Gå til innhold

Herpes menigitt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei er det noen som har hatt herpes menigitt, evt. annen type hjernhinnebetennelse? Jeg har hatt den først nevnte og det kommer til å ta mange måneder til jeg er frisk igjen etter dette. Ting er deprimerende, det er så mye jeg ikke orler og det er veldig frusternde å ikke merke så mye forberdring, selv etter 2 mnd etter at jeg ble skrevet ut av sykehuset!

Er det noen som har erfaringer å dele med meg? Hvordan ble du fulgt opp? Har du vært på et opptreningsted? Noe råd og gode ord i kampen videre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sendt deg en pm :-)

Skrevet

Takk for svar. Hvis du vet, er det noen sjanse for at det skal blusse opp iggen? Jeg har de siste dagene fått øket hodepine og almenn tilstanden min er dårligere også. Vuderer hele tiden om jeg skal ta kontakt med legen min, for å bli henvist til en sjekk av spinalvæsken igjen. Når jeg dro fra sykehuset, hadde det halvert seg ca, altså ikke helt borte. Slutten av september kom jeg ut fra sykehsuet.

Skrevet

Da hadde jeg tatt kontakt med legen min påny. Pasienter med denne typen meningitt har noe større sjanse til å utvikle recidiverende symptomer (betyr at det kan komme igjen flere ganger), og noen av disse skal kanskje behandles med medisiner over mange uker/måneder (tabletter da).

Hilsen meg som tidligere har svart deg gjennom pm :-)

Skrevet

Hvordan går det med deg, ts?

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei og tusen takk for alle svar her inne og på pm.

Den siste uken har jeg følt meg litt bedre, selvom det er langt igjen å føle seg som før dette her. Har klart å være litt sosial, par timer om gangen. Fremdeles hodepine hele tiden, men føligheten i ben og armer er mer eller mindre bra igjen føler jeg. Fått beskjed fra fastlegen at hvis jeg skulle bli dårlig igjen, blir jeg innlagt. Opptrening er satt på litt vent, vuderes igjen, hvis det skulle det blusse opp igjen ( nevrologen lot meg egentlig bestemme dette selv, men ønsker ikke dette, hvis det ikke er helt nødvendig) Har blitt litt mer optimistisk siste uken iallfall:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...