Gå til innhold

Sannsynlighet for å bli gravid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

For nesten to uker siden hadde jeg sex med en mann uten beskyttelse. Jeg er ganske sikker på at han kom inni meg den ene gangen (vi gjorde det flere ganger den natta), og jeg tok angrepille dagen etterpå. Vi hadde sex igjen nå for noen dager siden, IGJEN uten beskyttelse, da kom han ikke inni meg (eh, tror jeg?).

Jeg hadde nettopp blitt ferdig med mensen da jeg lå med han første gangen, og fikk mensen igjen etter litt under ei uke siden første gangen vi hadde oss. Det er et resultat av angrepillen, men det varte heldigvis ikke i mange dager. 2-3 dager kanskje. Jeg hadde litt slimete utflod på fredag, noe jeg pleier å ha når jeg har eggløsning :S Jeg måtte jo ta angrepillen på ny (2 ganger på under to uker, herregud), den tok jeg ca 30 timer etter andre gangen vi hadde sex.

Det hadde vært katastrofe. Jeg skal i følge min vanlige syklus ha mensen om ei uke, men forstår at jeg sikkert har fucka den up med angrepillene, så jeg håper mensen er tidlig og ikke sein, slik at jeg slipper å bekymre meg!! Hva er egentlig sannsynligheten for å bli gravid i min situasjon??

Jeg har nå bestilt legetime slik at jeg kan begynne på p-piller ;) Helt tilbakestående å bruke angrepillen som et prevensjonsmiddel, jeez.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du hadde eggløsning, og har hatt ubeskyttet sex 0-4 dager før dette, er sjangsen for graviditet 25%. Rett etter mens er ofte fruktbare dager da det nærmer seg eggløsning. Man kan bli gravid ved å hoppe av i svingen, 20 av 100 som bruker denne metoden blir gravid på ett år.

Angrepillen er ca 60-70% sikker, og enkelte undersøkelser tyder på at den ikke virker i det hele tatt om den tas etter eggløsning.

Det er all statestikken jeg kan gi vedrørende dette. Hvorvidt det har ført til graviditet eller ikke vet du først når du tar en graviditetstest dersom mensen ikke dukker opp som forventet, eventuelt to-tre uker etter samleiet.

Skrevet

Men bør jeg egentlig regne med å få mensen den dagen jeg egentlig skal ha den? Jeg har jo tross alt tatt to angrepiller på under to uker, det må da fucke med syklusen. Så, enkelt sagt, har jeg ikke fått mensen om 2-3 uker så bør jeg teste meg? Helvete, håper mensen kommer FORT. Haha.

Bør jeg vente med å bruke p-piller til jeg vet at jeg helt sikkert ikke er gravid?

Og jeg hadde jo mensen (ganske mye blod) i et par-tre dager ca en uke etter den første angrepillen - det er vel et tegn på at den har funka? Eller er jeg helt blåst nå?

Tusen takk for svar!

Skrevet

Om du får mensen som ventet eller ikke er umulig å si. Ta en test om den ikke har dukket opp om to uker for sikkerhets skyld. Sannsynligvis ble du ikke gravid etter første "uhellet" da du fikk mensen som normalt, men enkelte opplever også blødninger tidlig i svangerskapet, men skjeldent store mengder friskt blod.

P-piller kan være skadelig for et embryo, men som oftest går deg greit, du får vurdere risikoen med dette selv dersom du vurderer å beholde dersom det viser seg at du er gravid.

Skrevet

TS her. Fikk ikke mensen som normalt, da jeg ikke ventet den da... Men har opplevd at angrepillen har fucket med syklusen før. Tar en test om et par uker hvis mensen ikke har dukket opp.

MEN, kanskje et dumt spørsmål, men jeg har plutselig fått veldig mye utflod. Det renner liksom omtrent konstant. Det begynte i går, så jeg lurte på om jeg hadde fått mensen. Har aldri hatt det slik, må kjøpe truseinnlegg i morgen hvis det ikke stopper. Hva kan dette være?

Skrevet

Det er forresten ikke sopp, for det har jeg hatt før, og det er ikke likt.

Skrevet

Hvorfor ikke bruke kondom i stedet for å ta angrepille i hytt og gæver?

Skrevet

Hvorfor ikke bruke kondom i stedet for å ta angrepille i hytt og gæver?

Ja, det kan man spørre om. Nei, fordi jeg er en dust, og sexen har ikke vært planlagt og jeg lever veldig i øyeblikket. Tar liksom sorgene etterpå. Skal få p-piller nå, og skal passe på å skaffe meg noen gratis kondomer på legekontoret også ;)

Skrevet

Ville dratt og hiv-testet meg i samme slengen hvis jeg var deg.

Skrevet

Ville dratt og hiv-testet meg i samme slengen hvis jeg var deg.

Haha, SÅ mange sex-partnere har jeg ikke hatt, selv om det kan høres slik ut. Har bare hatt sex med 3 forskjellige. Du trenger ikke å være så jævlig frekk forresten.

Skrevet

Hvordan kan du vite at de tre ikke har HIV?

Skrevet

Hvordan kan du vite at de tre ikke har HIV?

Jeg trenger ikke å forsvare meg selv for deg eller å gå i detaljer, men det VET jeg at de ikke har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...