Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ser at det er mange saker i avisen for tiden om voldtektsmenn som blir frikjent pga "misforståelser" eller feiltolkning av signaler. Det jeg lurer på er:

Når ble tidligere problemer en unnskyldning? Når kom loven om at en vanskelig oppvekst rettferdiggjør voldtekt.. eller drap for den saks skyld? Når kom idèen om at et lovbrudd kan tilgis om man ikke visste at det var ulovlig? Når kom regelen om at du blir frikjent fordi du ikke forstod hva offeret sa? Betyr skrik og gråt ulike ting i ulike kulturer? Blir jeg frikjent for ran om jeg holder en overbevisende nok tale om at jeg ikke forstod at det var ulovlig?

Hvorfor er vi så redd for å bli kalt rasister? Jeg lurte selv på om jeg skulle huke av for AB eller om jeg skulle tørre å stå fram med brukernavn da jeg skrev dette. Jeg er ikke en rasist. Jeg har mange venner med ikke-etnisk norsk bakgrunn, og alle er enig med meg.

Det er lettere å slippe unna lovbrudd om man er ikke etnisk norsk. Hvorfor skal ulovlige handlinger rettferdiggjøres bare pga kulturforskjeller? Når du kommer til et nytt land, bør du i det minste ha et ønske om å prøve å forstå den nye kulturen du kommer til.

Jeg er lei av å være redd for å gå alene, Jeg er lei av å bli kalt rasist fordi jeg blir redd om en mørk mann følger etter meg på gaten. Jeg er lei av å aldri kunne gå på tur med hunden alene, Jeg er lei av å leve med det noen gjorde mot meg. Jeg er lei av tanken på at han fortsatt går fri... fordi han ikke skjønte hva jeg sa.

Jeg gikk alene og han grabbet tak i meg. Jeg skrek og klorte. Hva er det å ikke forstå? Hvorfor er vi så naive? Hvorfor er det jeg som straffes for det han gjorde mot meg?

Verden vil bedras

Endret av altflyter
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nordmenn er og blir naive. Vi skal forstå og ta vare på. Vi kommer aldri til å innse at vi blir lurt før det er for sent.

Gjest Blondie65
Skrevet

Vi får nøyaktig de juryene og de domfellelsene vi ønsker og fortjener. Tror virkelig damene på KG at det finnes et politidistrikt eller et rettsapparat som vil dømme noen til noe som helst når vedkommende ikke tilstår eller blir tatt med pikken ute og damens DNA dyppet på den?

Hvorfor skulle den virkelige verden være noe anderledes enn de ufattelig kyniske holdningene som forevises her inne som diskuterer omtrent hvor nærme parken det er lov å voldta damer uten at det blir andre en damens skyld? Disse holdningene smitter jo rett inn i rettsalen?

Gjest Blondie65
Skrevet

Og når det gjelder enkelte av våre herlige nye landsmenn: de kan dra dit pepperen gror. Det er nesten - men bare nesten - så jeg vil gå inn for å bruke deres egne straffemetoder på dem: et øye for et øye og et kjønnsorgan for et kjønnsorgan.

Skrevet (endret)

Og når det gjelder enkelte av våre herlige nye landsmenn: de kan dra dit pepperen gror. Det er nesten - men bare nesten - så jeg vil gå inn for å bruke deres egne straffemetoder på dem: et øye for et øye og et kjønnsorgan for et kjønnsorgan.

VI kan innføre sharialovene til å gjelde på dem, og menneskelige lover på nordmenn. Jeg vil aldri få meg til å kalle en muslim for en nordmann. Han kan være en hyggelig mann som bor i norge, men så lenge har følger en religion med et slikt kvinnesyn vil han aldri være en nordmann i mine øyne.

Endret av Bond
  • Liker 3
Skrevet (endret)

VI kan innføre sharialovene til å gjelde på dem, og menneskelige lover på nordmenn. Jeg vil aldri få meg til å kalle en muslim for en nordmann. Han kan være en hyggelig mann som bor i norge, men så lenge har følger en religion med et slikt kvinnesyn vil han aldri være en nordmann i mine øyne.

Fordi nordmenn kan ikke ha et forkvaklet syn på kvinner og verden rundt seg? Hva kaller du etnisk norske muslimer da? Eller muslimer med et greit kvinnesyn?

Endret av Bond
  • Liker 3
Gjest Herr Drue
Skrevet (endret)

Uff da, mye hat her. Kan jeg spørre dere to siste (før Vampen) om en ting? Når dere ser en utlending (med "muslimsk" utseende) på gata, er vedkommende skyldig inntil motsatte er bevist?

Endret av Herr Drue
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Apropos GENERALISERINGER ;)

Endret av Bond
  • Liker 1
Skrevet

Uff da, mye hat her. Kan jeg spørre dere to siste om en ting? Når dere ser en utlending (med "muslimsk" utseende) på gata. Er vedkommende skyldig inntil motsatte er bevist?

Jepp. Så lenge det er et flertall av innvandrere som voldtar, så vil han alltid være det. Akkurat på samme måten som at vi unge jenter er horer inntill det motsatte er bevist.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg føler hat, men heller for hvordan samfunnet fungerer og hvordan vi kan akseptere at det er slik. Jeg syntes det er sykt at det er strengere straffer for underslag enn for voldtekt.

Det at jeg ble voldtatt preger livet mitt på alle måter. Jeg er sterk og takler det, og har bestemt meg for at han ikke skulle ødelegge livet mitt,men det er ikke alle som er like heldige. Du ødelegger et liv, og slipper unna med et par måneder i fengsel... toppen. Da er noe riv ruskende galt.

TS

Endret av altflyter
  • Liker 2
Gjest Herr Drue
Skrevet (endret)

Jepp. Så lenge det er et flertall av innvandrere som voldtar, så vil han alltid være det. Akkurat på samme måten som at vi unge jenter er horer inntill det motsatte er bevist.

Ja, hva er det å være rasist da, hvis ikke det å dømme noen utifra rase er å være rasist?

Det er ikke flertall av innvandrere som voldtar, forresten. Det er et flertall innvandrere blant de som voldtar. Forstår du forskjellen?

Endret av Herr Drue
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er enig i at voldtektsmenn, uansett etnisitet, skal straffes. Jeg er også med på å ønske dem dit pepperen gror, og de som voldtar og som kan sendes ut bør sendes som pakkepost med først fly med kursen ut av landet. Men her stokker det seg vel litt? Majoriteten av innvandrere voldtar IKKE.

• Liker 2
Skrevet

Ja, hva er det å være rasist da, hvis ikke det å dømme noen utifra rase er å være rasist?

Det er ikke flertall av innvandrere som voldtar, forresten. Det er kanskje et flertall innvandrere blant de som voldtar. Forstår du forskjellen?

Om du ser på prosent etnisk norske som voldtar i forhold til antall etnisk norske, og deretter på prosent muslimer som voldtar i forhold til antall muslimer i Norge, da vil du bli skremt. Det er en sinnsyk høy prosentandel i forhold til antallet av hvert folkeslag

Gjest Blondie65
Skrevet

Fordi nordmenn kan ikke ha et forkvaklet syn på kvinner og verden rundt seg? Hva kaller du etnisk norske muslimer da? Eller muslimer med et greit kvinnesyn?

Eller en viss massedrapsmann - visstnok kristen - fra 22.7.

Skrevet

Det er ikke flertall av innvandrere som voldtar, forresten. Det er et flertall innvandrere blant de som voldtar. Forstår du forskjellen?

Det er vel ikke det engang? De utgjør det soleklare flertallet i forbindelse med overfallsvoldtekter. Ikke alle slags voldtekter. Om de skulle ha dominert innenfor alle former for voldtekt, så hadde noe vært veldig rart. Det er jo tross alt slik at de fleste som bor her i landet er nordmenn.

• Liker 3
Skrevet

Jeg lurer på en ting: Hva er forskjellen her:

Å holde alle kvinner innendørs etter mørkets frembrudd for å hindre at de blir voldtatt

Å holde alle innvandrere innendørs etter mørkets frembrudd for å hindre at de voldtar

?

Forskjellen er at førstnevnte er en forhåndsregel, mens sistnevnte er rasisme.

Jeg ser to grupper som blir undertrykket og stigmatisert. Eneste forskjellen er at sistnevnte gruppe kan kalle det rasisme, og dermed slipper unna med det.

Jeg syntes det er like stigmatiserende å stenge alle kvinner inne.

• Liker 1
Gjest Herr Drue
Skrevet

Om du ser på prosent etnisk norske som voldtar i forhold til antall etnisk norske, og deretter på prosent muslimer som voldtar i forhold til antall muslimer i Norge, da vil du bli skremt. Det er en sinnsyk høy prosentandel i forhold til antallet av hvert folkeslag

Kom gjerne med spesifikke tall for å hevde at flertallet av innvandrere er voldtektsmenn. Du er helt på jordet.

• Liker 1
Skrevet

Kom gjerne med spesifikke tall for å hevde at flertallet av innvandrere er voldtektsmenn. Du er helt på jordet.

Gi meg tall som beviser det motsatte på overfallsvoldtekter.

Gjest Herr Drue
Skrevet

Jeg lurer på en ting: Hva er forskjellen her:

Å holde alle kvinner innendørs etter mørkets frembrudd for å hindre at de blir voldtatt

Å holde alle innvandrere innendørs etter mørkets frembrudd for å hindre at de voldtar

?

Forskjellen er at førstnevnte er en forhåndsregel, mens sistnevnte er rasisme.

Jeg ser to grupper som blir undertrykket og stigmatisert. Eneste forskjellen er at sistnevnte gruppe kan kalle det rasisme, og dermed slipper unna med det.

Jeg syntes det er like stigmatiserende å stenge alle kvinner inne.

Hvem har snakka om å stenge alle kvinner inne? Og om du bestemmer deg for å stenge alle innvandrere inn, hvorfor er det ikke rasisme? Hva slags sykt tankeeksperiment er dette egentlig?

• Liker 1
Skrevet

Eller en viss massedrapsmann - visstnok kristen - fra 22.7.

Ja, nettopp. Nordmann, eller norsk, er ikke en hederstittel som deles ut på grunnlag av enestående moral og et sunt syn på verden rundt seg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...