Gå til innhold

Å binde hunden utenfor butikken.


Midnattsol

Anbefalte innlegg

Støtter deg hundre prosent virgo :D Det er ikke noe problem å ha hunden med på butikken for en kort stund. Folk må slutte med å lage problemer ut av ingenting. Ja der vil alltid være noen som ikke tar hensyn til sine medmennesker.... men de er heldigvis i mindretall. Problemet i dag er at hver gang det skjer noe som en hund er innblannet i, så blir det slått stort opp i avisen. Media er faktisk med på å hisse folk opp. Jeg synes også det er mange som ikke har peiling på det å ha hund. Men i steden for å lage stadig nye lover burde det vært obligatorisk for alle å gå på et kurs der de lærer hvordan en hund tenker og hvordan en skal oppdra dem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nemlig Smilla1 !!!

Man bør heller kurses i å ha hund- så man vet hvordan man blir en god hundeier ovenfor samfunnet og for hunden. !!!

Forbud og lover skal liksom redde verden ..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

VELDIG bra sagt Virgo!! Du skrev også noe annet bra tidligere i denne tråden; at vi skulle vært kurset i hundehold. Enkelte burde så absolutt hatt kurs i hvordan de skal behandle sine kjæledyr...

Jeg for min del binder aldri hunden min utenfor butikk eller kjøpesenter. Av en enkel grunn; jeg er livredd for å miste han - at noen skal stjele min trofaste venn! Eller mishandle han!!

Men jeg kan godt ta han med på en tur i bilen om det ikke er for varmt eller kaldt for han å sitte der en halvtime.

IB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mor til et barn som er redd hunder (hun ble overfaldet som stor baby) gleder jeg med til å slippe hunder i inngangen til butikken - i den grad det nå kan praktiseres.

"Det er en snill hund - den kunne aldrig finne på å bite!" holder ikke. Det kan man faktisk ikke se på hunden. For mitt barn er det ikke morsomt når glade positive hunder som bare vil ha kos følger etter henne for å hilse. Det er det samme med hunder som luftes uten bånd. Kjære hundeeiere - barnet mitt syns at hunder er søte, men hun er redd likevel. Hun bør kunne møte hunder på sine premisser og ikke hundens.

Det værste jeg vet er hunder som ligger i timesvis uten for pubber og barer. Det er kanskje deres eiere som bør bøtelegges først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måå bare legge inn svar her.. Jeg har en "stor og stygg hund", en rottweilertispe på 2,5 år.

Hun finnes ikke stor :roll: og i hvert fall ikke stygg! Hun er av den underdanige typen, og har i hele sitt liv bare møtt hyggelige og positive mennesker. Derfor er hun ikke redd for noen, og heller ikke farlig på noen måte. Hun elsker å møte nye mennesker, og har faktisk omvendt flere som er redde for store hunder. Hun er også utrolig "flink" og veldig rolig i omgang med barn, og forstår at hun må være ekstra forsiktig rundt dem :D

Jeg ville aldri finne på å binde henne noe sted hvor jeg ikke kan følge med om hun har det bra - jeg er redd for at noen skal klare å ødelegge hennes utrolige tillit til mennesker (som vi sikkert heller ikke fortjener!)... :oops:

Det lengste jeg strekker meg er å la henne ligge utenfor apoteket (med store vinduer) eller bensinstasjonen her jeg bor, og da ALDRI bundet! Hvis en hund er bundet kan den ikke stikke av hvis den blir plaget/provosert, men vil til slutt måtte bite. En bundet hund har alltid lavere toleranse - det er naturlig forsvar, og vi som er eiere bør skåne hunden for denne belastningen.

Hvis noen lurer på det; ja, min hund ligger (ubundet) i dekk og venter på meg til jeg kommer, og jeg er forsikret om at hun har retrettmuligheter hvis noen skulle finne på å plage henne. De omtalte "burene" (eller skap, som jeg synes de likner mer på,) er uaktuelle, da hunden ville blitt livredd for dem!

Og bare så det er sagt: jeg tar alltid hensyn til at folk er redde (eller kan være det - min hund går aldri bort til fremmede uten min tillatelse).

Hjertesukk :hjerte: ...

Fra hu med verdens fiiiineste hund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra hu med verdens fiiiineste hund

Selvsagt! :D

Den høres nemlig ut til å være prikk lik min.

Bortsett fra at min hund aldri ville klart å ligge stille utenfor en bensinstasjon. Hun hadde sikkert løpt rundt og hilst på alle. I et bur hadde hun derimot holdt ser i ro og sovnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...