Gå til innhold

Mangler ambisjoner


Helena<3

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg møter folk overalt som forteller om sine ambisjoner; kanskje har de lyst til å åpne en café eller bli en vellykket advokat. Mitt "problem" er at jeg ikke har noen ambisjoner, jeg aner ikke hva jeg vil med livet mitt! Begynte på et studiet i høst, hvor du kan jobbe i mange forskjellige yrker. Likevel synes jeg det er vanskelig å finne ut hva jeg virkelig har lyst til! Jeg prøver å tenke på hva jeg interesserer meg for, og det er reising, venner, musikk og trening. Likevel vil jeg ikke jobbe med noen av disse tingene!

Derfor lurte jeg på om noen hadde noen tips til hvordan jeg virkelig kan finne noe jeg brenner for? Hva er dine ambisjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn et yrke som det er etterspørsel for, og så begynner du å drømme om det!

Evt strek opp noen grove trekk for hvilken type ting du vil jobbe med/absolutt ikke vil jobbe med: Mennesker, datamaskiner, barn, salg, mat, dyr osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i din situasjon, filosoferte jeg over hva jeg liker å gjøre, og deretter prøve å finne et yrke som kan kombinere mange av interessene.

Eksempelvis så liker jeg mennesker. Jeg hadde som ønske å bruke dagene mine på å være blid og glad, si hei til folk, skravle litt, skape et arbeidsmiljø. Jeg er også glad i musikk, og spiller gitar og synger. Samtidig ville jeg gjerne fordype meg i noe, bruke hjernen og lære noe nytt.

Hva slags yrker kunne dekke en del av disse interesse-områdene mine? Jeg fant ut at å starte KAFFEBAR kunne være midt i blinken for meg. Der har jeg mulighet til å fordype meg i kaffe (kaffe drikkes over hele verden, og det er et hav av fagstoff rundt kaffe-kulturer). Hva er vel ikke hyggeligere enn å komme inn på en kaffebar der medarbeiderne smiler og skravler? Jeg ville kunne skape et arbeidsmiljø ved at jeg må ha ansatte. Og ikke nok med det, men i en kaffebar vil jeg kunne ha mulighet til å leve ut musikken også, ved å være litt trubadur og kanskje leie inn andre musikere i blandt!

Nå skal det nevnes at jeg sliter med sykdom som gjør at jeg ikke kan sette ut i livet denne kaffebar-planen, men jeg har ikke lagt det fra meg. Håper og tror at jeg kan bli frisk nok til å realisere det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...