Gå til innhold

Gamle skoledagbøker etc

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt meg et lite raid på mørkeloftet igjen og er litt usikker på om jeg denne gangen skal kaste en del av "tidligere meg". Det gjelder bl.a. skoledagbøker, bilder, brev skrevet oss venninner mellom fra tiden ungdomskolen/videregående. Jeg har skrevet forskjellig som jeg ikke ønsker at verken sambo eller barna mine noengang skal verken lese eller se.

Det er to forskjellige følelser jeg får når jeg rydder i gammle saker, det er den gode følelsen (skrivebøker fra 1. klasse, boka der jeg skrev ned "viktige datoer" iforhold til hesten jeg hadde, som skoing, når vi henta høy etc, hehe moro), og så er de tingene jeg ikke får en god følelse av, dagbøker der jeg skrev ned når og hva jeg ble lei meg for, forelskelser og knuste hjerter, og det er dette jeg nå ønsker lese gjennom en siste gang og kvitte meg med. For tenk om jeg dør i morgen og så skal mine foreldre og søsken sitte å rydde oppi dette.. :-/

Når er det på tide å gjøre enkelte ting bare til minner? Hva har dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagbøker fra 1. klasse er vel bare søtt å spare på?

Men kast dagbøkene du ikke vil at andre skal lese! Hvorfor spare på det når sjansen er stor for at noen vil finne dem?

Brev mellom deg og venninner kan du se an om du sparer på eller kaster. Les dem og bestem :) Kan være litt søtt å spare på et par? (da noen du synes barnebarna kan lese om mange år!).

Ikke kast bilder!! Hvis det er bilder hvor du gjør noe dumt osv så kan det være lurt å kaste dem, men hvis det er vanlige bilder og du vurderer å kaste dem fordi du ikke ser fin ut, så ikke kast dem! Bilder er gøy å spare på :)

Skrevet

Jo selvfølgelig, det som gir meg god-følelsen beholder jeg, spørsmålet var hva jeg gjør med det andre. :)

Gjest happy_me
Skrevet

jeg har tenkt på det samme.. men kommet fram til at det er for trist å kaste det også. Så de ligger nok der til mine barn finner de etter min død ja! Så får de seg vel en latter eller to da ;)

Skrevet

Jeg har også spart på mye sånt. Hadde en svær eske med festbilder, skoledagbøker og div brev jeg ikke vil at noen noengang skal finne. Jeg har spart dette i mange år, men nå har jeg endelig kastet det. Nå har jeg bare ei barndomseske i skapet mitt med tegninger, noen skolebøker, særemnet mitt og harmløse bilder. Har også spart noen klær fra min tid som pønker, det kan bli gøy for barna å finne. Kast det du føler du vil ha for deg selv, minnene og erfaringene beholder du jo!

Gjest Surrehodet
Skrevet

Jeg var på loftet i forrige uke, vemodig å kaste brevene som jeg fikk av venninner før epostens tid.

Jeg har gått igjennom dem og lest ca hvert 4-5 år, og for hver gang har jeg kastet noen.

Sist uke skar jeg gjennom, tanken var at mye av det som sto i disse brevene det trenger ikke mine barn lese. Så jeg kastet alt, minnebøker og bilder beholdt jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...