så kommer slankekuren din til å gå til helvete når du først begynner, garantert.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du tenker at det er dumt å vente nå fordi det er så mange fristelser som kommer snart, så kommer slankekuren din til å gå til helvete når du først begynner, garantert.

Hvorfor det? Alle vet at det jula er den vanskeligste tiden å holde vekta, eller slanke seg. Ingen andre ganger i året er det så mye "oppstyr" med mat og det hele, som jula.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor det? Alle vet at det jula er den vanskeligste tiden å holde vekta, eller slanke seg. Ingen andre ganger i året er det så mye "oppstyr" med mat og det hele, som jula.

Jeg skjønner ikke hvorfor jula er vanskeligere enn andre tider på året. Jeg er svak for fristelser som i god mat, og dette gjelder absolutt hele året, ikke bare i jula. Man har faktisk tilgang på mat resten av året også..

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor jula er vanskeligere enn andre tider på året. Jeg er svak for fristelser som i god mat, og dette gjelder absolutt hele året, ikke bare i jula. Man har faktisk tilgang på mat resten av året også..

Men man føler ikke det presset ellers i året. Julen er en høytid, og mange vil kanskje føle at de går glipp av noe dersom de ikke feirer julen fult ut. Hvis man er mye sosial og slikt, så er det vanskelig å komme unna utskeielser i jula. "Nei, jeg slanker meg" er litt kjipt å komme med når alle andre spiser pepperkaker og drikke kakao.

Skrevet

Men man føler ikke det presset ellers i året. Julen er en høytid, og mange vil kanskje føle at de går glipp av noe dersom de ikke feirer julen fult ut. Hvis man er mye sosial og slikt, så er det vanskelig å komme unna utskeielser i jula. "Nei, jeg slanker meg" er litt kjipt å komme med når alle andre spiser pepperkaker og drikke kakao.

Det går jo fint an å spise litt konfekt, pepperkaker, og spise julemat selv om en er på en restriksjonsdiett. Man trenger jo ikke gå å spise snop 24/7 i julen. Det gjelder jo forsåvidt alle. Diett eller ei.

Det er bare å spise litt mindre enn man vanligvis ville gjort. Jeg forstår ikke hvordan folk klarer å gå opp i vekt i julen egentlig. Det må være en pussig familietradisjon dersom det er meningen at man skal spise seg tjukkere hver jul for å slanke seg i januar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...