AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Jeg har lavt stoffskifte, og uka foran hver mensen så blir jeg utrolig trøtt igjen! Får tilbake alle symptomene jeg hadde før jeg begynte på medisin, jeg kan liksom ha det helt fint til vanlig og så er mensen på vei og så blir jeg helt utslått igjen... Er det noen som opplever det samme, eller vet noe om det? Har det sammenheng med stoffskiftet eller er det andre ting? Kan ikke komme på at jeg hadde det sånn FØR jeg fikk lavt stoffskifte!
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Vær klar over at ting kan endre seg uten at det har med stoffkifte å gjøre. Jeg har iallfall lett for å forklare ting med stoffskifte uten at det er riktig. Hos meg slo det overhode ikke ut på mensen eller ting før når stoffskifte var på ville veier. Hverken den ene eller den andre veien.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Jeg har ikke opplevd noen forskjell på hvor i syklusen jeg er, men jeg kan merke utrolig stor forskjell etter hva jeg spiser. Får jeg i meg soya, blir jeg skikkelig dårlig i en ukes tid.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 Stoffskiftet er ikke alt nei, AB #2! Det kunne jo vært god gammeldags PMS, men symptomene der stemmer jo ikke helt, samtidig som de stemmer nesten 100 % med stoffskiftesymptomene, så da er det jo nærliggende å tro at det har en sammenheng? Gravide som går på stoffskiftemedisiner må ofte øke dosen kraftig når de blir gravide. Menstruasjonsforstyrrelser (uregelmessig menstruasjon, kraftig blødning eller evt. langvarig og uregelmessig menstruasjonsyklus) er et symptom på lavt stoffskifte. Derfor tenker jeg at det kan jo ha en sammenheng, men det er vanskelig å søke etter dette på internett fordi man da får opp treff om symptomene, ikke om det blir verre i forbindelse med menstruasjonen osv. Takk for innspill uansett. Flere som har noen tanker? TS
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #5 Skrevet 16. november 2011 Ingen problemer med mensen og stoffskifte her oss meg, men på generelt basis hver dag. Er det noen av dere som er kvalme? JEg har ikke fått medisiner enda, er operert for få år siden for struma. Har siden da vært preget av lavt stoffskifte symptomer UTEN at dette har blitt vist på noen prøver. De har blitt tatt 2 ganger i året (Ofte 3), og først nå fikk jeg påvist lavt. Men i de siste ukene har jeg vært så vanvittig kvalm. Er ikke gravid! Det kjiper er jo som sagt at jeg ikke får medisiner enda .. de vil ta en ny prøve NESTE år for å forsikre seg at det er lavt. Herregud, jeg blir gal.. Så mitt spm er: noen som har forslag mot kvalme? Eller som er plaget med det selv? Beklager at dette ikke ble mensenrelatert, men synes det er greit at vi kan bruke samme tråd ang stoffskiftespørsmål / problemer? Er altfor mange "låse tråder" rundt omkring her Hehe
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #6 Skrevet 16. november 2011 Ingen problemer med mensen og stoffskifte her oss meg, men på generelt basis hver dag. Er det noen av dere som er kvalme? JEg har ikke fått medisiner enda, er operert for få år siden for struma. Har siden da vært preget av lavt stoffskifte symptomer UTEN at dette har blitt vist på noen prøver. De har blitt tatt 2 ganger i året (Ofte 3), og først nå fikk jeg påvist lavt. Men i de siste ukene har jeg vært så vanvittig kvalm. Er ikke gravid! Det kjiper er jo som sagt at jeg ikke får medisiner enda .. de vil ta en ny prøve NESTE år for å forsikre seg at det er lavt. Herregud, jeg blir gal.. Så mitt spm er: noen som har forslag mot kvalme? Eller som er plaget med det selv? Beklager at dette ikke ble mensenrelatert, men synes det er greit at vi kan bruke samme tråd ang stoffskiftespørsmål / problemer? Er altfor mange "låse tråder" rundt omkring her Hehe Hei, TS her. Før jeg ble medisinert kjente jeg en slags vag kvalmefølelse stadig oftere, og et slags trykk i halsen, selv om jeg ikke hadde struma! For meg var det ikke så ille, så det var til å leve med. Har ingen tips, dessverre. Hadde jeg vært deg hadde jeg krevd å få tatt prøver oftere og eventuelt skiftet fastlege. Jeg mistet to år av livet på dette og hadde jeg skiftet lege med én gang, hadde jeg fått behandling mye tidligere! Du skriver at du har fått påvist lavt stoffskifte? Hvis du har symptomer OG blodprøver som tyder på lavt stoffskifte, bør du få enten prøve med behandling, eller ta nye prøver etter 6-8 uker og se på dem om det fortsatt tyder på det, for så å starte behandling. Det er vanskelig å stå hardt på sin sak når man er syk og svak, men man kommer jo ingen vei utenom heller...
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #7 Skrevet 16. november 2011 Beklager at dette ikke ble mensenrelatert, men synes det er greit at vi kan bruke samme tråd ang stoffskiftespørsmål / problemer? Er altfor mange "låse tråder" rundt omkring her Hehe Det var en god idè, men tenker det er lurere å starte en ny tråd får man får jo ikke endrete tittelen på denne:) Kan jo kalle den "Den store stoffskiftetråden"
Gjest monicah Skrevet 13. februar 2013 #8 Skrevet 13. februar 2013 Hei! Ser det er lenge siden innlegget var vedr å være dårlig med stoffskifte ca en uke før mensen. Jeg er sykemeldt og har vært det snart et års tid pga lavt stoffskifte og utmattelse. Stoffskifte slo ut etter første fødsel april 2007. Har vært greit regulert. Ble plutselig dårligere i fjor 2012. Jeg har absolutt kjent at jeg blir dårligere 1-2 uker før mensen (eggløsningstid kanskje? ) Jeg er fullstendig utslått, svimler og er skikkelig kvalm. Går nå til endokrinolog ( spesialist innenfor stoffskifte) som sier det tyder på jeg har for lite medisin i kroppen. Vi kvinner har mer vann i kroppen ved mensen og tar derfor opp levaxinen dårligere. Jeg er også begynt med hormonmedisin for T3 Liothyronin og kjenner en bedring også i disse dårlige tidene. Kan være du alt har fått hjelp.LyLykke til!
PepsiMax Skrevet 13. februar 2013 #9 Skrevet 13. februar 2013 Jeg har samme problemet som ts. Ikke en hel uke, men et par dager før mens, og de to første dagen i hver periode....
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #10 Skrevet 13. februar 2013 Hei! Ser det er lenge siden innlegget var vedr å være dårlig med stoffskifte ca en uke før mensen. Jeg er sykemeldt og har vært det snart et års tid pga lavt stoffskifte og utmattelse. Stoffskifte slo ut etter første fødsel april 2007. Har vært greit regulert. Ble plutselig dårligere i fjor 2012. Jeg har absolutt kjent at jeg blir dårligere 1-2 uker før mensen (eggløsningstid kanskje? ) Jeg er fullstendig utslått, svimler og er skikkelig kvalm. Går nå til endokrinolog ( spesialist innenfor stoffskifte) som sier det tyder på jeg har for lite medisin i kroppen. Vi kvinner har mer vann i kroppen ved mensen og tar derfor opp levaxinen dårligere. Jeg er også begynt med hormonmedisin for T3 Liothyronin og kjenner en bedring også i disse dårlige tidene. Kan være du alt har fått hjelp.LyLykke til! Takk for at du skrev dette! Det du skriver høres veldig logisk ut. Jeg har hatt en god høst, eller som legen min ville ha kalt det: jeg har vært overdosert. Men det er tydeligvis der jeg "hører hjemme", for jeg har vært i god form, og jeg har heller ikke merket noe særlig svingninger i forhold til mensen. Dette bygger jo opp under det du skriver Etter jul har jeg vært litt dårligere igjen, og forrige uke var jeg helt utslått, sov tosifret antall timer hver natt (og dag) og ville helst bare sove hele tiden. Nå i mensenuka er formen bedre... Jeg har aldri hatt noe særlig PMS-plager før, så jeg heller mot at dette problemet er stoffskifterelatert. Kanskje det går an å ta/ta litt mer T3 akkurat i denne uka? Det er jo mer "hurtigvirkende". Jeg går kun på Levaxin, men burde kanskje brukt Liothyronin også. God bedring til deg i alle fall! Har lært at med denne sykdommen, så tar det tid. Men det blir bedre til slutt! Hilsen TS (!) Anonym poster: e61c04e373362e8544c6f778c62dfbf4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå