Gå til innhold

Jeg har mistet studieretten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter her med tårer i øynene, da jeg har strøket på en eksamen jeg tidligere har utsatt, og dermed mistet studieretten... Jeg har ingen planer om å fortsette på dette studiet, men ønsker å søke meg inn på et annet studie ved UiO. Nå er jeg redd for at jeg ikke har rett til opptak ved universitetet ettersom jeg allerede har tapt studierett der en gang. Er det noen som vet hvordan reglene er angående dette?

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, har allerede lest gjennom tidligere, men finner intet. Henviser til utfyllende regler o.l., men det står ingenting om hvor disse utfyllende reglene kan finnes. Noen som har opplevd lignende eller vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man mister studieretten hvis man ikke har nok studieprogresjon, dvs. tar nok studiepoeng. Det er ikke noe problem å søke om utvidet studieprogresjon hvis man har en god grunn. Går selv ved UiO og har måttet gjøre dette flere ganger pga. sykdom. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man mister studieretten hvis man ikke har nok studieprogresjon, dvs. tar nok studiepoeng. Det er ikke noe problem å søke om utvidet studieprogresjon hvis man har en god grunn. Går selv ved UiO og har måttet gjøre dette flere ganger pga. sykdom. :klemmer:

Men da mister man vel kun retten ved det studiet man deltar i, man kan vel ikke miste retten til å studere i det hele tatt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan studere og stryke i så mange fag du vil uten å miste studieretten. De du får problemer mer er lånekassen.

Du kan helt fint søke på et nytt studium til neste år via samordnaopptak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Man kan miste studieretten på et studieprogram jo, men normalt bare når man ikke har flere forsøk igjen på eksamen. Jeg har f.eks. fortsatt studierett på et program, der jeg ikke har noen studiepoeng de siste 2 årene.

Du kan helt fint søke på andre studier, du har ikke mistet studieretten generelt, med mindre studieretten er mistet pga juks på eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...