AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Hei! Jeg har kommet fram til at jeg er nødt til å si opp jobben min som daglig leder for ett firma. Jeg har jobbet som daglig leder siden juni i år. Det er har blitt alt for mye ansvar og jeg føler ikke jeg kan leve opp til forventningene til eierne og styret. Jeg ønsker heller ikke tilbringe mer tid i et yrke jeg ikke brenner for lengre. Jeg gruer meg veldig, siden dette er ett lite firma og jeg har blitt veldig nære de som eier firmaet. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre.. Hvem skal jeg levere oppsigelsen til? Jeg er redd for at det kommer til å bli bråk av dette. Jeg har ingen kontrakt, noe som i seg selv er grunn til å si opp, og har derfor ingen annen oppsigelse en den ene måneden som står fastsatt i arbeidsmiljøloven. Men jeg er redd firmaet kollapser hvis jeg forlater det nå. Vi har allerede store problemer med å holde på ansatte og senest i dag fikk jeg inn en sykmelding på en relativt viktig ansatt i firmaet. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... Jeg makter ikke dette presset lengre. Jeg er psykisk skadet for livet av denne jobben, både pga. Kravene, ansvaret og andre ting. Jeg har en tidligere historie med mentale problemer, men ble faktisk så bra at jeg sluttet helt på medisiner i vår. Men nå er jeg helt på bærtur igjen. Har tatt kontakt med lege og fått time på torsdag, så sånn sett får jeg jo hjelp snart. Men jeg vet ikke om jeg har samvittighet til å gå med på noen sykemelding, hvis det blir ett tema. Huff, dette ble rotete. Hodet mitt er rotete for tiden. Håper noen har noen råd...
stortsettglad Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Mye ansvar kan være overveldende til tider. Om jeg var deg, ville jeg startet med en samtale med eierne, for om mulig finne en løsning. Og ikke minst ventet til etter legetime med å ta noen beslutninger. At du har blitt overrumplet av vanskelige følelser pga stort ansvar og press, kan ha stor innvirkning på om du brenner for yrket ditt eller ikke. Når du har fått hjelp til å takle de vanskelige følelsene, kan det være at du vil brenne for jobben din igjen. Og en periode med sykemelding kan absolutt være å foretrekke for eierne, i stedet for at du sier opp. Kanskje en løsning kan være at det ansettes en ny daglig leder, og at du fortsetter i jobben uten alt ansvaret dét innebærer? Det kan finnes mange løsninger som verken innebærer at ting fortsetter som nå, eller at du sier opp. Jeg anbefaler deg å undersøke mulighetene før du tar en så stor avgjørelse. Lykke til
Carrot Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Jeg kjenner igjen følelsen av å gå på en smell når kravene vokser en over hodet og følelsene som roter i en da, syns svaret over her var veldig godt jeg - ikke ta noen store avgjørelser nå, ha litt is i magen, deleger ansvar (det er det sjefer gjør!) og forsøk å få orden på deg før du griper fatt i selve jobben med tanke på å bli eller ikke... Men først og fremst, deleger! Ikke vær redd for å sette krav til styret og eiere, det står mer respekt av det enn av å slite deg ut på å gjøre det selv.. Dette fikser du helt sikkert bare du får ned noen av de ballene i luften som forstyrrer fokuset akkurat nå.
Korall Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 Jeg støtter meg til det de andre sier her, går det an å ta en prat med sjefene dine for å kanskje unngå oppsigelse? Beundrer den lojaliteten du uttrykker ovenfor dette firmaet, du er verdt å bli tatt vare på!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #5 Skrevet 15. november 2011 Åhh, så herlig å se så gode råd! Tusen takk folkens! Dette hjalp virkelig! Godt å høre at jeg ikke er den enesten som har vært igjennom dette. Men jeg har ikke gitt opp enda. Har hatt noen veldig gode samtaler med eierene i går. Tror de forsto at nå var jeg på nippet til å gi opp og jeg fikk en skikkelig boost! Det hjalp! Men jeg skal fortsatt til legen å høre om mulighet for henvendelse til psykolog for å holde dette i sjakk... 1
Korall Skrevet 15. november 2011 #6 Skrevet 15. november 2011 Kjempebra å høre at dette kan ordne seg! 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #7 Skrevet 15. november 2011 Jeg kan nesten love deg at dette er en oppgave du vil vokse ekstremt mye på om du klarer å stå løpet ut. Du har ikke vært der lenge og da føles alt så mye mer overveldende enn det er. Ikke gi opp! Få riktig hjelp mtp psykolog, evt medisiner om du sliter mentalt, og sist men ikke minst GOD og åpen dialog med eigerene. Dette klarer du! Og du vil vokse på det. Dette vil være med på å definere deg som person. Stå på! 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #8 Skrevet 15. november 2011 Jeg kan nesten love deg at dette er en oppgave du vil vokse ekstremt mye på om du klarer å stå løpet ut. Du har ikke vært der lenge og da føles alt så mye mer overveldende enn det er. Ikke gi opp! Få riktig hjelp mtp psykolog, evt medisiner om du sliter mentalt, og sist men ikke minst GOD og åpen dialog med eigerene. Dette klarer du! Og du vil vokse på det. Dette vil være med på å definere deg som person. Stå på! Oi gud! Det skulle være en: ikke en: Hehe måtte nesten le litt nå, det såg så teit ut 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå