Gå til innhold

Autoritetsproblemer


Gjest finurlig

Anbefalte innlegg

Gjest finurlig

Er det noen flere her ute som har autoritetsproblemer, eller som vet hvordan man kan bli kvitt det?

Jeg er på randen av sammenbrudd hver gang sjefen min snakker til meg,

og jeg tror og føler alltid at jeg har gjort noe galt.

I tillegg føler jeg alltid at jeg må stille opp, fordi jeg ikke tør å si nei.

Hva kan jeg gjøre med dette? Det er fryktelig irriterende, og jeg blir så lei av å bli tråkket på av sjefen og andre ansatte. I tillegg føler jeg at jeg blir brukt, fordi jeg ikke klarer å si nei.

Og det er ikke det at jeg gjør noe galt eller feil på jobben, men det at sjefen irettesetter meg eller sier at jeg ikke skal gjøre det, men heller gjøre det i dag, osv.

Det er virkelig irriterende å ha det slik, og jeg vet ikke hvordan jeg kan bli kvitt disse problemene. Håper inderlig dere har noen forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

en psykolog kan hjelpe.

Det tror jeg også. Sannsynligvis vil psykologen kunne hjelpe deg til å finne årsaken til dine problemer - som regel er det kommet i løpet av oppveksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, men har desverre ingen andre tips enn å gå til terapi hos psykolog for å endre ditt tankemønster.

Jeg har ikke gått til psykolog for dette selv (da jeg har en psykologmann som hjelper meg), men vet at det henger sammen med mitt selvbilde og mitt store behov for å gjøre ting perfekt og gjøre andre fornøyde. Jeg har etterhvert måtte lære meg at ikke alt jeg gjør trenger å være fullkomment, og at andre kan gjøre en like god jobb som meg og dra lasset sammen med meg. Jeg har ikke jobb nå, men tror helt klart jeg kommer til å bli min egen sjef når jeg er ferdig med mine studier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at det er sjefen som er problemet, og ikke du?

Føler du det sånn med alle sjefer/Autoriteter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finurlig

Nei det gjelder alle sjefer.

Kanskje jeg burde oppsøke en psykolog.

Skulle egentlig helst vært gift med en jeg også :P

Synes der er hardt å trå over terskelen til en psykolog :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...